Sokker!

dagosi

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberbarna 19
Jeg blir reint gal! Husker da jeg selv var tenåring, hvor godt det var når jeg fikk svarte fine sokker, kjøpte de i pakker med 5 eller noe, ala alle andre par med sokker jeg hadde kjøpt frem til den tid også, men disse hadde ikke 10 farger i pakken, og noen med prikker andre med striper og noen som bare var ensfarget. Selv om man hadde 100 par sokker, så hadde man 4 par og resten var single sokker som ikke hadde make. Innimellom måtte man bruke de single sokkene sammen fordi man aldri fant maken eller man faktisk var fri for par i skuffen til tross for 100 sokker der! Så lettelsen var stor da jeg endelig kunne kjøpe ensfargede svarte sokker hvor jeg kunne matche om en skulle forsvinne. Men så kom disse sokkeklypene, for det var flere som hadde samme problem som meg! Men jeg har ikke mye erfaring med dem, da jeg ennå kjøper kun kari traa og de skal kunne matche hverandre sånn at jeg har reserve sokker om en skulle forsvinne. Men nå har jeg en gutt på 2 som kler av seg sokkene selv og gjemmer dem eller tryller dem bort. De er alltid borte, og med 5 par hvor ingen er like så sitter jeg jo igjen med 100 par sokker uten make! Skal disse klypene fungere så må jeg jo klype dem sammen før jeg kler sokkene på han? Hvordan klarer dere å holde styr på sokkene til ungene? Vurderer gps tracker på dem, mens synes det er litt i overkant dyrt...

Her bruker vi bare strømpebukser av samme grunn :p og mannen er ikke det spor bedre, finner sokkene overalt

Det går ikke. Rett og slett.

Jeg har en del av tørke hylla hvor er single henger, ofte kommer den andre i neste vask, men så er det av og til det må tas ned for å ha plass til annen klestørk og havner i en haug med single sokker. Og snart kaster jeg et par poser med single sokker tror jeg, jeg gir opp. Og tar gjerne mot tips om gode sokkeklyper. Vi har vel tre sorter, og en av dem holder gjennom vasken, men ungene klarer ikke ta dem på. De andre kommer hipp som happ ut på en eller to sokker. Men dersom den er satt på er jo i det minste trolig begge sokkene kommet inn i maskinen og det er jo et stykke på vei...

Samme problem, dessverre:chicken: Har "løst" det ved å kjøpe enpakninger av samme farge fra POP (3 for 2), men blir jo dyrere enn samlepakkene. Mener jeg fant samlepakke med kun marineblå sokker hos Lindex, men disse satt ikke godt nok på mitt barn:shifty:

Nå på vinteren bruker vi mest tynne ullsokker med antiskli (de fra POP sitter godt på!) Har gjort samme greia der. Bare grå og marineblå kommer inn dørene her i huset:rolleyes::nailbiting:

Jeg blir reint gal! Husker da jeg selv var tenåring, hvor godt det var når jeg fikk svarte fine sokker, kjøpte de i pakker med 5 eller noe, ala alle andre par med sokker jeg hadde kjøpt frem til den tid også, men disse hadde ikke 10 farger i pakken, og noen med prikker andre med striper og noen som bare var ensfarget. Selv om man hadde 100 par sokker, så hadde man 4 par og resten var single sokker som ikke hadde make. Innimellom måtte man bruke de single sokkene sammen fordi man aldri fant maken eller man faktisk var fri for par i skuffen til tross for 100 sokker der! Så lettelsen var stor da jeg endelig kunne kjøpe ensfargede svarte sokker hvor jeg kunne matche om en skulle forsvinne. Men så kom disse sokkeklypene, for det var flere som hadde samme problem som meg! Men jeg har ikke mye erfaring med dem, da jeg ennå kjøper kun kari traa og de skal kunne matche hverandre sånn at jeg har reserve sokker om en skulle forsvinne. Men nå har jeg en gutt på 2 som kler av seg sokkene selv og gjemmer dem eller tryller dem bort. De er alltid borte, og med 5 par hvor ingen er like så sitter jeg jo igjen med 100 par sokker uten make! Skal disse klypene fungere så må jeg jo klype dem sammen før jeg kler sokkene på han? Hvordan klarer dere å holde styr på sokkene til ungene? Vurderer gps tracker på dem, mens synes det er litt i overkant dyrt...

Bare å mixe sokker :hilarious:

Du kan velge en eller flere alternative løsninger
  • Gå over til strømpebukser
  • Bruke to ulike sokker
  • Kjøpe inn sokker i samma farger fra nå
Jeg har kjøpt sokker i bomull fra Lindex med antiskli da han var mindre. De sitter kjempegodt på. Mener det var 3pakning med 3 ulike farger —> kjøpte 3 pakker pg Vipps så har du en del sokker i damme fagre likevel. De selger også 3pk med mørkeblå/samme farge.
På vinteren må han ha tynne ullsokker, så da har jeg kjøpt inn flere fra polarn og pyret, de kjører gjerne 3 for 2. bare kjøpt grå og blå. Men kunne forståvidt også gått for kun èn farge :)

Jeg får meg ikke til å sende han i barnehagen med 2 forskjellige sokker faktisk. Livredd de skal tro jeg har fått slag eller ikke kan kle på ungen... Men ja har drevet å kjøpt flere pakker og det går jo for en liten stund, men jeg kjenner jo jeg blir frustrert når det bare går noen få uker å så er halvparten av innkjøpet borte, og i tillegg sitter jeg igjen med disse som blir reserve om å når en av de andre forsvinner. Også skjønner jeg ikke hvorfor jeg må kjøpe 12 par sokker for at jeg skal slippe å vaske en maskin med klær i løpet av barnehageuka.

Jeg får meg ikke til å sende han i barnehagen med 2 forskjellige sokker faktisk. Livredd de skal tro jeg har fått slag eller ikke kan kle på ungen... Men ja har drevet å kjøpt flere pakker og det går jo for en liten stund, men jeg kjenner jo jeg blir frustrert når det bare går noen få uker å så er halvparten av innkjøpet borte, og i tillegg sitter jeg igjen med disse som blir reserve om å når en av de andre forsvinner. Også skjønner jeg ikke hvorfor jeg må kjøpe 12 par sokker for at jeg skal slippe å vaske en maskin med klær i løpet av barnehageuka.
Mine ville ha to ulike en periode, ingen mistanker om slag her :hilarious:

Last edited:
Mine ville ga to ulike en periode, ingen mistanker om slag her :hilarious:å

her har også ungene gått i barnehagen med ulike sokker. De synes det er kjempe gøy og heller ingen mistanke om slag her eller barnevernet på døra for den saks skyld. Personalet bare deler ungenes entusiasme når de blir levert.

her har også ungene gått i barnehagen med ulike sokker. De synes det er kjempe gøy og heller ingen mistanke om slag her eller barnevernet på døra for den saks skyld. Personalet bare deler ungenes entusiasme når de blir levert.

Ja ennå verre, tenk om de ringer barnevernet fremfor ambulansen :woot:

Jeg og kidden bruker forskjellige farger på sokkene. Ingen i barnehagen som har kommentert det i hvert fall :hilarious:

Det enkleste er vel å kjøre på med like sokker/ flere like sokkepakker?
Her forsvinner det sånn sett lite sokker, de er merket med navn og jeg har vært litt nazi på at de skal legges en bestemt plass om de taes av hjemme. :)

Det kan du ta det helt med ro med, vi har en drøss av unger med to forskjellige sokker på jobb. Min egen skulle kun ha ulike en periode og det var ingen som reagerte

Back
Topp