sokkegarn

_Marte_

Glad i forumet
Hva slags garn bruker dere til å strikke vanlige ullsokker til barn til å bruke i støvler, vintersko osv.?

jeg liker sisu til strømper som skal i sko. det er varmt, slitesterkt og ikke så tykt.

ORIGINAL: litefrø

jeg liker sisu til strømper som skal i sko. det er varmt, slitesterkt og ikke så tykt.

Men hvordan holder de seg i fasongen? Jeg har brukt babyull til nå, men syntes de blir så fort slappe, selv om de virker til å være gode å ha på. Er alltid varm på beina!

Sisu har nylon i seg og holder fasongen godt. Det er ca samme tykkelse som lanett f.eks men tåler mye mer slitasje før det går hull.

Jeg bruker Drops fabel, de er tynne nok til vinterskoa og sitter som støpt.. rillestrikk hele veien utenom under fotbladet da [:)] Strikker ofte opp to/tre nøster i samme farge og størrelse [:)]

Jeg har strikket et par i Sisu, men de ble litt større enn jeg hadde tenkt. Passer nok til gutten min til høsten, så da får jeg se hvordan de er. Kanskje jeg skal prøve å kjøpe litt Fabelgarn. Men det får man vel bare tak i på nettet?

driver å baler med noen sokker nå, har mønster på de fra str 1/2 år til 2 år og det heter cash sock fra gepard!! står på at det er sterkt sokke garn, og det er så utrolig mykt!! beste garnet jeg har strikka med så langt!! er 69 % ull, 25 % acryl, og 6% cashmere ull. jeg har faktisk kjøpt garnet på en slags interiør butikk[:D]

ORIGINAL: _Marte_

Jeg har strikket et par i Sisu, men de ble litt større enn jeg hadde tenkt. Passer nok til gutten min til høsten, så da får jeg se hvordan de er. Kanskje jeg skal prøve å kjøpe litt Fabelgarn. Men det får man vel bare tak i på nettet?

Fabel er bra. I tillegg gir d jo mere farger og mønster til barnesokkene. Bare å sjekke på garnstudio hvor di har utsalg. Her fører den lokale strikkebutikken nesten alle typene fra garnstudio. [;)]

Back
Topp