Sol og baby

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Man skal jo være mest i skyggen, men det blir jo litt i sola når man bærer fra bil og inn, vil litt opp av vogna på trilletur, sparker av seg teppet i vogna osv. Skal jo ikke smøre med solkrem. Køer dere babyene da i langermet og lang bukse for å beskytte mot sol istedet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har bestemt meg for å smøre lillegutt litt med solkrem på utsatte områder. Jeg føler det er umulig å unngå at han får litt sol på seg, og å kle solen ute er ikke aktuelt for han er så varm av seg. Tenker det er bedre å smøre litt med en god solkrem enn at han blir brent.

Lillegutt 5/3-14 <3

Smører litt solkrem der det trengs. Her oppe må vi fremdeles kle godt på barna. Vesla har på seg langbukse, langarma body/jumper, jakke Og lue/votter.

Tenker at når vi skal til syden blir jeg å smøre utsatte områder npr beheovet melder seg. Kommer til å prøve å dekke han mest mulig til med tynne klær. Her hjemme har det ikke vært et tema enda, er ganske så dekt når vi er ute (under dyne og pledd i vogna) ;)

Februar-14 mamma <3

Jeg smører. Min er veldig varm av seg.. Bruker solkrem for barn fra apoteket..

Bestilt en solkrem fra alphanova nå, anbefalt av grønn hverdag og ikke testet på dyr ;)

Februar-14 mamma <3

Å smøre en så liten baby er uaktuelt. Da er det bedre å få litt sol på huden tenker jeg. Men bør jo ikke være lange stunden. Men tenkte på det i dag da hun lå i vogna å sparket vekk teppet at hun burde kanskje hatt på en tight. Hun var barlegget i kjole.

Jeg har babyen mest i skyggen, og hvis det blir bare bein i vognen, så bruker jeg en skyggeskjerm over, eller legger et veldig tynt teppe akkurat der solen treffer til man er i skyggen igjen... så lenge det ikke er lange tiden de får sol på seg er det vel ikke så farlig.. har aldri trengt solkrem

Skal også kjøpe parasoll til vognen :)

Hun får sol på seg i korte øyeblikk, så jeg har vurdert å kjøpe en solkrem. Har titta litt på helsekost, men de er jo så dyre! Må vente på lønn før jeg får kjøpt isåfall. Og så har jeg ikke helt bestemt meg for om jeg føler det er nødvendig eller ikke.

Jeg ville ikke smurt med solkrem.. Les linken jeg la med i tidligere innlegg!

Har lest den linken før. Men om valget står mellom å smøre han et par ganger på håndbaken eller at han blir brent, ja da smører jeg. Ser for meg det blir omtrent umulig å skal unngå alt av sol en hel uke i syden, og kan ikke akkurat dekke han til med votter.. Skal selvfølgelig unngå det så godt jeg kan, og kommer uansett ikke til å smøre store deler av kroppen. Og når jeg først skal smøre, så har jeg valgt den solkremen som kom best ut i test av solkremer for barn av grønn hverdag.

Februar-14 mamma <3

Jeg ville ikke smurt med solkrem.. Les linken jeg la med i tidligere innlegg!

Men i den artikkelen står det om solkrem med kjemikalier. Fant en solkrem på helsekosten som er laget av nesten bare naturlige ingredienser og skal være helt/nesten kjemikaliefri. Rakk ikke se kjempenøye på den, for baby gråt sånn akkurat da, så måtte bare gå;)
Men det skal finnes noen man kan bruke. Veldig dyr da, 259 for en bitteliten flaske.
Men den holder vel lenge.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

har som regel lange armer og ben, men ser an været og bruker en god dose sunn fornuft. Baby blir ikke brent den lille tiden den er eksponert for sol ved transport inn og ut av vogn, fra bilstol til vogn, fra bil til hus osv.
Når han ligger i vogna kan han ha på seg korte armer og bein om vi skal på trilletur, da bruker jeg ha noe på hodet, og et tynt helseteppe/stor gulpeklut over utsatte områder.
Smører ikke, og har heller ikke tenkt meg til sydlandske steder før ungen er godt over året, så solkremissuet er inget issue for meg :)

Jeg tror ikke det er de korte turene inn og ut av bilen som er farlig.. Det er vel det å ligge rett i solsteika i en lengere periode.. Jeg vurderer parasoll til vogna, eller kanskje et UV teppe.. syntes faktisk det å beskytte ordentlig mot sola i vogna er en utfording selv.. Kjøpte meg et UV nett til vogna, men det vil jeg ikke ha på.. Liker å kunne se inn når det er så varmt (eller egentlig sjenerelt;)) Hvis baby må opp av vogna en periode, tenker jeg solhatt med ordentlig beskyttelse i nakken er det viktigste.

Både apotek og HS mente det var helt iorden og smøre mini. Mye bedre enn og la solen ta på huden. Så det er nøyaktig det jeg har tenkt til. Selvfølgelig tilpasset huden til babyer:)

Både apotek og HS mente det var helt iorden og smøre mini. Mye bedre enn og la solen ta på huden. Så det er nøyaktig det jeg har tenkt til. Selvfølgelig tilpasset huden til babyer:)

Jeg spurte på apoteket om dette med solkrem og ble frarådet og bruke det på lille.. Er tydligvis forskjellig hva de sier rundt om :/

Hmm, ja fikk høre at veldig små skulle holde seg unna, men når de var 3/4 md så tålte de litt mer. :)

Back
Topp