Snusslutt

RAndrea

Andre møte med forumet
Noen flere her som sliter med å slutte å snuse? Jeg snuser til vanlig en boks om dagen har klart å halvere snusbruken nå, men sliter ekstremt med å slutte helt

Noen flere her som sliter med å slutte å snuse? Jeg snuser til vanlig en boks om dagen har klart å halvere snusbruken nå, men sliter ekstremt med å slutte helt
Yess, du er ikke den eneste :arghh:
Sliter helt ekstremt forferdelig, er så avhengig i forhold til jobb og sure kunder, trass alder og ja for å ikke å spise meg i hjel :dead:
Håper det kansje bedrer seg etter tul om 30 min :nailbiting::banghead:

Yess, du er ikke den eneste :arghh:
Sliter helt ekstremt forferdelig, er så avhengig i forhold til jobb og sure kunder, trass alder og ja for å ikke å spise meg i hjel :dead:
Håper det kansje bedrer seg etter tul om 30 min :nailbiting::banghead:

godt å se det ikke bare er meg.. jeg jobber på sykehjem med Demente, og det er jo en utfordring i seg selv, så snusslutt blir vanskelig :/
Lykke til på TUL

Den dagen jeg fikk positiv test kastet jeg snusboksen rett i søpla, dro på butikken og kjøpte onico. Fant fort ut at det jeg var avhengig av var det å ha noe under leppa. Har ikke kjent noe til abstinenser, heldigvis! Jeg har snusa i ca 5 år:eek:
Onico dekker mitt behov, da det smaker mye mint. Men skulle helst ha kuttet ut dette også :dead:

Helt enig med Førstegangs prøver. Den dagen jeg fikk positiv test var det bratt slutt med både snus og øl. Siden har jeg Onico, og det fungerer helt fint. Ja, de første dagene og kanskje til og med første 3 uker kjenner man litt suget, men bare tanken på den lille i magen (eller i mitt tilfelle de små i magen, som jeg ikke visste på det tidspunktet), gjorde at jeg lett kunne stå over både snus med nikotin og øl med alkohol. Heldigvis lever vi i en tid der det finnes erstatningsprodukter.

PS: Jeg røkte en pakke sigaretter hver dag i 14 år. Etter det, da jeg fylte 30 for 7 år siden, har jeg snust en pakke hver dag. Dvs jeg var avhengig av nikotin i 21 år.

Jeg syns det var helt forferdelig, lå på 1-1,5 boks ekstra sterk om dagen. Litt dårligere denne gangen enn sist. Men tok min siste snus 4+2. Fikk abstinenser, var dritsur og følte meg uvel i noen dager. Men onico hjelper som andre skriver her. Savner fortsatt snusen, men tanken på den lille gjør at jeg holder meg unna. Jeg vet det er tøft å slutte, men tenk på den lille i magen og Finn indre styrke; så er jeg sikker på at du klarer det ❤️ Du kan heller gjøre som meg; begynne på igjen når du er ferdig å amme :joyful: jeg heier på deg!!

Jeg sluttet å snuse da vi begynte prøvingen. Var klar over seg at det kom til å bli tungt, så hadde ikke lyst å få den byrden på toppen av graviditetshormonene.

Hadde aldri trodd det skulle gå, for jeg har prøvd å slutte før uten hell. Men det gikk!

Tre dager sengeliggende og helt ute og kjøre, så roet det seg. Bare gråt og sov om hverandre. Var avhengig av å ha noe under leppa lenge etterpå, men hvit onico gjorde susen!

Vil absolutt anbefale onico til alle som prøver å slutte. Nikotinabstinensene er fæle, men gir seg relativt fort. Etter det er det vanen man skal knekke, og den er mer langdryg. Det er ikke et nederlag at det tar tid, og heller ikke farlig med onico. Jeg brukte den et halvt år like ofte som vanlig snus, men plutselig gikk det også over. Nå tar jeg en i ny og ne, spesielt i festlig lag :happy:

Jeg snuste fast i over åtte år, en boks om dagen. Hadde såå mange ritualer og faste snus jeg måtte ha gjennom dagen. Jeg sluttet i desember fordi jeg var så lei av å bruke penger på det, røk til over 3000 i mnd. Det var vanskelig de første dagene, men så glemte jeg det. Trikset for meg var hyppig drikke, tyggis og drops for jeg snuser aldri når jeg har det i munnen. Og Onico ble min venn. Tenker ikke over det nå.

To uker før jeg sluttet opererte jeg ut to visdomstenner og fikk streng beskjed om å ikke snuse på minst et døgn, helst en uke. Det døgnet var virkelig drepen, og jeg kastet meg over snusen så snart jeg kunne.

