Softshell eller parkdress?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hva burde jeg gå for? Og hvilke type anbefaler du?:) Bor i nord. Ofte en del nedbør og kjølig.

Hva burde jeg gå for? Og hvilke type anbefaler du?:) Bor i nord. Ofte en del nedbør og kjølig.

Vi har softsheldressen til nameit med fleecefôr. Jeg synes den er god på kalde dager også, med to lag ull under, synes vårdressene er altfor tynne når det er 10 grader, overskya og vind ute. Men med parkdress tenker du på vinterdress da?
Vet at polarn og pyret har en dress hvor du kan ta ut fleecefôret, den virker veldig bra :)

Ikke fan av softshell. Både jeg og guttungen blir veldig klam i det, da det ikke puster godt. Tåler heller ikke så mye vann. Så ville gått for parkdress, og heller hatt et lag ull/fleece under om det er kaldt. Parkdress med høy vannsøyle funker også som regntøy og puster mye bedre.

Har parkdresser fra reima i barnehagen og softshell dresser fra name IT. Er like fornøyd med begge to. Parkdressen har litt bedre vannsøyle, men de har vært like tørre med begge typer dresser. Ungene mine har ikke blitt klamme i softshell dressene.

Har Reimatec og Nameit softshell. Er mer fornøyd med Nameit sin faktisk.
Har hatt Nameit softshell dress fra str 86 og til 104, men fikk Reimatec i gave og synes det var spennende å teste en ny, men mer fornøyd med Nameit sin ja.
Lillesøster arver nå storesøster sine dresser og flere har spurt om de er nye faktisk :)
Aldri opplevd at noen av de har vært kalde eller våre heller og selv med fleece inni så er den hverken for kald eller varm :)

Her blir guttungen bare klam i softshell uansett temperatur nesten, mens andre digger det, så tror det er litt elsk hat. Vi bruker parkdress og justerer med underlag :)

Softshell puster dårligere og fungerer dårlig på fuktige, men varme dager pga de er tykkere så skulle jeg hatt kun en dress ville jeg valgt skallklær og regulert ift temperatur med underbekledning.

Back
Topp