Solarium og selvbruning

Linemoora

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Heihei :shy:
Hva tenker dere om å ta litt solarium under graviditeten? Og hva tenker dere om selvbruning? Jeg personlig har kanskje tatt sol 1 gang annenhver måned i vintermånedene, rett og slett for at jeg ser døende ut uten noe farge på kroppen. Men nå har jeg ikke solt meg etter jeg fikk positiv graviditetstest. Jeg er fullt klar over at solarium ikke er sunt, men jeg lurer på om fosteret kan ta skade av at jeg tar en soltime før jul f.eks?:facepalm: i ansiktet kunne jeg tenkt meg å tatt selvbruningsspray, men vet ikke om dette er trygt? Bruker Sunspa fitness selvbruning noen ganger :happy:
 
Jeg tenker at selvbruningskrem er tryggere både som gravid og ellers. Personlig hadde jeg ikke gjort det, men jeg har ikke sett noe offentlig advarsel mot solarium som gravid.
 
Heihei :shy:
Hva tenker dere om å ta litt solarium under graviditeten? Og hva tenker dere om selvbruning? Jeg personlig har kanskje tatt sol 1 gang annenhver måned i vintermånedene, rett og slett for at jeg ser døende ut uten noe farge på kroppen. Men nå har jeg ikke solt meg etter jeg fikk positiv graviditetstest. Jeg er fullt klar over at solarium ikke er sunt, men jeg lurer på om fosteret kan ta skade av at jeg tar en soltime før jul f.eks?:facepalm: i ansiktet kunne jeg tenkt meg å tatt selvbruningsspray, men vet ikke om dette er trygt? Bruker Sunspa fitness selvbruning noen ganger :happy:
Mener å huske at det jeg har fått inntrykk av av det jeg har lest er at det ikke er farlig for fosteret, men er noe med huden din når vi er gravide som gjør at du kan få mye pigmentflekker osv osv. Vet om flere som har tatt sol som gravide. Ikke gjort det selv enda men :p
 
Jeg bruker selvbruning, aldri hørt eller lest at det er skadelig ☺️
Solarium skader vel heller ingen andre enn deg selv og din hud, eneste faren med å ta sol er hvis man blir for varm, og at baby i magen blir varm. Kjenner flere som tar og har tatt sol i graviditeten
 
Sol og graviditet kan være uheldig med tanke på hormonene som herjer.. Solskader oppstår mye fortere, jeg har selv et par stygge flekker i ansiktet etter jeg tok sol forrige svangerskap:sorry:
 
Takk for svar alle sammen :smug: Da skal jeg nok hvert fall fått tatt litt selvbruning i løpet av jula.


Sol og graviditet kan være uheldig med tanke på hormonene som herjer.. Solskader oppstår mye fortere, jeg har selv et par stygge flekker i ansiktet etter jeg tok sol forrige svangerskap:sorry:
Tok du mye sol eller kom det etter bare én gang? Blir ikke de flekkene borte etter hvert? o_O
 
Heihei :shy:
Hva tenker dere om å ta litt solarium under graviditeten? Og hva tenker dere om selvbruning? Jeg personlig har kanskje tatt sol 1 gang annenhver måned i vintermånedene, rett og slett for at jeg ser døende ut uten noe farge på kroppen. Men nå har jeg ikke solt meg etter jeg fikk positiv graviditetstest. Jeg er fullt klar over at solarium ikke er sunt, men jeg lurer på om fosteret kan ta skade av at jeg tar en soltime før jul f.eks?:facepalm: i ansiktet kunne jeg tenkt meg å tatt selvbruningsspray, men vet ikke om dette er trygt? Bruker Sunspa fitness selvbruning noen ganger :happy:
Tror det er mye mer avhengig av lengden du tar sol, enn hyppigheten, i dette tilfellet. Stor forskjell på belastning på huden om man ligger i 10 min eller 40 min. Selv solte jeg meg som gravid i sommer (desembertermin her), og tenker at samme forholdsregler gjelder ved «vanlig» soling som ved solarium. Huden din er ekstra utsatt for pigmentflekker og andre hudforandringer (føflekker, skintags, utslett osv) når du er gravid. Så vis måtehold.
 
Jeg var supernøye med solkrem i forrige svangerskap men har likevel klart å få pigmentflekker i området der man ikke kan smøre rundt øynene. Og jeg soler meg ikke aktivt, men det var varmt sommeren for to år siden og vi var mye ute. Tviler på solarium er farlig for fosteret, men det er veldig kjedelig med pigmentflekker som aldri forsvinner. Så be warned!
 
Jeg fikk stygge pigmentflekker over hele ansiktet etter forrige svangerskap. Det så ut som jeg var 20 år eldre og var skitten i ansiktet.

Måtte til kosmetisk sykepleier og gå på syrekremer som peelet av hudlag etter hudlag.

Jeg ville ihvertfall holdt meg laaaangt unna solarium
 
Takk for svar alle sammen :smug: Da skal jeg nok hvert fall fått tatt litt selvbruning i løpet av jula.



Tok du mye sol eller kom det etter bare én gang? Blir ikke de flekkene borte etter hvert? o_O

tok ikke veldig mye, og flekkene dukket plutselig opp:banghead:
Har blitt svakere, men dukker opp med en gang jeg får sol på kroppen desverre:oops:
 
tok ikke veldig mye, og flekkene dukket plutselig opp:banghead:
Har blitt svakere, men dukker opp med en gang jeg får sol på kroppen desverre:oops:
Okei, takk for infoen. Da tror jeg at jeg skal være forsiktig med sola. Får jeg heller tåle en vinterbleik hud :happy:
 
Jeg tar ikke solarium pga kreftfare. Bruker ofte selvbruning i ansiktet for litt glød men ikke nå som jeg er gravid :)
 
Back
Topp