Snylting av Os

June08

Andre møte med forumet
Hei, om du visste at noen snyltet på overgangsstønaden, altså de har sagt til nav at de ikke bor sammen, eller at de ikke er sammen, for å få Os, ville du da gitt beskjed til Nav? eller ikke brydd deg?
Hvis ja, hvordan sier eg det til nav, og kan eg vera anonym?

mener du har rett på os så lenge man ikke bor sammen..?

Du sender bare en lapp til nav og det kan du gjøre helt anonymt.[:)]

aha, trodde dei ikke hadde lov te å ver sammen med bf eg , hmm, jaja :) Takk for svar :)

Nei,føler ikke det er min plass å si noe..Hadde heller sagt til denne personen at det er ulovlig og man kan få veldig hard straff for det..

Litt gråsone akkurat det der - man skal ikke ha "samliv" med barnefar, men om de bare "dater" og ikke f.eks. overnatter hele tiden er det strengt tatt ikke et samboerforhold - noen prøver jo på nytt, og bruker littegrann tid på å finne ut om det fungerer. Litt kjipt om hun skal miste livsoppholdet sitt bare fordi hun vil prøve å finne sammen med barnefaren igjen - eller at man skal bli tvunget til å flytte sammen igjen før man er klare bare for pengene.
Om det er en ny kjæreste kan de være samboere et år før hun mister OS.

Men om hun faktisk lever sammen med BF og lyver til NAV ville jeg nok nevnt at det har vært flere avisoppslag siste året om folk som blir tatt og får strenge straffer for denne typen svindel... [8|]

ORIGINAL: Minerva

Litt gråsone akkurat det der - man skal ikke ha "samliv" med barnefar, men om de bare "dater" og ikke f.eks. overnatter hele tiden er det strengt tatt ikke et samboerforhold - noen prøver jo på nytt, og bruker littegrann tid på å finne ut om det fungerer. Litt kjipt om hun skal miste livsoppholdet sitt bare fordi hun vil prøve å finne sammen med barnefaren igjen - eller at man skal bli tvunget til å flytte sammen igjen før man er klare bare for pengene.
Den gangen jeg var alene, var det ikke lov å "bruke tid på å finne ut om det fungerer" engang, fordi man kunne ikke planlegge å eventuelt en dag flytte sammen med barnefar, fikk jeg opplyst.

ORIGINAL: Minerva

Om det er en ny kjæreste kan de være samboere et år før hun mister OS.

Men om hun faktisk lever sammen med BF og lyver til NAV ville jeg nok nevnt at det har vært flere avisoppslag siste året om folk som blir tatt og får strenge straffer for denne typen svindel... [8|]

du må treffe hverandre mindre enn 40 eller 30 %sambo fikk lov å være med oss en dag i uka og 3 hver helg og overnatte, da vi bodde fra hverandre en periode

Back
Topp