Sofie prøver for første gang <3

IMG_6251.JPG


Han var ikke vanskelig å fotografere i profil, snudde bort hodet sitt hele tiden[emoji28]
 
19+5
Kvalmen er borte!!![emoji322][emoji173]️ Små bekkenplager men ellers er jeg bare glad og fornøyd om dagen[emoji16] Mandag skal jeg prøve meg på 100% jobb, så er jo litt spent. Blir jo fortsatt mye fortere utslitt og har stort behov for søvn og avslapping[emoji28]
 
21+1!
Formen er bra tross bekken/symfysesmerter, så om 1 uke starter jeg med vanngym for gravide! Håper det hjelper på[emoji4] Lillegutt sparker og ommøblerer inn i magen og humøret er på topp[emoji170]
 
I går fikk vi en lei beskjed etter at mamma var hos kontroll på kreftavd. Hun har hatt flere typer kreft og siste året har hun hatt "kronisk" kreft i skjelettet i ryggen. Verdiene på kontrollene har beveget seg oppover det siste året uten at de har funnet noe spredning på CT-bildene. I går var det altså blitt forandringer i bildene og hun har spredning til spinalkanalen.

Det ble en meget vond beskjed å motta selv om vi vet at hun har vært en tikkende klokke. Jeg er veldig glad for at jeg og samboer bla gravide så fort som vi ble, og at hun mest sannsynlig får oppleve å være mormor en stund. Men det er så sårt og vondt å tenke på at kroppen hennes nå må igjennom en ny behandling og at vi ikke vet utfallet videre. Hodet mitt jobber for fullt med bekymringer og tanker om hvordan det blir de neste månedene. Håper hun ikke må til med hardeste behandlingen, og at hun blir i form til hun skal bli mormor <3
 
I går fikk vi en lei beskjed etter at mamma var hos kontroll på kreftavd. Hun har hatt flere typer kreft og siste året har hun hatt "kronisk" kreft i skjelettet i ryggen. Verdiene på kontrollene har beveget seg oppover det siste året uten at de har funnet noe spredning på CT-bildene. I går var det altså blitt forandringer i bildene og hun har spredning til spinalkanalen.

Det ble en meget vond beskjed å motta selv om vi vet at hun har vært en tikkende klokke. Jeg er veldig glad for at jeg og samboer bla gravide så fort som vi ble, og at hun mest sannsynlig får oppleve å være mormor en stund. Men det er så sårt og vondt å tenke på at kroppen hennes nå må igjennom en ny behandling og at vi ikke vet utfallet videre. Hodet mitt jobber for fullt med bekymringer og tanker om hvordan det blir de neste månedene. Håper hun ikke må til med hardeste behandlingen, og at hun blir i form til hun skal bli mormor <3

Utrolig leit å høre om mammaen din :Heartred
Kan ikke forestille meg hvor tøft det må være å få en slik beskjed, spesielt når man går og bærer på et nytt liv.
Håper at mammaen din får god hjelp i den behandlingen som finnes og at kroppen hennes takler det på best mulig måte. Håper dere, til tross for den tunge veien framover, klarer å fokusere og sette pris på de små og store gledene i hverdagen. Tror det er veldig viktig, både for deg og henne:Heartred
 
Hvordan går det med deg? :Heartbigred
 
Hvordan går det med deg? :Heartbigred

Det går mye bedre[emoji173]️ Takk som spørr. Hun hadde heldigvis ikke mer spredning enn det de hadde sett på CT. Nå har hun gjennomgått stråling i 5 dager og har 5 dager til neste uke. Håper de tar det skikkelig og at hun får mange gode år til[emoji173]️ Ryggen der svulsten sitter har hun mye smerter i, så hun ble innlagt hele forrige uke pga ryggsmerter, og går nå på morfin for å klare dagene..

