Solarium?

Det er vel greit med solarium i moderate mengder. Men man har visst økt sjanse for pigmentflekker. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er ikke bra for fosteret når det blir for varmt hvertfall. Samme er grunnen til at det ikke er så bra for fosteret om man har høy feber. Noen argumenterer for at man kan bruke vifte men kjøper ikke helt at det er nok. Men det er meg da. Mååå man ta solarium som gravid da? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har lest myyye om temaet og så langt har jeg ikke funnet noe om at det er farlig, annet enn at man må være forsiktig med overoppheting (stoler ikke på det folk skriver på forum og slikt, for folk har så rare meninger og påstander). :-) Så jeg har tenkt til å ta 10 minutter 2-3 ganger i uken, om jeg føler at det går greit og så lenge jeg ikke ser tegn til pigmentflekker. Men jeg dropper det hvis solariumet akkurat har vært i bruk, for da blir det aaaltfor varmt selv når jeg ikke er gravid, så da tar jeg ingen sjanser for den lilles skyld. :-)

Tenker også at 10 min nå og da går bra.. Er så bleik og kvisene har begynt å kommet dette svangerskapet også,så litt sol hadde ikke vært domt! Men vil jo selvsagt ikke gjøre det hvis det er skadelig for lille❤️

Alt (nesten iallefall) med måte :) du må bare kjennne etter at du ikke blir for varm. Men hey, det kan man jo bli om natten under dyna å. Våkna drivsvett her en dag. Jeg skyr varme, jeg som vanligvis har pledd, varmeflaske, driker x antall kopper varm t per dag etc. Vil nå bare ha kalde ting, dusjer i kaldere vann, spiser isdrikke med isbiter etc. Boir kvalm om jeg blir for varm. Snodig.

Hadde tatt solarium for å kverke gravidkvisene, men får så ekstreeeeme pigmentflekker som gravid, så helt uaktuelt.

Fregnete fra før, men nå ser det ut som noen har tusja meg i fjeset med brun tusj her og der, ble aldri kvitt de jeg fikk sist, så her blir det sunblock og solhatt. Var ti minutter i sola uten sunblock i påska, og det skulle jeg aldri gjort :o

Jeg tar sol. Kortere tid en jeg tok før å blir jeg varm slår jeg på vifta. Så lenge mor ikke blir overopphetet er ikke solarium farligere enn ellers. UV strålene går ikke gjennom alle hudlag å inn i livmoren å stråler...:P

Jeg synes solarium alltid er en dårlig ide, men jeg har (hatt) kreft i familien og har kanskje sett mer av de negative sidene med flere ting mennesker omgir oss med.

Nå vet jeg og at solarium i dag er vesentlig tryggere enn det var for bare 10-15 år siden, men generelt synes jeg å utsette kroppen for unødvendig UV-stråling er en trist affære.

Men jeg tenker også som så at alt i moderate menggder og alle er forskjellige og jeg elsker mangfold :)

Jeg synes solarium alltid er en dårlig ide, men jeg har (hatt) kreft i familien og har kanskje sett mer av de negative sidene med flere ting mennesker omgir oss med.

Nå vet jeg og at solarium i dag er vesentlig tryggere enn det var for bare 10-15 år siden, men generelt synes jeg å utsette kroppen for unødvendig UV-stråling er en trist affære.

Men jeg tenker også som så at alt i moderate menggder og alle er forskjellige og jeg elsker mangfold :)

Solarium er vel litt farligere enn vanlig sollys, men så lenge man ikke overdriver så går det nok greit. Det er jo også helsefordeler med det, i hvert fall i vinterhalvåret. Det er noen forskere som faktisk anbefaler å ta 10 min solarium 2 ganger i uken. :-) Men veldig mye uenighet rundt temaet, så forsiktig bør man helt klart være.

Har selv kreft i familien, og bestemoren min døde av føflekkreft for noen uker siden. Hun tok aldri solarium, men satt timesvis i solen uten å smøre seg og røyket som en svamp. Legene sa det var selvpåskyldt, og ikke noe vi i familien trengte å bekymre oss nevneverdig for.

Er så utrolig mye man kan bli alvorlig syk av, så jeg orker rett og slett ikke å tenke på det. Er minst like stor sjanse for at jeg dør i en bilulykke i morgen, som at jeg skal få uhelbredelig kreft en gang i løpet av livet. Om jeg skulle gå rundt i være redd for å alt som kan være farlig, ville jeg antakelig blitt gal. ;-) Alt med måte, sier jeg bare.

Ikke bra bra for fosteret og ikke bra for deg. Solarium er skumle greier spør du mego_O

Jeg har tatt litt solarium i begge mine svangerskap, og blir formen bedre og sola forsvinner fra østlandet så kommer jeg til å ta litt i dette svangerskapet også:) greit med litt farge i ansiktet ;) blir så fort blek:( men alt med måte:)

Jeg tenker alt med måte jeg egentlig. Personlig tror jeg ikke jeg kommer til å ta det, men det er mer fordi jeg ikke gidder :) blir det regn i hele sommer må jeg kanskje ta meg en tur allikevel. En kort tur i ny og ne tror jeg ikke er skadelig så lenge man passer på at man ikke blir for varm.

Jeg syns både solarium og solen er skummel. Veldig redd for kreft og andre hudskader/sykdommer. Veldig nøye med å bruke høy faktor solkrem på meg og gutten min. Aldri vært i et solarium, og kommer aldri til å prøve heller. Redd for virkningene det kan ha, og hadde nok likevel ikke klart å ligge "innestengt" i den slik sak ;p Har godtatt at jeg er et blekt menneske, men trives med den lille fargen jeg får om sommeren, så lenge den varer :)

Jeg syns både solarium og solen er skummel. Veldig redd for kreft og andre hudskader/sykdommer. Veldig nøye med å bruke høy faktor solkrem på meg og gutten min. Aldri vært i et solarium, og kommer aldri til å prøve heller. Redd for virkningene det kan ha, og hadde nok likevel ikke klart å ligge "innestengt" i den slik sak ;p Har godtatt at jeg er et blekt menneske, men trives med den lille fargen jeg får om sommeren, så lenge den varer :)
Hihi jeg er også en "blekfis" hehe :P men nå har det vært stråkende sol så da ble jeg seff solbrent. Jaja

Back
Topp