Solarium

Drcat90

Flørter med forumet
Marshmallows 2022
Hei og hopp.
Er det farlig å ta solarium når en er gravid?

Hei og hopp =) nei det er det ikke =)! bare dekk til magen din litt med ett håndkle eller noe så den ikke blir så veldig varm og ha mye luft i rommet, vifter osv på! dette spurte jeg min jordmor om når jeg gikk gravid med nr 1 =) så sol deg ivei, med måte da selvfølgelig =)

Jeg ringte jordmor om dette i forrige uke, ettersom vi skal til Grand Canaria snart og jeg ville forberede huden litt. Hun sa at man kan ta 10 minutter 3 ganger i uken. Men ikke over for lang tidsperiode, selvsagt. På 10 min rekker ikke det å bli altfor varmt for mini.

Men sole seg i syden da? Skal reise nå i mai og i juli. Er det farlig?

Fornuftig å ikke ta lengre enn 10 min i solarium. Kjenner selv den 10 min grensen når jeg tar sol selv, at det begynner å bli varmt. Da slår jeg av. Tar ingen sjangser. Strålingen er ikke farlig for barnet da disse kun går 1 cm ned i huden. Det er varmen som er farlig. I syden ville jeg vært mer i skyggen enn ellers, av samme årsak. Å drikk MYE! Du kjenner best selv når du blir varm, da er det bare å trekke seg i skyggen:-) husk at folk bor i varme strøk uten at det er farlig pga graviditet;-) må bare passe litt ekstra på. God tur!:-D

Drcat90 skrev:
Men sole seg i syden da? Skal reise nå i mai og i juli. Er det farlig?

Jeg skal også til syden nå i mai. Jeg kommer nok til å holde meg en del i skyggen, mye pga at jeg er litt plaget av blodtrykksfall og svimmelhet, og jeg merker at varmen kan påvirke det og gjøre meg uvel.
Det som er viktig er å ta pauser fra sola, og kanskje være litt i skyggen når den er sterkest. Dekke til magen innimellom kan også være greit. Det er som hun sier over her: Du kjenner når du blir skikkelig varm, og da er det nok en bakerovn inni deg også. Da er det greit med en pause. Husk også på at pigmentene dine er endret. Det kan gjøre deg fortere brun men det kan også gi deg varige pigmentflekker. Det har ikke jeg særlig lyst på, så jeg kommer til å smøre meg med høy solfaktor hele tiden.

Du kan trygt ta litt sol i små mengder. Og reise til syden er ikke noe problem:) Bare kjøle deg godt ned når du blir for varm. Bade masse og bruke skyggen flittig:D

tusen takk for masse svar :-D

Back
Topp