Soft-is

Baby1988

Glad i forumet
Kan gravide spise det? Sku kjøpe soft-is, men da var venninna mi rask å svare at det kan jeg jo ikke spise siden jeg er gravid. Ikke visste hun helt sikkert hvorfor man ikke kan, men ho mente det ikke var bra for barnet i magen. Noe med bakterier mumlet ho..
Vet dere om det er farlig?

Softisen er nok ikke farlig i seg selv. Det jeg har hørt går på renholdet av softismaskinene, som ofte ikke er godt nok ivaretatt.

Har ikke hørt noe om at man ikke kan spise soft-is. håper da virkelig ikke det, for jeg har spist det mange ganger...

Det er nok renholdet i is maskinen som er avgjørende for om vi kan spise det eller ikke. De stedene jeg har pleid å kjøpe det har de grundig rengjøring på soft is maskinen ( har jobbet der selv) men om du er usikker så er det jo bare å spørre de neste gang når de vasket den sist :-). Nå fikk jeg lyst på soft is med lakris strø *nam*

Ooki, får håpe at dem har rengjort den nå nylig så jeg får kjøpt meg soft is! :)

Men med en slik forhåndsregel kan vi jo ikke kjøpe noe ferdig noen sted! Vi har aldri en helt sikker garanti med renhold på kafeer og restaurant. Jeg hadde kost meg softis :)

ooooh da sliter jeg i sommer da. om det ikke går ann å spise softis med sjokoladedrøss på. det er jo noe med sommern det der. :/

Back
Topp