SOGNebunaden (inspirert ja)

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Alle dere som har sognebunad.
Kunne dere vist meg den? (om du ikke ønsker å legge ut bilde av deg selv kan man jo "viske over" hodet?)

Både jeg og mannen har familie derifra (litt lengre bak i slekta for min del enn for hans del men) så vi skal ha sognebunader en gang i tiden begge to.
Også har jeg forstått at det er så mange farger man kan velge på skjorta og vesten.
Er det noen deler av sogn som har ulike farger eller velger man det man selv syns er rett?

ORIGINAL: RegniEsil
Eg har slik bunad (det er ikkje meg det er bilde av), denna kan du få både med raudt, grønt og blått liv..

Det er mest normalt med raudt og grønt, det blåe er kommet no siste åra. Eg helder til i Indre sogn..

Oki.
De som er i min slekt som er fra sogn er fra indre sogn. Mannen sin slekt tror jeg blir yttre sogn. (hvor går skillet?)
Damene på sambo sin side har grønt liv, men jeg er ikke så fan av det...mulig det bare er at jeg ikke vil ha helt likt, vil være litt eget ;o)

ORIGINAL: RegniEsil

Eg har slik bunad (det er ikkje meg det er bilde av), denna kan du få både med raudt, grønt og blått liv..

Det er mest normalt med raudt og grønt, det blåe er kommet no siste åra. Eg helder til i Indre sogn..

Jeg har svart liv og grønn bord nede på stakken. Svart liv er veldig vanlig det også, og penest, synes jeg.
Det er hvit linskjorte som hører til. Men du kan også bruke en grønn silkeskjorte utenpå der igjen når du skal være mer pyntet. Personlig synes jeg det er mindre pent.

(Bilde lånt fra google)

Lite øyeblikk, så skal jeg finne bilde! Har rød. Mamma har svart, synes egentlig den er fines.. Men synes også den er finest på blonde, og jeg er mørk..[8D][8D]

Se bortifra det sure og strenge trynet mitt, og det faktum at jeg var gravid i 3.-4. mnd her... Er forresten mamma som har sydd den til meg![:D][:D]

ORIGINAL: Bleiemos

Se bortifra det sure og strenge trynet mitt, og det faktum at jeg var gravid i 3.-4. mnd her... Er forresten mamma som har sydd den til meg![:D][:D]

Synes du var flott jeg!

Veldig fin den røde!
Er lita og mørkeblond jeg da... er litt redd for å ikke "fylle den ut" oppe[;)]

Oi! Er det blått forkle også på den med blå vest?
Veldig fint det også!

Sukk, jeg blir så stolt og nasjonalromantisk av bunader jeg! Flott bilde av hele familien i bunad!![:)]

(Nei, jeg har egentlig ingenting i denne tråden å gjøre, har ikke sognebunad og skal ikke ha det, men synes den er kjempefin. Nydelig i blå!)

Oj, jeg har aldri sett verken de blåe eller hvite! Visste ikke at de fantes engang. Men kjempeflotte var de!

Den hvite var jo også fin da :o)
Forstår at jeg må ta meg god tid på systova i leikanger neste gang vi er i nærheten.
Ser på nettsia dems at de har mange bilder der, men det blir jo for smått å se på pcen..

Jeg har svart liv, kommer fra ytre sogn.
Har heller aldri sett blå og hvite og vil dermed påstå at de er mindre vanlig enn svart, grønn og rød.

Er imponert over de som klarer å sy slike bunader [:)] men må være veldig koselig å lage, selv om det er mye arbeid, når det er til de man er glad i :o)

[:D]

ORIGINAL: Dragemamma

Forstår at jeg må ta meg god tid på systova i leikanger neste gang vi er i nærheten.
Ser på nettsia dems at de har mange bilder der, men det blir jo for smått å se på pcen..

Då bør da bli snart, for butikken ska leggast ned.. (So vidt eg veit)

ORIGINAL: connie88

NEI!! Men ... de har jo så masse takkekort med bilde av bunader de har sydd! Trenger masse ideer.. Og vi skal nok ikke oppåver på en stund... æææ... skal de starte opp en annen plass??

ORIGINAL: MorraTeFreja

Om noen få år kan Freja begynne å bruke min mors sognebunad i barnestørrelse. [:)]
Den er med grønt liv.

Forhåpentlig har jeg klart å skaffe med en selv til den tid. Og min skal være grønn

Så koselig :o)
De har barnebunader på sambos side også, så gleder meg til barna blir store nok til å bruke dem.
Guttebunadene er fra 4 år, så bare 1,5 år igjen på smån :o)

NEI!! Men ... de har jo så masse takkekort med bilde av bunader de har sydd! Trenger masse ideer.. Og vi skal nok ikke oppåver på en stund... æææ... skal de starte opp en annen plass??

Nope, ikkje so vidt eg veit... Ho so driv Systova e jo blitt litt opp i åra, so trur ikkje ho ha tenkt å starta oppatt noken anna plass.. Kan jo vera noken tek over, for ha sett annonse i lokalavisa.. Men, da veit eg ikkje..

De stenger 1.juli. De er pensjonister de to som driver, så jeg kan si med stor sikkerhet at de ikke skal starte opp en annen plass.

Back
Topp