Sol og gravid!

3lisab3th

Betatt av forumet
Hvordan er det med dere? Igår lå jeg ute hele dagen i solen og koste meg. Da mannen kom hjem minte han meg på at det kanskje ikke er så lurt mtp overoppheting av fosteret/embryo... Jeg googlet og fant ut at dette bare gjelder for første trimester, så det vil jo si at vi bør være litt forsiktige. Idag sitter jeg vekselsvis i solen/skyggen og har en kald, våt klut på magen :P Noen fler som har tenkt på dette?

Ikke tenkt på det, nei... Men orker ikke ligge så mye i solen nå allikevel, for det verker i hele kroppen og føles ut som influensa. Men det er ikke det, bare hormonene som gjør det tror jeg :( Har faktisk ligget i skyggen ett par timer nå og sovet :happy:

Har blitt tvunget til å tenke på det :s det føles liksom som om kroppen ikke klarer å regulere varmen på samme måte som før lenger. Vanligvis elsker jeg varme og kan ligge lenge i solen, men nå føler jeg meg dårlig etter fem minutter. Orker ikke å få solen i øynene heller. Så jeg har holdt meg mest i skyggen. Men det skal jo en del til for at man skal bli overopphetet, så jeg regner med man føler seg dårlig før eller når det skjer?

Vi må visst bruke ekstra høy solfaktor også! Kan få pigmentflekker og solskader i huden lettere enn vanlig.

Er kun i skyggen jeg , tåler ikke sol på kroppen min akkurat nå.
Elsker sol og varme men med den formen så best parkere i skyggen :)

Jeg går på hormoner så må egentlig ikke være i solen i hele tatt. Men dekker meg tynt til og holder meg i skyggen.

Er ikke så mye vi kan gjøre når det er så varmt :)

Ser ut som de fleste av dere føler dere litt frem og lytter til kroppen :) Jeg har trukket inn i skyggen nå som det ble for varmt... Og drikker masse isvann! Men det er nok, som dere sier, mye som skal til for å bli overopphetet :)

Vet at det er bra å ikke bli overopphetet, jeg tåler dårlig varme generelt så det kommer naturlig for meg, spesielt når jeg er kvalm.

En annen ting er at som gravid kan man være mer utsatt for å få pigmentflekker, så man bør passe seg litt i sola uansett.

Tror nesten dette er noe man må kjenne på litt selv jeg.. Kjenner du at det blir varmt for deg tar du pause i skyggen og får i deg noe kaldt å drikke. Jeg har vært masse ute i sole siste dagene, ikke no problem :) Passer bare på å drikke godt, og ta noen pauser i skyggen :)

Jeg takler varmen enda dårligere enn vanlig og er også redd for pigmentflekker hehe, så jeg holder meg i skyggen eller smører mer heftig.

Jeg takler varme veldig godt etter å ha bodd i Spania, og kommer til å lytte til kroppen og nyyyte solen når jeg reiser til Spania igjen nå på mandag. Skal være der fra uke 9-12.
Eneste hensynet jeg kommer til å ta er å bade for å kjæle meg ned litt oftere, og være veldig nøye med solkrem, spesielt i ansiktet for å unngå pigmentflekker.

Har tenkt på det, men har likevel solt meg i flere timer i dag. Er så kort på vei at det er minimalt med fostervann som kan bli overoppheta uansett. Så lenge jeg føler meg i fin form soler jeg meg. Har tatt pauser i skyggen innimellom da :)

Hehe lå ute i sola i hele går, vanlig vis blir jeg aldri solbrent og kroppen min bruker lang tid på å få noe farge i det hele tatt. Men etter de timene i sola i går så kom jeg hjem som en kokt hummer. Kjente også godt på varmen klarte ikke å sitte lenge i sola av gangen og måtte være ute i bassenget hele tiden med bena, til mini sin store fornøyelse :) så merker jeg begynner så smått å grue meg litt til turen til Spania om 3 uker siden jeg ikke takler varme om dagen....

Slik jeg har forstått det går det fint så lenge du selv føler deg fin :) når man merker ubehag bør man kjøle seg ned :) jeg har solt meg flere dager nå, og ikke følt noe ubehag :)

Back
Topp