Sobril eller valium ? Fly!

.Anonym.

Glad i forumet
Hva synes dere funker best? Har fått begge hos legen. ( eller Sobril går jeg fast på) men et valium sterkere? Gruer meg i hel:(

Fikk valium en gang hos tannlegen grunnet ekstrem tannlegeskrekk. Værst jeg har fått noen gang. Følte meg ikke som meg selv på flere dager...
Må du fly? Finnes det ingen andre alternativer??
Hvorfor er du redd? Jeg elsker å fly... men forstår jo at noen er redde..

Har ikke erfaring med det i forbindelse med flytur, men jeg syns Valium hjalp veldig da jeg skulle fjerne visdomdstennene til tannlegen ihvertfall. Og jeg var veldig nervøs før jeg fikk de!

Hos meg fungerer ikke valium eller sobril. Må i såfall ta elefantdose, og da kan man likså godt slå meg hardt i hodet.
Min flyskrekk er litt merkelig. Folk ler av meg, men jeg har lært meg å le med de. Jeg er nemlig bare redd ved opplett. Hater å kjenne at flyet ruller så fort og at bakken forsvinner under beina mine. Så jeg sitter og klyper den jeg reiser sammen med samtidig som jeg løfter opp beina når flyet letter fra bakken. Sånn sitter jeg til vi er kommet opp i flyhøyden. Da kan jeg sitte å se ut og kose meg. :laughing021:smiley-ashamed005

Hos meg fungerer ikke valium eller sobril. Må i såfall ta elefantdose, og da kan man likså godt slå meg hardt i hodet.
Min flyskrekk er litt merkelig. Folk ler av meg, men jeg har lært meg å le med de. Jeg er nemlig bare redd ved opplett. Hater å kjenne at flyet ruller så fort og at bakken forsvinner under beina mine. Så jeg sitter og klyper den jeg reiser sammen med samtidig som jeg løfter opp beina når flyet letter fra bakken. Sånn sitter jeg til vi er kommet opp i flyhøyden. Da kan jeg sitte å se ut og kose meg. :laughing021:smiley-ashamed005

Jeg er også redd da. Det er mye bevegelse i flyet på det tidspunktet, det kjennes jo som om flyet vil falle ned.

Jeg er også redd da. Det er mye bevegelse i flyet på det tidspunktet, det kjennes jo som om flyet vil falle ned.
Ja, er ikke så tøff i trynet ved mye turbulens. Har reist i storm med widerøe og det tok knekken på flygleden min.
Har fløyet 2 ganger på 20 år.

Ja, er ikke så tøff i trynet ved mye turbulens. Har reist i storm med widerøe og det tok knekken på flygleden min.
Har fløyet 2 ganger på 20 år.

Det høres fælt ut :O
Liker ikke turbulens!

Prøv valium. Det kan hjelpe deg, selv om det ikke hjalp meg. :)
Jeg trenger heldigvis ikke noe slikt, bare knuser handa til mannen :P
Men jeg har absolutt medfølelse med dere som trenger medisiner for å fly, for jeg tenker at jeg da bare kjenner en brøkdel av den angsten som dere kjenner og det må være helt forferdelig!

Skyt meg :P men valium og et glass vin ;) ikke anbefalt av lege, å ikke noe jeg vil si at er bra å gjør. Men kan vel innrømme at jeg prøvde en gang. Pga valium ikke funka det spøtt på meg. Men med et glass vin, så ble jeg avslappa.

Jeg trenger heldigvis ikke noe slikt, bare knuser handa til mannen :p
Men jeg har absolutt medfølelse med dere som trenger medisiner for å fly, for jeg tenker at jeg da bare kjenner en brøkdel av den angsten som dere kjenner og det må være helt forferdelig!
Siste gang jeg reiste så tok jeg ingen medisiner :) Bare knuste handa til reisefølget mitt :P Ba han så fint om å holde kjeft da han ville at jeg skulle se ut av vinduet når vi steg opp i luften. På 3.beskjed fikk han klar ordre om å kutte ut hvis ikke kunne han få sitte ute på vingen resten av oppturen:laughing021Når vi kom opp i marsjhøyden så satt jeg å så ut resten av turen uten å måtte holde i ei hand ;) (og han slapp å sitte ute på vingen)

Skyt meg :p men valium og et glass vin ;) ikke anbefalt av lege, å ikke noe jeg vil si at er bra å gjør. Men kan vel innrømme at jeg prøvde en gang. Pga valium ikke funka det spøtt på meg. Men med et glass vin, så ble jeg avslappa.
He he, jeg hadde tenkt å foreslå to kopper med irish coffee, funker bra for meg:p

Jeg synes et par Sobril gjør susen :)

Siden du tar sobril fast, ville jeg ha tatt valium til flyturen om jeg var deg, dersom du synes dosen med sobril du tar til vanlig ikke vil gjøre nytten på en flytur, eller snakke med legen om sobril dosen kan økes med 5 mg feks.

Da har jeg tatt fly for første gang! Tok 25 mg Sobril og gikk egentlig greit. Begynte å gråte da flyet lettet . Men ellers helt Ok. Så stolt. Haha. Men synes det var grusomt å lande. Hele flyet ristet hele tiden!!

Back
Topp