Spiser dere det nå?
Er det funnet listeria i norske softismaskiner?
Har lyst på en softis i sommer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Bra du tar den opp her. Har bare pakket isSpiser dere det nå?
Nettopp! Solgte selv softis i ungdommen, og kan ikke husket vi rengjorde den maskinen særlig ofteBra du sa. Jeg har kuttet ut ferdigsalater. Men det er jo veldig varierende renhold av slike softismaskiner, vet av et par som har jobbet plasser hvor de har solgt softis og de kjøper det aldri selv. Så jeg tror jammen meg jeg styrer unna.
Bra at du nevner ferdig salat. Vi pleier å kjøpe det alltid. Det skal jeg kutte ut nå.Bra du sa. Jeg har kuttet ut ferdigsalater. Men det er jo veldig varierende renhold av slike softismaskiner, vet av et par som har jobbet plasser hvor de har solgt softis og de kjøper det aldri selv. Så jeg tror jammen meg jeg styrer unna.
Av nysgjerrighet, hva er galt med ferdigsalater?Bra du sa. Jeg har kuttet ut ferdigsalater. Men det er jo veldig varierende renhold av slike softismaskiner, vet av et par som har jobbet plasser hvor de har solgt softis og de kjøper det aldri selv. Så jeg tror jammen meg jeg styrer unna.
Av nysgjerrighet, hva er galt med ferdigsalater?
Det har vært noen tilfeller hvor det er funnet salmonella i ferdigsalater. Ikke så lenge siden coop måtte kalle tilbake en av sine typer. Det er jo heldigvis svært sjeldent, men det skjer.Av nysgjerrighet, hva er galt med ferdigsalater?
Jeg kommer til å spise softis med god samvittighet. Et kjapt googlesøk forteller at det ikke er farlig. Det er strenge krav til vedlikehold av slike maskiner, hadde det ikke vært det hadde veldig mange blitt syke og maskinene avskaffet. Har selv jobbet et sted hvor vi hadde slik maskin, og den skal renses hver kveld/natt, og varene som brukes er sikre.
Jeg prøver å være så lite hysterisk som mulig, og dette syns jeg blir litt for hysterisk for min del. Jeg er sykepleier, og er derfor kanskje litt mer positiv innstilt til bakterier enn andre, kroppen lever på bakterier, og jeg for min del er ikke særlig mer redd for dem nå enn tidligere Står på nettet at en ikke burde spise softis i Skottland, noe jeg heller ikke har tenkt å gjøre.
Var egentlig sånne svar jeg håpet å fåJeg kommer til å spise softis i sommer med god samvittighet jeg å!