Solarium under svangerskap, er det greit?

jeg prøvde, men merket at lillemor i magen ble utroli urolig, samme når jeg solett meg ute, mått gå inn eller ligge med håndduk over magen..

ville ikke gjort det, virket som det ble ubehagelig..

ORIGINAL: LilleLalle

ser ikke helt poenget jeg da. hvorfor ikke vente de 9 mnd... 

Fordi jeg har så masse ekle kviser på ryggen og i ansiktet som jeg vil svi bort !

Jeg kunne godt tenke meg det pga hudproblemer.. Og ser ikke noe problem med det om man bare smører seg med UV-blokk på magen og legger et håndkle over for å beskytte mot lyset. Kanskje være litt mer forsiktig første månedene da pga stor celledeling hos embryo.. Stråling kan i teorien påvirke celledelingen, men har aldri hørt om noe tilfelle av det.. Men tar man forholdsregler så er man nok trygg. Varmen er ikke noe problem så lenge du selv ikke blir kraftig overopphetet, tempen i livmor og fostervann holdes stabilt litt over din egen kjernetemp.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: LøveFisk i spionklær

ORIGINAL: bondekone

jeg fikk beskjed om at de ikke anbefalte det pga strålingen, her vet jeg at det enne stede der det er solarium så står det at de ikke anbefaler gravide og barn/ungdom under 16år
 samt at det kan bli for varmt for babyen selv om du ikke tror det. Og tenk det lyssjokket da [8D]

Nei det er ikke mer varmt i solariumet enn i badekaret[;)] Du kan fint ligge i 15 til 20 min[:)]

Jeg har også hørt at ungen ikke får høyere temp i magen enn kroppstempen til mora uansett. Så da kan det ikke være farlig.
Og strålingen er den samme som ute i sola [:)]

ORIGINAL: thejohan

Etter som jeg har forstått, så er det en myte det at det er farlig for barnet.
Det som kan bli farlig, er jo at du selv blir overopphetet. Samme som kan skje i syden.
Pluss at det er en viss fare for at du kan ende opp med pigmenter i huden.

Men hvis det er farlig, hvor farlig er det ikke for de som går gravide der der er varmt da?
De som bor i Tyrkia og Spania og sånn? De er mer herdet?!?

Selv så tar jeg litt sol. Men ikke mer enn 15 min hver gang.
Og et par ganger i uken hvis det passer seg.

Ja nettopp [;)]

Back
Topp