Solarium under svangerskapet?

Longgone

Forelsket i forumet
Er det noen som vet hvordan det er å ta solarium som gravid, kan det skade fosteret?

Jeg har prøvd å Google det litt. Og det det jeg har forstått så er det ikke farlig. Det du må tenke på er att for mange gravide så endrer huden seg og man kan få mindre pene pigment flekker pga sol.. ellers så er det ikke så behagelig senere i svangerskapet å ligge på rygg. Jeg klarte ikke det sist:-) men tok litt sol i begynnelsen:-)

Jeg har prøvd å Google det litt. Og det det jeg har forstått så er det ikke farlig. Det du må tenke på er att for mange gravide så endrer huden seg og man kan få mindre pene pigment flekker pga sol.. ellers så er det ikke så behagelig senere i svangerskapet å ligge på rygg. Jeg klarte ikke det sist:) men tok litt sol i begynnelsen:)
Okei :-) Jeg har også lest litt, men det er så mye frem og tilbake. Noen mener det ikke er skadelig mens andre fraråder det - det er ikke så lett å vite hva jeg kan gjøre og ikke som gravid! Har ikke tenkt så mye over det, men jeg så det idag at jeg absolutt trenger litt solarium :-/

Jeg har også tenkt på det.. Å bestemt meg for å ta litt sol nå før sommeren .. så lenge man ikke overdriver så tror jeg det går bra :)

Vil ikke gå rundt som en bleik hval i sommer :P vl heller være rund å solbrunn ;)

Jeg har alltid tatt sol men i mitt forrige svangerskap fikk jeg en vaaaanvittig kløe/ utslett etter en runde i sola i tredje trimestet. :( Måtte stå en hel natt under kald dysj så jævlig var det. Tror ikke jeg tar sjansen denne gang, kjører heller selvbruning :P Men har også gørt at det ikke er farlig for barnet pga strålene ikke går lenger enn til underhuden vår, må bare passe på overoppheting og pigmentforandring.

Jeg har alltid tatt sol men i mitt forrige svangerskap fikk jeg en vaaaanvittig kløe/ utslett etter en runde i sola i tredje trimestet. :( Måtte stå en hel natt under kald dysj så jævlig var det. Tror ikke jeg tar sjansen denne gang, kjører heller selvbruning :p Men har også gørt at det ikke er farlig for barnet pga strålene ikke går lenger enn til underhuden vår, må bare passe på overoppheting og pigmentforandring.
Hørtes ikke noe godt ut!! :-( Så lenge det ikke er farlig for fosteret tror jeg at jeg skal prøve meg en gang, jeg er så vandt til å være brun og nå ser jeg ut som et laken!

Åh dette har jeg lurt litt på også... er jo særlig i februar jeg får et veldig behov for sol, og litt farge på kroppen. Så lenge man tar korte turer i solariumet tror jeg nok det skal gå bra. Jeg har troen på alt med måte (bortsett fra alkohol og nikotin). I begynnelsen av svangerskapet tenkte jeg at jeg kom til å koke embryoet...hehe... men nå tenker jeg at jeg skal ta litt sol nå og så passe på til sommeren. Fosteret skal jo ikke ha det for varmt heller!

bor man på østlandet er det bare å gå ut å sette seg i solveggen for her har vi masser av sol og varme om dagen :)

Pga hormoner kan du få pigmentflekker som aldri går bort av mye soling/solarium, derfor anbefales det at man avstår. Fostret kan også bli overopphetet.

Back
Topp