Sofie prøver for første gang <3

35+5
Termin nærmer seg med stormskritt! 33 dager igjen! Etter 1.januar så kan han bare komme hihi. Så med andre ord er jeg klar for at fødsel starter allerede om 23 dager! Sykt å tenke på. Tiden har gått så sakte men samtidig så fort.

Formen nå er helt innafor! Jeg føler meg bra, men blir fort sliten og kjenner begrensningene pga bekkenet. Så er jo nesen pottetett og der har jeg bare måttet gi etter med nesespray. Bruker rhinox for barn. Lege og jordmor er helt enig i bruken, så da stoler jeg på det.

Mageboeren vår er kjempeaktiv og jeg kjenner at han har begrenset plass nå. Hele magen flytter seg i store bevegelser!

Hodet har nok festet seg, og ligger fint å trykker konstant både på blære og tarm.. haha
Litt vondt til tider når han roterer med hodet der nede.

Nå håper jeg bare de siste ukene går fort og at jula får passere uten fødsel før nyttår Blir ikke skuffet om han kommer før, så lenge han er klar for det, men ser helst at det blir januar først.
 
36+1 og deeeer meldte paranoia’n seg!

Hatt ille vonde stikninger i underlivet/urinrøret i kveld, så ille at jeg må bråstoppe for å puste. Går fort over etter et par sekunder, men er utrolig ubehagelig. Etter noen timer med etpar slike i halvtimen har jeg nå begynt å kjenne en slags mild mageknip på høyre side av magen i navlenivå, som kommer og går ganske ofte. Lillemann i magen er svært aktiv i dag og jeg er skikkelig sliten etter en dårlig natt Og lang dag.

Håper at det er modningsrier jeg opplever som kjennes ut som mageknip, og at stikningsfølelsen jeg har hatt i underlivet er modning det også. Leser jo at de som har vært plaget med dette noen uker før termin har vært godt modne når fødsel starter og at fødslene har vært veldig fine!

Men så merker jeg jo også en viss uro over at noe kan være på gang allerede. Så om jeg ikke får sove i natt og det fortsetter utpå morgenen i morgen får jeg ringe fødepoliklinikken og be de ta en sjekk
 
Hvordan går det med deg i sluttspurten? ❤️
 
Her går det veldig bra! Føler meg mørbanka innvendig og er jo støl som pokker, for ikke å snakke om dårlig søvn og vond rygg hehhe! Men er positiv til at de siste ukene nå går fort:santa

37+0 i morgen, så tiden flyr:Heartred

Herremin, tenk det. Bare 3 uker igjen til termin :wideyed:
Syns ikke det er så lenge siden du fikk positiv test :hilarious:
Husker det med dårlig søvn og vond rygg, men tenk, snart er lillegutt en her :Heartblue
Håper du fortsetter å oppdatere litt i sluttspurten og når lille har meldt sin ankomst :)
 
Herremin, tenk det. Bare 3 uker igjen til termin :wideyed:
Syns ikke det er så lenge siden du fikk positiv test :hilarious:
Husker det med dårlig søvn og vond rygg, men tenk, snart er lillegutt en her :Heartblue
Håper du fortsetter å oppdatere litt i sluttspurten og når lille har meldt sin ankomst :)


Ja det har jammen gått fort! Jeg har vært veldig heldig. Permisjonen min starter på fredag og da er planen å ordne siste rest av julegaver, og så etter det skal jeg BARE slappe av ut julen:Heartred:Heartred
 
21. desember og 21 dager til termin!! (37+3) I går tok jeg første vasken av babyklær, tenk at jeg nå egentlig kan gå i fødsel når som helst! Kosligste klesvasken hittil i livet hihi
:excited001

Det er jo helt uvirkelig, for et år siden hadde jeg nok ikke trodd på det om jeg fikk høre jeg kom til å være høygravid til julen i år. Samboer bestemte seg så plutselig i April 2018 at nå kan jeg egentlig bare slutte på prevensjon. Da så jeg for meg noen måneder med prøving og feiling før det skulle bli en spire, men jaggu satt den på første, og her er vi! :love017

