Sol og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Jeg elsker å sole meg. Nå not slutten av svangerskapet er det derimot ganske forferdelig :p jeg blir for fort svett og hektisk. Solbrent har jeg aldri blitt, men merker at jeg får raskere brunfarge nå enn før :)

Sent from my iPhone

Jeg har også fått mer farge enn tidligere. Måtte spørre JM om soling og hun sa det var bare å kose seg i sola:) Kunne legge ett vått håndkle på magen hvis jeg ble varm. Hun sa også at før det ble farlig for baby'n så hadde jeg gått i skyggen for flere timer siden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lite fan av å sole meg i utgangspunktet, så jeg er glad for at ettåringen er enig i at skygge er helt greit! :P
Men merker at jeg får farge enda fortere enn vanlig, og jeg har rødt hår og lys hud i utgangspunktet, så her går det i 30 på mesteparten av kroppen og Veslas 50 på skuldre og brystet.

Æ like å sol mæ, va i solarium i går :) Smøre mæ inn me solfaktor 30 først da :)

Gubben smøre mæ inn rettere sagt.... ;)

Back
Topp