Snutebille problem - erfaring?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vi har hatt en pose med fuglefrø fra Rustad stående i gangen en liten stund. I går når vi kom hjem var hele gangen og resten av leiligheten dekket med biller. Små svart/brune biller... googlet og fant ut at dette var snutebiler. EKKELT! Brukte hele kvelden på å rydde og støvsuge i leiligheten. Posen med frø ble jo så klart fjernet umiddelbart, men de små krypene fortsetter å komme frem fra ingen steder i dag :( Noen som har erfaring med dette... og vet hva som bør gjøres? Har lest at sprøyting og sånn ikke hjelper....

Huff NEI... Er du ikke kvitt dem ennå? :(
Nå vet ikke jeg mye om biller og andre insekter men jeg tror jeg ville ringt Pelias eller ABS skadedyr å snakket med dem...

ekle greier de billene der!

Dumt jeg bare leier da :p tror ikke huseier hadde blitt særlig happy ;)

ImageUploadedByBV Forum1427146756.287732.jpg
Her er de vettu!! Snakket med rusta i dag, der posen med fuglefrø er kjøpt. Men må ha kvitering på kjøpet... Og jeg har jo ikke kvitering på en pose med fuglefrø!!!!

Jeg har ingen tips om hva du kan gjøre,men jeg har lest snutebil i hele dag og har lurt litt på hva du skal med en politibil :P

Men jeg ønsker deg lykke til med billeproblemet ditt og innser at den edderkoppen jeg hadde på badet kanskje ikke var så ille i forhold til ditt problem.

Så kjedelig... Hva med å kjøpe en ny pakke med de fuglefrøene som de likte så godt, og sette den på trappa med døra på gløtt? Og så flytte den lenger og lenger vekk fra huset? Har ikke akkurat peiling da, men tydelig at de frøene var populære... Ellers høres det jo veldig rart ut at det ikke er noe skadedyrkontrollen kan gjøre? Jeg ville nok ringt og hørt, de må jo ihvertfall ha noen tips å komme med? Uansett er det sikkert lurt å involvere huseier så snart som mulig, så får hun/han vurdere hva som skal gjøres. Kjip situasjon, føler med deg :/

Bare meg som begynte å klø? :confused:

Så kjedelig... Hva med å kjøpe en ny pakke med de fuglefrøene som de likte så godt, og sette den på trappa med døra på gløtt? Og så flytte den lenger og lenger vekk fra huset? Har ikke akkurat peiling da, men tydelig at de frøene var populære... Ellers høres det jo veldig rart ut at det ikke er noe skadedyrkontrollen kan gjøre? Jeg ville nok ringt og hørt, de må jo ihvertfall ha noen tips å komme med? Uansett er det sikkert lurt å involvere huseier så snart som mulig, så får hun/han vurdere hva som skal gjøres. Kjip situasjon, føler med deg :/
Ser ut som vi får bukt med de :) Er færre og færre. Bare sett to levende i dag, og de er halv dau. Så er jo håp :D

Back
Topp