sofa jakt, noen tips?

90

Elsker forumet
Vi må bytte ut sofan vi har, den er gammel, slitt, gjenbrukt og ikke no pen å se på, å den tar 60% av stua siden det er en 3 seter og 2 stooore stoler, så skal bølla få plass i stua her også må vi bytte ut[:)] (bor på 50kvm)

har falt litt for denne:
http://fagmobler.no/index.php?kat_id=70#Sofa 
(copenhagen salong, nederst til høyre)

men lønner det seg kanskje å velge hud/skinn/imitert skinn?
har sett litt på det å, men da blir det fort mye dyrere, må jo nesten ha mer enn 2-3 sitte plasser, skulle gjerne hatt 5, så er igrunn det jeg er på jakt etter..
sofaBudsjette ligger på 10 000kr og det må være hjørne salong (gjerne en slik sjesalong eller hva det heter)...
Har titta litt på ikea, bohus og skeidar...
fant ett par på skeidar..
eks denne
 http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2from_index=0&portlet_Varekatalog_2product_id=40789&portlet_Varekatalog_2group_name=Stoffsofa&portlet_Varekatalog_2product_name=Atlanta+3-seter&_pageLabel=page_varekatalog
( Durango 3-seter sjeselong høyre)
og denne:
http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=portlet_Varekatalog_2&portlet_Varekatalog_2_actionOverride=%2Fportlets%2FvareKatalog%2FupdateMainProduct&portlet_Varekatalog_2from_index=0&portlet_Varekatalog_2product_id=38605&portlet_Varekatalog_2group_name=Hudsofa&portlet_Varekatalog_2product_name=Viscount+3-seter&_pageLabel=page_varekatalog
(Paris 2-seter hjørne)

hva syntes dere?
om vi er flinke med å bruke f.eks teppe i sofan når bølla ligger der så er det jo bare å vaske det med jevne mellomrom for gulpeflekker å sånn. eller er det dumt?[8|]

Har du vurdert å sjekke på Finn.no? Der finns det jo masse fint, som faktisk er i god stand.
Har byttet til skinnsofa selv, en liten 3 seter bare. Og det kostet meg bare 1500kr! Smashing.

Vi gikk for skinn for vi har dyr i tillegg til at vi skal ha barn snart. Barn søler og griser, da er det utrolig greit å ha en sofa som man kan lett vaske av.

Men hvis du har Ikea i nærheten kan jeg jo anbefale Karlstad sofaene i skinn, som har 10 års garanti!! :O Disse får du også med sjeselong. Evt puff/lenestol i stedet? Går visstnok også an å bygge på sjeselong etterpå også.

jepp har sett på finn.no, men nå har vi bare hatt brukte sofaer hele tiden, og endelig mulighet for noe nytt så da blir det nytt[:D]

er egentlig litt bekymret for skinn og skarpe klør? her syntes det ikke på møblene at katten har satt klørne sine i sofan ett par ganger, eneste er jo detta med at pelsen setter seg ganske godt så må støvsuge OFTE [:'(]
skinn er jo mye enklere å holde rent ved at man fort bare kan dra over med klut, men ja, nesten alle sofaene vi har falt for er ikke skinn [8D] ikke lett detta [&:]

Neida, pusene er flinke og klorer ikke på sofa. Dessuten stusser jeg klørne deres, så de ikke har så sylskarpe klør. Litt slitasje blir det, men lever heller med litt slitasje enn å måtte støvsuge sofaen hver eneste dag.. O_o

tør ikke klippe klørne til pus så mye lenger, har endt med at han har fått forsvare seg dårlig under angrep og kommet hjem hardt skadet, men han har blitt kjempe flink til å klore på disse brettene med lukt etter at vi kjøpte dem [:D] men det vi ikke ser vet vi ikke[:-] (altså om han klorer når vi ikke er hjemme)
men lurer egentlig på å innføre fullt sofa forbud, har lagt inn senge forbud å det har ikke vært noe problem, å heller bare kjøpe en litt bedre hunde seng til Lara å ha i stua [:D] støvsuging blir det ikke hver dag her, om det ikke er stor sesong med røyting da[:'(]

