Sokkevask

Jannike1

Glad i forumet
Hva vasker dere sokkene på??

ORIGINAL: MaLu

60 grader (sammen med undertøy og håndkler)

varierer litt.. men vasker ikke sokkene sammen md undertøyet..[8|] pleier å vaske sokker og bukser sammen..

Har fått beskjed fra legen at sokker skal vaskes på 95 grader siden ik alle bakterier blir drept på 60 grader..
Har ein gutt som har fått betenneelse på begge legger, ganske mye. Kunne gått veldig galt om ik han hadde komt seg til lege.Han går på pencelin no. Legen sa da at vist me ik vasket dei på 95 grader ville han få det igjenn, så her er alle sokker i huset vasket på 95 grader no..

40 eller 60 grader alt etter hva jeg vasker det sammen med..

*Dytt*

Her går de på 40 grader. Bruker mest sånn Ulvang og lignende ullsokker i vinterhalvåret og tror ikke de blir så gode om de vaskes varmere.

60 grader!

ORIGINAL: AB

40 eller 60 grader alt etter hva jeg vasker det sammen med..

sign

og sokker med ull alltid på 40...

ORIGINAL: MaLu

60 grader (sammen med undertøy og håndkler)

ORIGINAL: Jannike1

Har fått beskjed fra legen at sokker skal vaskes på 95 grader siden ik alle bakterier blir drept på 60 grader..
Har ein gutt som har fått betenneelse på begge legger, ganske mye. Kunne gått veldig galt om ik han hadde komt seg til lege.Han går på pencelin no. Legen sa da at vist me ik vasket dei på 95 grader ville han få det igjenn, så her er alle sokker i huset vasket på 95 grader no..

Hvordan påvirker sokkenes renhet legger?

(ikke krasst spørsmål, bare lurer [:)])

ORIGINAL: Fragle1

tenkte det sammen, og egentlig burde man i såfall avskaffe sokker av ull... for de kan jo ikke vaskes så hardt.

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Fragle1

tenkte det sammen, og egentlig burde man i såfall avskaffe sokker av ull... for de kan jo ikke vaskes så hardt.

Ull er til en viss grad selvrensende og behøver derfor ikke så høye temperaturer.

Det er vel nokså logisk at man ikke bør eksponere betennelsesutsatt hud for flere bakterier enn nødvendig, og logisk er det også at jo høyere temperatur sokkene vaskes på, jo renere (les: mer bakteriefrie) blir de. 2 + 2 = 4. It's like magic!

Måtte spørre doktoren om han hadde sokker som passet han etter ein vask på 95 grader eg... For eg har alltig vasket sokker på 60 grader,trudde det var nokk eg da.. Uten ullsokker da. Det hadde han. Hadde ik problemer med at dei krymper sa han.

Back
Topp