Solarium & Gravid

Eflisabeth

Betatt av forumet
jeg lurer på om det er noen som vet om det er skadelig å ta solarium når man er gravid. jeg er så bleik at det godt å fått noe farge på kroppen men jeg tør ikke å gjøre det før jeg vet helt sikkert at det ikke er skadelig for babyen min. håper at mange svarer så er det lett å vite helt sikkert om det er trykt eller ei.[:D] takk

Her kan du lese litt her: [:)]

http://www.babyverden.no/templates/Article____415.aspx

noen sier det er å andre ikke.

selv vet jeg ikke hva jeg skal tro!eneste jeg tenker er at det må bli forferdelig varmt inni der[:D]

jeg tar sol jeg...men ikke like lenge som før da jeg er litt mer var for varme nå enn før...men veldig deilig er det...[:D]

Solarium er ikke skadelig for babyen, med mindre du blir veldig varm. Men huden forandrer seg når man er gravid og du kan få stygge pigmentflekker som aldri går bort igjen. Har lest at gravide ikke bør ta solarium etter 6 måneder i svangerskapet fordi livmoren kan klemme på pulsåren i ryggen og du kan dermed besvime.

Jeg har lest at det er ikke anbefalt å ta solarium når man er gravid.

Grunnen til at man Ikkje burde ta solarium er bare det at det kan bli for varmt der..... [:D]

Hei[:)]
Jeg tar solarium men bare i 10 minutter av gangen slik at det ikke skal bli så varmt
til babyen...Har større problemer med å komme meg ut av solsenga nå som magen er så stor[:D]

Back
Topp