Jeg har det fysisk veldig bra! Bekkenet er jo en belastning, men jeg synes det er bedre å ha vondt i bekkenet enn å spy og ikke få i meg mat, og å være utmattet hele tiden[emoji28] Så jeg klager egentlig ikke[emoji2]

Trist å lese om situasjonen din[emoji20] Håper det går bra med deg[emoji173]️
 
23+3!
Hvor i alle dager blir tiden av[emoji23] I starten gikk det veldig sakte, jeg fikk av og til ikke til å sovne på kvelden før kl var over 24 og jeg kunne se på appene mine at jeg var én dag lenger[emoji23] Nå når det er så masse liv i magen så fokuserer jeg heller på alle de øyeblikkene der han romsterer og ommøblerer inni der. 119 dager til termin og 98(?) dager til permisjonsstart! Om jeg har regnet rett så blir det permisjon fra 21.desember (om bekkenet ikke streiker helt før den tid). Perfekt mtp avslapning i juletiden og tid til familie[emoji7]

Mamma er i gang med stråling av metastasen i ryggen og hun er ikke i kjempeform da det presser veldig på ryggmargen. Gleder meg til hun blir bedre igjen[emoji173]️ Hun har ikke tid til slikt vas når hun skal bli mormor for første gang[emoji18]
 
24+4
Mamma er endelig ferdig med strålebehandling[emoji173]️[emoji322] Det feirer hun med å bake bursdagskake til meg, i morgen blir det stort «familieselskap» her hjemme[emoji5] Både jeg og samboer hadde fødselsdag denne uken, så da blir det mye kaker og kaffi i morgen[emoji1] utenom en smell i spania der jeg endte med en hel dag med mageknip, oppkast og diaré så er formen tipp topp! Lillegutt sparker som en gal og utenom bekkenet så har jeg ingenting å klage på!
 
Godt å høre at hun er ferdig med kuren, håper også at formen hennes er bra etter forholdene ❤️
Kos mere masse med kaker og bursdagsfeiring!

Tenk at du er over halvveis! Kos deg masse med familien og den aktive lille karen i magen ❤️❤️
 
En liten utblåsning etter den mest provoserende samtalen med samboer noen gang. Han spurte sjefen etter mye om og men om han kunne stå over jobbturen i januar. De er ute 5 uker i strekk og med mindre jeg hadde født før nyttår hadde det vært liten sjanse for at han hadde vært hjemme til fødsel. Da hadde jeg endt opp med å føde uten han til stede og deretter vært alene de første 4-5 ukene.

Så etter at jeg hadde prøvd å få han til å spørre om dette, og det til slutt gikk fint, kommer det fram at han har sagt til sjefen at siden han ikke blir med ut i januar, ja så kan han stå dobbel tur i februar. Dette vil jo da si 10 uker. Uten å snakke med meg. Jeg synes såklart det er helt uaktuelt at han skal dra når babyen bare er 4 uker gammel og være borte i 10 uker. Og så får jeg beskjed om at «Du skjønner det bare ikke» som om det er viktigere at jeg forstår at han får beholde arbeidsoppgavene sine på jobb enn at jeg får den hjelp med baby jeg trenger i starten. Jeg er godt kjent med at jeg uansett må være alene 5 uker om gangen, for sånn er det faktisk. Men å ta på seg dobbel tur på 10 uker uten å snakke med meg først synes jeg er så sykt respektløst. I natt sov jeg minimalt, er så provosert at jeg sitter konstant med høy puls og tungpust. Når vi hadde lagt oss i går orket jeg ikke fullføre den diskusjonen, fordi jeg skjønte at han ikke kom til å endre mening og fordi jeg var helt på gråten (noe jeg blir når jeg blir sinna).

I dag har jeg time med fastlege ang bekkenet og nå er jeg bare sykt motivert til å skaffe meg en full sykemelding og dra hjem å legge meg. Er så sliten og skuffa.
 
