Solarium, hårfarging og negler!

Jeg har ikke tatt sol, men vet andre som gjorde det mens de var gravid. De dekket da til magen... Vet ikke om man frarådes å gjøre det. Jeg går jevnlig til frisøren, føler ikke det er noe gale...

Solarium har jeg aldri tatt, så det begynner jeg neppe med nå uansett :P Frisør har jeg vært hos og skal nok igjen ila graviditeten, stripet håret mitt, men da hos folk som vet hva de gjør. Negler som i manikyr? Heller aldri gjort, starter neppe med det heller. Bruker aldri neglelakk heller :)

Tar ikke sol i svangerskapet. Svært skjendet ellers også.
Nå er jeg utdannet frisør,men jobber ikke som det lengere. Bare å behandle håret som normalt :D negler fikser jeg nå og da. De har blitt så sprø og rare nå så vurdere å få lagt shellac på de :) De to sistnevnte skal ikke være noen fare :)

Hår og negler er ikke noe problem

Vet jeg solte meg litt på fine dager sist jeg var gravid, men ikke i solarium. Må passe på å ikke bli for varm. I solarium er jo det litt vanskeligere. Tror jeg ville droppet det.

Selvbruningskrem?

Sniker litt fra april :) jeg har merket at jeg har fått flere føflekker og at noen har endret seg under graviditeten. Jeg har bevisst valgt å ikke ta solarium da jeg er redd for at forandringene blir værre hvis jeg tar det.. tenker på føflekk kreft :/ sikkert minimal sjanse for det men personlig så er jeg litt redd for dette spesielt når jeg allerede har merket at det har vært en endring i forhold til hvor mange og utseende :/ god det finnes selvbruningskrem :)

Jeg tok solarium et par ganger i november før et bryllup. Spurte lege og jordmor, og det var null problem. Skulle bare ikke bli for varm, og det blir jeg aldri med viftene på fullt.
Nå er jeg i Thailand og soler meg hver dag.., her er det jo gaaanske varmt, men jeg kjøler meg ned med et bad eller noen pauser fra sola innimellom. Også dette var ok ifølge lege og jordmor. :)

Hår og negler er ikke noe problem

Vet jeg solte meg litt på fine dager sist jeg var gravid, men ikke i solarium. Må passe på å ikke bli for varm. I solarium er jo det litt vanskeligere. Tror jeg ville droppet det.

Selvbruningskrem?

Sniker fra februar :)

Selvbruningskrem har jeg hørt er skummelt og inneholder noen gifter som visstnok ikke er bra..

Var selv i Tyrkia i sommer og slet mye mer enn vanlig med varmen. Var da over 35 grader i skyggen. Så levde mest mulig i bassenget :) brukte rikelig med solkrem og lå i skyggen.
Blir kanskje litt samme med solarium..

Er det så viktig å være brun nå da? Er vinter og vi har masse klær på allikevel :)

Sniker fra februar :)

Selvbruningskrem har jeg hørt er skummelt og inneholder noen gifter som visstnok ikke er bra..

Var selv i Tyrkia i sommer og slet mye mer enn vanlig med varmen. Var da over 35 grader i skyggen. Så levde mest mulig i bassenget :) brukte rikelig med solkrem og lå i skyggen.
Blir kanskje litt samme med solarium..

Er det så viktig å være brun nå da? Er vinter og vi har masse klær på allikevel :)

Ja jeg lurte nå litt på det. Sier seg vel selv at sånt sikkert inneholder skumle saker. Parabener og hotmonhermere og all mulig annen gift i dem som man sikkert ikke burde bruke verken som gravid eller ellers!

Enig ifht dette med brunfarge, men hvis man skal i fint selskap med pen kjole så er det jo kjekt å ikke være _helt_ gjennomsiktig :-P

Jeg tok masse solarium i starten. Men så dabbet det av etterhvert. Tok da 26 minutt ett par dager i uken. Babyen ligger jo godt beskyttet. Må bare passe man ikke blir overopphetet. Tror det er værre å bruke mye selvbruningskrem som ofte inneholder litt forskjellig.
Ble ordnetlig brun for første gang i sommer og ville vedlikeholde det litt. Foreldrene mine har fått solarium og det står på ett kaldt rom så blir ikke så varm. Er helt lys i hud pg hår og følte meg veldig vell med litt farge.
Har stripet håret også:)

Tviler på neglelakk har noe å si. Den er jo på neglene.

Jeg skal hvertfall ordne neglene mine den dagen jeg starter i permisjon. Jobber som sykepleier og får ikke lov å ha lange negler med neglelakk, så gleder meg til å ha manikyr i noen måneder :-)

jeg mener å ha lest at det pga hormonforandringene er lettere å få leverflekker/pigmentflekker hvis man soler seg når man er gravid, men hvis jeg er den eneste som har hørt det så er det sikkert bare tull ;-)

Jeg farger håret! De andre gjør jeg aldri uansett så begynner ikke nå!

Jeg har tatt sol ila graviditeten alle 3 ganger. Men tok for noen uker siden før jeg skulle til spania, og nå er magen for stor så jeg sleit med å komme meg ut igjen :p

jeg mener å ha lest at det pga hormonforandringene er lettere å få leverflekker/pigmentflekker hvis man soler seg når man er gravid, men hvis jeg er den eneste som har hørt det så er det sikkert bare tull ;-)
D stemmer,fikk noen flekker første gangen jeg var gravid og tok solarium, så tør ikke gjøre d mer:P

Fikk beskjed om det jeg også før jeg reiste til Thailand nå, men jeg har vært heldig og ser ikke noe til en eneste pigmentflekk, og jeg begynner å bli gaanske brun nå. :) Er nok veldig individuelt. Passer på å smøre meg godt i ansiktet med faktor 30 da. Det var her man som regel fink flekker fikk jeg beskjed om.

Back
Topp