ORIGINAL: Vugge

Vi har akkurat kastet vår skinnsofa, nettopp pga at den ble stygg pga katteklørna.. Ikke no gøy å gå og se " Åja.. Der har jo vært, og der har ho vært!"
Også er det ikke deilig å ligge på en skinnsofa syns jeg, spesielt ikke på sommeren..[&:]
Men spørs jo helt hvor snill pus det er snakk om da.. [:)]
Vår ligger pent på teppet sitt i den nye, og hvis ho legger seg et annet sted så kaster jeg ho ned.. Ho har skjønt det ;)
Lykke til med valget! Ikke lett det der altså :)

sånn jeg tenker også, han er riktig nok en lat klædd av en orange katt, men når han strekker seg har han lett for å strekke ut klørne å sette dem i sofan, han er lydig, lært deg ganske mye når jeg har trent hunden, så han reagerer på kommandoer, men igjen, er vi ikke hjemme å han bestemmer seg for å sette klørne i så får vi ikke gjort så mye [:'(]
Når vi hadde skinn sofa sist måtte jeg trekke den med pledd på sommeren, ellers syntes jeg det ble fryktelig klamt [&:] 

Er vel begrensa med hvor mye flekker gulp lager om jeg bruker ett pledd under bølla?..Makan! skulle ikke hatt no valg[;)] hadde vært mye enklere da[8D]

vi har ektorp sofa fra ikea. har 3+2 men mener dem har i hjørnesofa og... herlig sofa som man kan bytte /vaske trekket på. Og så kan man faktisk sitte på armlenene også-sofaen er beregnet til det :P

Vil bare dele vår erfaring angående skinnsofa og barn (har ikke dyr da, så kan ikke si noe om det): Det er lett å unngå gulp på sofaen hvis man virkelig vil det, så sånn sett må man ikke ha skinn. Men det vi ser nå, er at når lillegutt klatrer opp i sofaen selv, så bruker han ansiktet/hodet som motvekt for å få rompa opp. Og da gnir han ansiktet ned i sofaen, og alt av matrester, snørr, sikkel etc gnis ned i sofaen. Hvis du da har skinnsofa, er det veldig mye lettere å vaske bort dette. Kan liksom ikke ha sofaforbud for lillegutt [:D] Så det kan være noe å tenke på også.

Ellers så har jeg dessverre ikke noen gode forslag til sofa... [:)]

minnene om hvor utrolig varm skinnsofan vi hadde før ble om sommeren gjorde at vi i dag bestemte oss for stoff, bare sørge for at det er avtagbart å at man evt får kjøpt nytt om det skulle bli noen katastrofe flekker
(om bølla skulle gå bærserk med vannmaling eller sånnt som ikke vil bort [;)])
Slitasje blir det jo uansett, får heller bare være flinke å dekke til om det er noe spesielt [:)]

jeg kan ikke fordra skinnsofa [&:]
men vi har valgt å ikke kjøpe så dyr sofa så lenge vi har små barn i huse,
får heller legge merepenger i det den dagen vi er gamle og bor her alene [8D]

Vi har denne:
http://www.bohus.no/produkter/Sofaer/Sofa/amsterdam-hjoerne-m-divan1/

Første soffaen vi har kjøpt, så investerte noen kroner i den.
Det er stoff, men den er så hæææli og vi har goood plass[:D] Kjøpte med en shampo som skal ta alt av flekker.
Vi har stoffstoler til spisebordet også. Er liksom det som falt oss inn[;)]

ORIGINAL: Sweetheart85

Vi har denne:
http://www.bohus.no/produkter/Sofaer/Sofa/amsterdam-hjoerne-m-divan1/

Første soffaen vi har kjøpt, så investerte noen kroner i den.
Det er stoff, men den er så hæææli og vi har goood plass[:D] Kjøpte med en shampo som skal ta alt av flekker.
Vi har stoffstoler til spisebordet også. Er liksom det som falt oss inn[;)]

Den titta jeg på å, men den passer ikke inn her, har bare ett hjørne, der det andre hjørnet hadde kommet blir det kræsj med gangen [:'(] (døra til gangen å stua/sofan er nærmest hverandre) så den vil på en måte blokkere døra til gangen, men den ser utrolig digg, ut [:)] lurer på den øverst på linken fra skeidar [:D]
Syntes det er litt godt å endelig kjøpe noe nytt som vi ønsker oss, får heller bare passe på detta med avtagbart trekk osv [:)] Flekker å slitasje kommer vi nok ikke unna uansett om det er skinn eller stoff, så det får bare være [;)] Lara skal få ny seng i stua å sofa forbud, katten trives best på kjøkknet (varmekabler i gulvet) så da slipper vi unna den værste pelsen hvertfall [;)] 

Back
Topp