Jeg har startet nedtelling til nyttårsaften, for når den dagen/kvelden er overstått kommer jeg nok til å starte med vask av hus og samleie og det som er for å prøve å få i gang noe, hihi... jeg er ikke av de som har tatt nedvask av hus i år siden vi ikke har villet satt i gang noe for tidlig, men samboer har vært veldig flink å ta det meste:queen

Nå skal jeg slappe av i julen med familie og venner og håpe på at jeg ligger på fødestua om ca 14 dager:love7

God jul:Heartred
 
38+0:Heartred

Hjelpe meg! Da var julaften overstått og uke 38 har startet. Blir spennende å se om jeg føder før eller etter termindato! Om en uke (1.januar) kan han ihvertfall få lov å komme ut for min del:love7

Håper alle har hatt en fin julekveld!
 

Vedlegg

  • 43E85A9E-EDE6-4D0A-BD6E-1517BE0C20B9.jpeg
    43E85A9E-EDE6-4D0A-BD6E-1517BE0C20B9.jpeg
    98,3 KB · Visninger: 101
2 uker igjen!
Termin er om 2 uker bare:nailbiting: I dag var vi på kontroll hos jordmor, og neste er ikke før på selveste termindatoen. Alt var fint, blodtrykk, urin og babyens hjerterytme. Hodet er festet og nå gjenstår det bare å se hvilken dag det starter:p
 
2019! Godt nyttår til dere alle:D
I dag er vi 39+0 og meeeget fornøyd med at det ikke ble fødsel før nyttårsaften hihi:shy:

I dag blir det derimot bruk av kjerringråd, men tror faktisk vi skal holde oss til å kun ha masse samleie.... har lest mye om at jm fraråder å slite seg ut med husvask osv da det ikke skal ha noen annen virkning enn at man evt blir sliten til fødsel....:bag: Så her blir det ikke fred på samboer før denne babyen er ute:hilarious: 3 ganger samleie med sædutløsning tilsvarer en dose modningspille?:bored: Bring it

Ha en fin dag;)
 
2019! Godt nyttår til dere alle:D
I dag er vi 39+0 og meeeget fornøyd med at det ikke ble fødsel før nyttårsaften hihi:shy:

I dag blir det derimot bruk av kjerringråd, men tror faktisk vi skal holde oss til å kun ha masse samleie.... har lest mye om at jm fraråder å slite seg ut med husvask osv da det ikke skal ha noen annen virkning enn at man evt blir sliten til fødsel....:bag: Så her blir det ikke fred på samboer før denne babyen er ute:hilarious: 3 ganger samleie med sædutløsning tilsvarer en dose modningspille?:bored: Bring it

Ha en fin dag;)
Godt nyttår, lykke til med innspurten :D
 
Du har de som har fødselsangst og så har dere meg som sitter i badekaret 10 dager før termin og depper og lengter etter fødselssmertene:banghead:
 
2019! Godt nyttår til dere alle:D
I dag er vi 39+0 og meeeget fornøyd med at det ikke ble fødsel før nyttårsaften hihi:shy:

I dag blir det derimot bruk av kjerringråd, men tror faktisk vi skal holde oss til å kun ha masse samleie.... har lest mye om at jm fraråder å slite seg ut med husvask osv da det ikke skal ha noen annen virkning enn at man evt blir sliten til fødsel....:bag: Så her blir det ikke fred på samboer før denne babyen er ute:hilarious: 3 ganger samleie med sædutløsning tilsvarer en dose modningspille?:bored: Bring it

Ha en fin dag;)
Lykke til med innspurten!!❤️
 
Dag 1 på overtid. Jeg jubler ikke over å ha nådd termin en gang, nå må det bare skje noe snart. Søvnen er inteteksisterende pga kløe, blodprøver er ok... fått time til overtidsvurdering allerede mandag pga kløen, da er jeg 3 dager på overtid.. vil bare at tiden skal gå kjempefort nå. De setter vel ikke i gang uten at det er av medisinske årsaker, så nå har jeg havnet helt i kjelleren. Gleder meg til jeg kan se tilbake på dette og le av hvor patetisk deprimert jeg er. Jeg vet jo at jeg er SÅ nær, men tanken av at det fortsatt kan gå mer enn en uke til jeg er ferdig dreper hele humøret mitt. Jeg er så utrolig trøtt og sliten.
 