Jeg merket veldig stor forskjell når jeg sluttet fordi jeg ville, og ikke fordi jeg måtte. Tankegangen har veldig mye å si. Jeg hadde aldri verken prøvd eller tenkt at jeg skulle slutte, men nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt. Syns du er veldig flink som har trappet så mye ned, heier på deg og tror du klarer å slutte! Slutta appen var super motivasjon mtp sparte penger. Lykke til ♥️

Jeg kastet snusboksen dagen jeg fikk positiv test. Brukte så onico hvit og en annen snuserstatning uten tobakk og nikotin men med vitaminer og noe koffein, men det varte ikke lenge da jeg ble kvalm og har siden blitt kvalm og dårlig bare av tanken på en snus, takk gud....det hjelper definitivt!

jeg snuste av og på i ca 10 år (pause for et svangerskap + ammetid). Den første dagen var vanskelig og jeg vurderte å snike til meg en snus men jeg opplevde svangerskapet som en slags sperre/mental grense som jeg ikke kan tråkke over. Slik sett hjalp det å vite hva bruk av nikotin og tobakk kan føre til for lille som ikke kan velge selv. Det var motivasjonen min.

Begynte nedtrappinga et par mnd før oppstart. Slutta nesten helt til oppatart. Kunne ta en par om dagen, maks 2 min. Fremdeles hardt hver dag. Eneste kvalmen som hjelper. Brukte onico i starten, men ikke klart å bruke det på 1 mnd pga nettopp kvalmen. Tenker på snus og vil ha det hver dag, selv om jeg ikke klarer lukta en gang. Verre å slutte denne gangen enn for 2 år siden. Men får bare ta den støyten når jeg var så dum å begynne på igjen. Føles ut som jeg kommer til å være like dum, evt. dummere denne gangen.

Jeg har snust i ca 10 år, prøvd å slutte mange ganger. Dagen jeg fikk positiv test så sluttet jeg tvert, og har brukt onico av og på siden. Det er tungt, men jeg er stolt av meg selv som klarte det :)

Jeg har vært skikkelig storsnuser i mange mange år. Med nummer 1 tok jeg ut snusboksene den dagen jeg fikk positiv test og begynte på Onico. Skikkelig abstinenser og svettetokter om nettene, men det gikk over. Men hver gang jeg handlet, luktet eller så snus hadde jeg lyst på og det ga seg aldri. Begynte å snuse igjen etter ammeslutt og utsatte meg da for det samme igjen. Nå tar jeg ikke Onico heller fordi jeg tenker det kanskje kan hjelpe.. Pleier å ta meg en stor inhaleringer fra boksen til typen en gang i blant da :hilarious: Det svir godt i nesa og føler det hjelper litt :bored::hilarious: Du må bare tenke at det ikke går på lik linje som andre rusmidler og at bruk potensielt kan gå ut over den lille i magen, det kommer du aldri til å tilgi deg selv for ❤️❤️❤️

Jeg har snust i over 10år med utallige mislykkede forsøk på å slutte - Men den dagen jeg fikk positiv test gikk snusboksen rett i søpla, uten så mye som å nøle!!
Brukte Onico én ukes tid, men kastet til slutt den og..
Alle klarer å slutte med snus/røyk om dere er innstilt på det, spesielt for barnets skyld!!
(Vi vet alle hvor skadelig det er)!

Lykke til :hello

Med første mann ga jeg med selv 3 dager på å slutte, hver eneste snus jeg tok fikk jeg så vondt i magen av for jeg tenkte «hvor mye skader jeg den lille saken nå?» så samvittigheten tok meg, jeg gikk å kjøpte onico og ga meg på dagen. Etterhvert kom kvalmen og da taklet jeg ikke onico. Har nå vært snusfri i 3 år og veldig glad for det, selvom jeg savner snus hver eneste dag. Jeg snusa i nesten 10 år.
Men risikoen ved å snuse klarte jeg ikke ha på samvittigheten, og fant ut at fra den dagen og ut svangerskapet så måtte jeg sette den i magen først :)

To uker før jeg sluttet opererte jeg ut to visdomstenner og fikk streng beskjed om å ikke snuse på minst et døgn, helst en uke. Det døgnet var virkelig drepen, og jeg kastet meg over snusen så snart jeg kunne.

Ouch, da er du smartere enn mannen min var :P Han klarte ikke holde et døgn en gang uten snus, og stingene fra operasjonen gikk opp. Han våknet en natt av at han nesten ble kvalt av blod, var festlig.

Nå har han sluttet (igjen) fordi han var bekymret for at økonomien vil bli stram når vi kjøper hus. Han sier han går i null hver måned. Litt nærmere ettersyn på kontoen viste at en boks snus om dagen blir veeeldig mye penger til slutt, og da var han jaggu motivert til å slutte, gitt!

Back
Topp