En liten utblåsning etter den mest provoserende samtalen med samboer noen gang. Han spurte sjefen etter mye om og men om han kunne stå over jobbturen i januar. De er ute 5 uker i strekk og med mindre jeg hadde født før nyttår hadde det vært liten sjanse for at han hadde vært hjemme til fødsel. Da hadde jeg endt opp med å føde uten han til stede og deretter vært alene de første 4-5 ukene.

Så etter at jeg hadde prøvd å få han til å spørre om dette, og det til slutt gikk fint, kommer det fram at han har sagt til sjefen at siden han ikke blir med ut i januar, ja så kan han stå dobbel tur i februar. Dette vil jo da si 10 uker. Uten å snakke med meg. Jeg synes såklart det er helt uaktuelt at han skal dra når babyen bare er 4 uker gammel og være borte i 10 uker. Og så får jeg beskjed om at «Du skjønner det bare ikke» som om det er viktigere at jeg forstår at han får beholde arbeidsoppgavene sine på jobb enn at jeg får den hjelp med baby jeg trenger i starten. Jeg er godt kjent med at jeg uansett må være alene 5 uker om gangen, for sånn er det faktisk. Men å ta på seg dobbel tur på 10 uker uten å snakke med meg først synes jeg er så sykt respektløst. I natt sov jeg minimalt, er så provosert at jeg sitter konstant med høy puls og tungpust. Når vi hadde lagt oss i går orket jeg ikke fullføre den diskusjonen, fordi jeg skjønte at han ikke kom til å endre mening og fordi jeg var helt på gråten (noe jeg blir når jeg blir sinna).

I dag har jeg time med fastlege ang bekkenet og nå er jeg bare sykt motivert til å skaffe meg en full sykemelding og dra hjem å legge meg. Er så sliten og skuffa.

Kan godt forstå at du blir både sint, lei deg og skuffet over det han har gjort ❤️ Er jo utrolig hensynsløst å gjøre noe slikt uten å snakke med deg først. 10 uker er jo fryktelig lenge. Lurer jo på om han glemmer at dette også er hans barn og hvor mye han vil gå glipp av. Det skjer jo veldig mye utviklingsmessig på 3 måneder. Og ikke minst at det vil kunne være veldig tungt for deg å stå alene med det i 10 uker i strekk.
Vet med meg selv at jeg ikke hadde klart meg alene i 10uker med frøkna mi så kort tid etter fødsel. Håper han tar til fornuften, ber deg om unnskyldning og snakker med sjefen sin og får orden på dette.
Tenker jo også det at han har tross alt krav på 2 uker permisjon i forbindelse med fødsel, så det at han skal "ta igjen" alle de 5 ukene syns jeg bare er noe tull.
Håper det ordner seg for deg❤️
Sender deg en god og varm trøste klem ❤️
 
Kan godt forstå at du blir både sint, lei deg og skuffet over det han har gjort [emoji173]️ Er jo utrolig hensynsløst å gjøre noe slikt uten å snakke med deg først. 10 uker er jo fryktelig lenge. Lurer jo på om han glemmer at dette også er hans barn og hvor mye han vil gå glipp av. Det skjer jo veldig mye utviklingsmessig på 3 måneder. Og ikke minst at det vil kunne være veldig tungt for deg å stå alene med det i 10 uker i strekk.
Vet med meg selv at jeg ikke hadde klart meg alene i 10uker med frøkna mi så kort tid etter fødsel. Håper han tar til fornuften, ber deg om unnskyldning og snakker med sjefen sin og får orden på dette.
Tenker jo også det at han har tross alt krav på 2 uker permisjon i forbindelse med fødsel, så det at han skal "ta igjen" alle de 5 ukene syns jeg bare er noe tull.
Håper det ordner seg for deg[emoji173]️
Sender deg en god og varm trøste klem [emoji173]️

