Sol og solbriller

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Vi har tenkt oss på hytten i påsken og lurte litt på det med babyer og sol/sterkt lys. Er jo kanskje sterkt lys hele veien pga snø. Hun blir jo gjerne sittende på fangene våre i hytteveggen og i bæreselen på vei opp og ned fra hytten.

Er det slik at de små absolutt ikke burde være i solen?

Sikkert teit spørsmål, men er førstegangs og har aldri tenkt at dette kan være en problemstilling før en venn av meg ble helt forskrekket over at vi hadde tenkt å ta med en baby på påskeferie...

Har tenkt å kjøpe solbriller, men finner foreløpig bare slike som er altfor store, noen andre som har noen tips til hvor de kan ha det?

Det lurer jeg og på! Vi har kjøpt et par på lindex som er passelige, men skulle heller hatt slike som går rundt hodet om du skjønner?Og synes jeg leste at så små babyer ikke skal bruke solkrem heller?

Pakk på de og solkrem så vil det nok gå veldig bra;) 30% på solbriller til barn på barnas hus denne uka:)

Tror ikke solkrem er anbefalt før de er 6 mnd, da den lett blir kjemisk.

Solbriller fåes kjøpt på apoteket.

Bra vennen din ikke kjenner oss da, vi drar til Tenerife på påskeferie:wacky: har vært å kjøp solbriller med bånd og solhatt idag. Har med uvtelt, og så har vi en liten solparaply for å ha på vogna.
Solkrem er ikke anbefalt når de er så små, men hvis det er helt umulig å unngå sola ville jeg heller smurt enn å la de være ubeskyttet:)

Bra vennen din ikke kjenner oss da, vi drar til Tenerife på påskeferie:wacky: har vært å kjøp solbriller med bånd og solhatt idag. Har med uvtelt, og så har vi en liten solparaply for å ha på vogna.
Solkrem er ikke anbefalt når de er så små, men hvis det er helt umulig å unngå sola ville jeg heller smurt enn å la de være ubeskyttet:)
Så deilig, hvor på Tenerife skal dere? :)
Jeg ville også heller ha smurt hvis det er umulig å unngå solen helt :)

Så deilig, hvor på Tenerife skal dere? :)
Jeg ville også heller ha smurt hvis det er umulig å unngå solen helt :)
Las Americas:) mamma og pappa har leilighet der. Så gleder oss til sol og varme, og så er det greit med litt avlastning og hjelp:)

Vi har tenkt oss på hytten i påsken og lurte litt på det med babyer og sol/sterkt lys. Er jo kanskje sterkt lys hele veien pga snø. Hun blir jo gjerne sittende på fangene våre i hytteveggen og i bæreselen på vei opp og ned fra hytten.

Er det slik at de små absolutt ikke burde være i solen?

Sikkert teit spørsmål, men er førstegangs og har aldri tenkt at dette kan være en problemstilling før en venn av meg ble helt forskrekket over at vi hadde tenkt å ta med en baby på påskeferie...

Har tenkt å kjøpe solbriller, men finner foreløpig bare slike som er altfor store, noen andre som har noen tips til hvor de kan ha det?

Jeg bestilte solbriller til baby på barnisolen.no

Ja, mange som reiser til mer solfylte steder og de har jo babyer der og tenker jeg. No skal det sies at samme vennen ble forskrekket over at vi skal til Mallorca når lille er 9 måneder. Hun mente at man ikke burde dra før ungen var ihvertfall 2 år (det var det hun gjorde), så hun er kanskje en smule overbeskyttende på det området.

Jeg har no vært på apoteket og kjøpt solbriller [emoji4] og vi gleder oss til påske! [emoji4]

Da jeg fikk nr.1 fikk jeg beskjed fra hs om at babyen ikke skal være i direkte sollys det første året. Kanskje det råder har endret seg de senere årene?

Da jeg fikk nr.1 fikk jeg beskjed fra hs om at babyen ikke skal være i direkte sollys det første året. Kanskje det råder har endret seg de senere årene?
Nei, tror det gjelder fortsatt, fikk beskjed om det med frøkna og hun blir 2 neste mnd :) så godt det lar seg gjøre så skal de holdes unna :)

Kjøpte solbriller i Danmark og det gjorde underverker i bilen. Selv om hun ikke alltid vil ha de på seg.

Må må kjøpt til lille snart..

Vi kjøpte på Babyshop med sånn ”reim” bak hodet :) De er justerbare ved siden av glasset så de passer en stund.

Back
Topp