Soft-is...

GlaJenta88

Elsker forumet
Plutselig kom jeg på at soft-is kan være nei-mat! Er det fortsatt tilfelle? I 2009 var regelen at det var ok om det var et mye besøkt utsalgssted (fordi da må de bytte noe greier ganske ofte, og bakteriedannelsen er lav). Gjelder dette enda?

Har forstått det som at en kan spise det så lenge de er flinke med hygienen og vasker maskinen ofte :) så kan være greit å gå til "populære" steder :) alle skal jo egentlig være flinke med det men har forstått at noen er litt sløvere enn andre og vasker ikke like ofte :s jeg har fått helt dilla på softis og frozen yoghurt og har spist mye :p

Jeg har og spist soft-is fra et sted som serverer mye is :-) Ville nok ikke spist fra en bakgårdsbutikk :-P

Dette har jeg ikke hørt om en gang?! Står det om det noen plass nå? Er jo tross alt en del år siden 2009 :p

Har vel lenge vært kjent at softis kan være risikabelt, men fra steder som selger mye is regner jeg med det er greit. Spiser sjelden softis uansett.

Er pga bakterier.
Ikke alle steder de renggjør godt nok, og hygienen er god nok.
Isen i maskinen kan og ha vært der lenge og kan være "gammel".

Ingen is er så god at den er verdt risken, mener jeg:)

Shit det viste eg ikke. Spiste soft is sist graviditet og spiste en nå på tirsdag fra samme sted som sist eg gikk gravid. Satser på at det gikk bra, men blir ikke mer soft is nå. Neste tidlige ul om 9 dager :-)

Soft-is er trygt, bare slapp av. ;)

Hvis du ikke tør å spise det ute (selv om det ikke er noe problem), kan du jo lage selv hjemme, med PIANO soft-is. :)

Back
Topp