Takk[emoji25] Nei det blir ikke aktuelt. Forstår ikke at det går an å tenke seg frem til at det er greit. Han mente ikke å ta igjen arbeid, men å jobbe ekstra fordi da havner han på «sitt» skift igjen[emoji849] Jeg klarer ikke bry meg et gram om hvilket skift han er på, så lenge han har jobben enda. Det burde vært hans prioritet også. Er langt i fra ferdig med den samtalen, men har ikke orket å ta den opp igjen da det stikker sånn..
Takk[emoji173]️
 
Vi er passert 30 uker! Nærmere bestemt 30+6 i dag[emoji4]
Formen er grei, mye vondt i bekkenet og sover dårligere og dårligere. Tenker mer og mer på fødselen nå og drømmer også mye om det! Er så spent på hvordan lillegutt ser ut, og gleder meg til å få han på brystet. [emoji173]️
 
32 uker! 59 dager til termin[emoji33] I går var vi hos jordmor igjen, der vi fikk høre foster/hjertelyd som visstnok var perfekt, deilig å høre[emoji173]️ Knøttet ligger med hodet ned, noe han gjorde forrige gang også, slik kan han bare holde seg for min del hihi

Er så spent på hvordan han ser ut, hvilket navn som passer han, hvor stor han er og om fødselen kommer til å gå fint! Absolutt mye å glede seg til[emoji1]
 
33+5
Fortsatt hodet ned om jeg skal stole på mine egne beregninger, håper han fortsetter slik[emoji170] Mye bevegelser, så nå koser jeg meg veldig med å ha han inn i magen. Likevel lengter jeg etter å få møte han. 47 dager til termin bare! Er jo helt sykt å tenke på! Ser slik frem til fødsel, om den blir fin eller traumatisk vet man jo ikke, men jeg har bestemt meg for å ikke bekymre meg på forhånd uten grunn[emoji16] I dag blir det å gå en tur sammen med mamma og pappa. Mamma har nettopp begynt å få tilbake energi etter strålingen i ryggen. Så deilig å se formstigning igjen[emoji7]
 
Heihei!! Blir jo ikke mange oppdateringene her nå når appen plutselig forsvant, men nå var det på tide!
I dag er jeg 34+6! ❤️
Dagene raser avgårde, og julestresset gjør heldigvis ventetiden kortere, hehe!
I går ble jeg overrasket med babyshower!!! Jeg har heletiden visst at det kom til å skje, da en venninne er lite glad i hemmeligheter, men likevel ble jeg skikkelig tatt på senga, og rett ut i styrtgråt Fantastisk gjeng som hadde pyntet, bakt kaker og laget mat, og ikke minst fikk jeg MASSE fine gaver til lillegutt i magen❤️

I dag var jeg og samboer på fødselsforberedende kurs, og fikk omvisning på fødeavd sammen med en gjeng andre vordende foreldre! Utrolig lærerikt og koselig, og må si jeg gleder meg til den dagen det er vår tur Han også syntes det var kjempekoselig!
 
Heihei!! Blir jo ikke mange oppdateringene her nå når appen plutselig forsvant, men nå var det på tide!
I dag er jeg 34+6! ❤️
Dagene raser avgårde, og julestresset gjør heldigvis ventetiden kortere, hehe!
I går ble jeg overrasket med babyshower!!! Jeg har heletiden visst at det kom til å skje, da en venninne er lite glad i hemmeligheter, men likevel ble jeg skikkelig tatt på senga, og rett ut i styrtgråt Fantastisk gjeng som hadde pyntet, bakt kaker og laget mat, og ikke minst fikk jeg MASSE fine gaver til lillegutt i magen❤️

I dag var jeg og samboer på fødselsforberedende kurs, og fikk omvisning på fødeavd sammen med en gjeng andre vordende foreldre! Utrolig lærerikt og koselig, og må si jeg gleder meg til den dagen det er vår tur Han også syntes det var kjempekoselig!

Nå går dere en kjempe spennende tid i vente. Lykke til i sluttspurten, nå får dere snart møte lillegutt :Heartblue:happy:
 
Back
Topp