Solarium når man er gravid?

cleo_84

Gift med forumet
Her bor vi hvor det da ikke er finvær, sååååå er det lov å ta solarium når man er gravid???

Ser ingen problem! :) 

Hadde lett gjort det hadde det ikke vært for bekkenet! 

Det er ikke farlig å ta solarium, men man kan få fortere pigmentflekker i huden pga hormonene i kroppen.

Jeg gikk til akupunktur når vi hadde første ivf-forsøk, og hun hadde jobba på fødeavdeling for å gi akupunktur som smertelindring. Hun sa at damer som hadde sola seg ofte (ikke beskyttet magen mot solen), ofte hadde en vond lukt på fostervannet, fordi vannet blei varmet opp av solen... Jeg vet ikke om dette er sant, men hun sa nå i hvertfall det. 

Jeg har spurt legen min om det, å han sa at det var ikke noe problem å ta solarium når man er gravid, men så klart alt med måte;-)

jm sa at det er ingenting probl å ta sol om man er gravid. man må bare ikke ligge sålenge at det blir ubehagelig for deg, for da er det ikke bra for lille heller. men 10-15 min er ingen problemer.
de nyeste solariumene, bl.a hos brun og blid, har heller ikke noen strålinger som er mer farlig enn vanlig som, så kooos deg i sola frem til sommern kommer dit du er :)

Har gjort det av og til :) null problem så lenge det ikkje er ubehagelig for deg.. 

Pga eksem går jeg til lysbehandling 1-2 ganger i uken, anbefalt av lege, hudlege og jordmor (bedre enn å bruke mye kortison), og da tar jeg jo "sol" 6-7 minutter hver gang. Spørs om det er litt annen frekvens enn solarium da, men. Jeg tror det et værst om man blir overopphetet, og så ville keg kanskje dekket magen..

Du kan FINT ta solarium når du er gravid....
 bare smør deg godt med tanke på pigmentflekker og så lenge bekkenet holder... og man får igjen lokket over magen

Det går ikkje an å "koke babyen" !
Kroppen regulerer den indre tempratuen hele tida,Hvis det hadde vært skadelig for barnet hadde mora vært besvimt for lenge siden, og pormale folk stopper opp lenge før det har kommet så langt.

håper85 skrev:
Jeg gikk til akupunktur når vi hadde første ivf-forsøk, og hun hadde jobba på fødeavdeling for å gi akupunktur som smertelindring. Hun sa at damer som hadde sola seg ofte (ikke beskyttet magen mot solen), ofte hadde en vond lukt på fostervannet, fordi vannet blei varmet opp av solen... Jeg vet ikke om dette er sant, men hun sa nå i hvertfall det. 

Fostervatet blir jo bytta ut undervegs?  og dei føder jo barn i afrika også ;P Så eg får ikkje meg til å tru heilt på det, eg ;)

Jeg gjorde det med måte så klart. Ble ikke så mye for hadde problemer med bekkenet så kom meg nesten ikke ut av sengen etterpå. Haha..

Kos deg i solariumet du ! :)

håper85 skrev:

det blir jo ikke noe mer varmt enn resten av kroppstemperaturen. fostervannet (og all annen væske inne i kroppen) holder samme temperatur som resten av kroppen. og man blir ikke varmere i et solarium enn ute i sola på sommeren, eller om man trener og blir varm. så dette er bare bullshit! og uansett så er det vel ikke rutine å spørre hvem som har tatt solarium under fødselen?

Back
Topp