Solarium og graviditet..

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Hva er deres tanker rundt dette temaet? Er det noe risiko nå f.eks i begynnelsen av svangerskapet?

Jeg har vel egentlig ikke noen særlig tanker om temaet, ga opp soling (inkuldert solarium) for mange år siden etter som jeg ikke blir brun.

Man skal vel ikke blir overopphetet som gravid, men jeg vet ikke hvor varm man egentlig blir i solarium. Det fødes jo barn i skikkelig varme land også...
Det er ganske mye UV-stråling i solarium (på et kurs en gang sa kursdamen at det var 400 ganger mer UVA-stråling i solarium enn i vanlig sollys), men jeg vet ikke om den når inn til barnet?

Jeg vil tro noen har et mer vettig svar enn meg. Personlig hadde jeg nok latt vær, men jeg tar aldri solarium ellers.

Jeg ville latt være. Pga UV-strålene, oppheting og fare for flekker på huden. Men jeg vet ikke hvor mye som skal til for å få de flekkene der,jeg :-)

Jeg tok sol sist. Men når ungen vokste gikk det ikke så bra. Hun ble så urolig at jeg måtte bare gi opp:p så denne gangen gidder jeg ikke:-P får ta det igjen etter svangerskapet:)

Oi ja, pigmentflekkene hadde jeg glemt! Med gravidhormoner i kroppener man mer utsatt for å få pigmentflekker, også i vanlig sollys. Disse kan være permanente hvis man er uheldig.

I de nye solariumene som er i dag er jo viftene ganske heftig, så overoppheting tror jeg skal mye til. Pigmentflekker er nok mer sannsynlig, men jeg tror og det kommer litt an på hvor mye en soler seg. Jeg har solt meg to ganger til nå. Ikke for å bli brun, men rett og slett bare for å slappe av og nyyte lys og varme. Utrolig deilig.. Skulker vært noe de kunne ha hatt på spa. Varme og lys rom ute uw... Mmmmmm :)

Back
Topp