solarium?

lykkeligmamma1

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Er det farlig og ta solarium? føler meg så bleeek.. og hvorfor er det farlig evt?

Det er ikke farlig for ungen, siden stålene ikke trenger inn til fostret. Men...det er ikke bra for fosteret når mor blir for varm. En annen ting er at man lettere kan få hudforandringer/pigmentflekker lettere under graviditeten...

Så en gang i blant går vel ann....

husker når vi var på kreta sist jeg var gravid, omtrent rundt den tiden i svangerskapet som jeg er nå, jeg ble skikkelig dårlig hvis jeg lå for lenge i sola, pga varmen, så går sikkert bra å ta litt sol, men ville nok ikke tatt i 30 min liksom hehe :p

Kan få pigment flekker i huden samt så kalte lever flekker av å sole seg for mye, og mor må ikke bli over opphetet:)

Man sier at mor må være forsiktig med å sole seg osv når man er gravid, siden huden ikke tåler solen like godt som før. (mens noen blir fortere brune også,da). Men solarium hadde vel ikke akkurat vært mitt førstevalg om vinteren, i tillegg til at det strides om hvor farlig strålingen er (husk at du tåler mindre enn før), så stiger jo kroppstemperaturen der du ligger og steker....

Vi var i tailand sist jeg var gravid, sola meg ikkje men var i sola mye, aldri ver så hvit som dra vi reiste der fra :( legen sa det var pga graviditeten...:(

Jeg er også bleik. Men tar ikke sjansen på å få flekker i trynet som blir der. Da er jeg heller bleik og pudrer litt i stedet ;)

jeg tenker at hvem orker å ligge og steke i en boks, ta nå heller en mild runde med selvbruning hvis det føles nødvendig :)
selv er jeg likbleik, og kunne gjerne tenkt meg å vært litt mer fargerik, så jeg har prøvd selbrunung en sjelden gang, det er faktisk ganske alright, blir ikke gulrotfarga eller får skiller her og der hvis man kjøper en ordentlig en, f.eks spray!

Ingen problem med solarium så lenge du passer på å ikkje bli overopphetet :)Ta korte ettapper, og ikkje ligg om det blir ubehagelig.
Om noen måneder, så er det ikkje bare bare å ligge rett ut på ryggen i solarium, så nyt det mens du kan ;) Herligt med litt farge på kroppen til sommeren kommer :)))

Huske å ha lest at det er liten sjangs for "å koke ungen"...
 da har man svima av for lenge siden av overoppheting.

Bare ta sol du..fint å gjøre det nå før magen buler så mye at man ikkje får igjen lokket..hehe!

Hadde smurt meg godt i ansikt og hals.. pgafare for pigmentflekker

Back
Topp