Hvordan går det med deg?
Regner med at lillegutt har kommet for en stund siden nå?
Håper alt står bra til med dere ❤️
 
Hvordan går det med deg? :)
 
Hvordan går det med deg? :)


Hei! Ikke ofte jeg sjekker forumet lenger dessverre! Med oss går det veldig bra! Lille gutten vår er 9måneder nå og går allerede inntil ting! I dag tok jeg faktisk en gravidtest som var positiv, så derfor søkte jeg til forumet igjen..:D Vet ikke helt om jeg skal feire enda, dette kan bli meget slitsomt, med bare 1,5 år mellom:dead: Samboer er slett ikke klar og jeg er alene 5 uker i strekk året rundt, så denne må vi tygge litt på:bored:

hvordan går det med dere?:Heartred
 
Hei! Ikke ofte jeg sjekker forumet lenger dessverre! Med oss går det veldig bra! Lille gutten vår er 9måneder nå og går allerede inntil ting! I dag tok jeg faktisk en gravidtest som var positiv, så derfor søkte jeg til forumet igjen..:D Vet ikke helt om jeg skal feire enda, dette kan bli meget slitsomt, med bare 1,5 år mellom:dead: Samboer er slett ikke klar og jeg er alene 5 uker i strekk året rundt, så denne må vi tygge litt på:bored:

hvordan går det med dere?:Heartred

Godt å høre at det går bra med dere :)
Tenk at lillegutt er blitt så stor allerede :eek: Så fort tiden går.

Våger meg til å si gratulerer jeg, selv om dere ikke helt vet hva dere føler i forhold til den positive testen. Skjønner godt tanken om at det vil kunne bli slitsomt med 2 så tett, spesielt når du er alene så lange strekker av gangen. Lykke til, uansett hva valget blir :)

Med oss går det bedre og bedre. Lillegutt er nå litt over 3 måneder og jeg føler endelig at vi begynner å få litt rutiner på dagene. Vi holder på å lære W å finne søvnen selv på kvelden i egen seng nå. Litt slitsomt, men det går fremover. Er i allefall utrolig deilig å ha et par timer voksen tid på kvelden, etter har vi har brukt hver kveld, hele kvelden på å bysse, trøste og bære, i nesten 3 mnd. Men koser meg med barseltiden likevel, syns det er lettere denne gangen enn med storesøster :happy: Men syns tiden går skremmende fort :eek:
 
Godt å høre at det går bra med dere :)
Tenk at lillegutt er blitt så stor allerede :eek: Så fort tiden går.

Våger meg til å si gratulerer jeg, selv om dere ikke helt vet hva dere føler i forhold til den positive testen. Skjønner godt tanken om at det vil kunne bli slitsomt med 2 så tett, spesielt når du er alene så lange strekker av gangen. Lykke til, uansett hva valget blir :)

Med oss går det bedre og bedre. Lillegutt er nå litt over 3 måneder og jeg føler endelig at vi begynner å få litt rutiner på dagene. Vi holder på å lære W å finne søvnen selv på kvelden i egen seng nå. Litt slitsomt, men det går fremover. Er i allefall utrolig deilig å ha et par timer voksen tid på kvelden, etter har vi har brukt hver kveld, hele kvelden på å bysse, trøste og bære, i nesten 3 mnd. Men koser meg med barseltiden likevel, syns det er lettere denne gangen enn med storesøster :happy: Men syns tiden går skremmende fort :eek:


Tusen takk, gode du <3 Jeg heller nok mest mot å fullføre svangerskapet og ha to tette, mannen er litt uenig, men det er opp til meg. Eneste han vil at jeg skal love da er at vi gir oss etter 2. Jeg lover ingenting, er bare nettopp fylt 24 år og kanskje jeg vil ha en liten attpåklatt om 6-7 år hihi! Håper på jente denne gangen i tilfelle det blir siste :)

ååh jeg skjønner deg så veldig godt! Vår gutt har vært avhengig av byssing, måtte ta en brå avvenning når han var rundt 5-6 måneder. Nå finner han heldigvis søvnen selv på kveldstid <3 Masse lykke til, godt å høre at det går bra ellers <3
 
Back
Topp