Svar på tråd

:dummy1: 4 år og 2 måneder

Storesøster er to personer i disse dager. Skjønne jenta som sier "Takk, vær så god, elsker deg" og andre ord som lovpriser mamma, pappa og lillebror. Og tydelige frøkna som utfordrer oss med skrik, tramp og døve ører.

To tydelige eksempler denne uka er da vi overrasket henne med ny seng, fordi hun er blitt så stor jente. "Å, jeg har en glad følelse inni meg. Tusen takk, mamma og pappa!" Og da vi sa nei til å ta med en bamse i barnehagen. Tramp, hyl, *bamsen flyr gjennom lufta i et formidabelt tempo*. "Si ja, hvis ikke vil jeg ikke være vennen din!"

Det er sterke følelser i liten kropp, og vi får kjørt oss. Syns hun er veldig ålreit å prate med, både når hun er glad og lei seg/sint. Vi ender opp med å komme oss fint gjennom situasjonene som oppstår. Elsker at hun er den godjenta hun viser frem, men også den mer bestemte, selv om vi må finne andre veier enn trussel om tilbaketrukket vennskap når hun møter motstand :hilarious:

Nå går det an å prate i større grad om fremtiden, og ting hun gleder seg til. Akkurat nå er det vår som er drømmen, og ønsket om å plukke blomster. Det gleder vi oss til alle mann forøvrig. Så gleder hun seg masse til å bli femåring og til å gå på skole, og jeg er helt overveldet av hvor kort tid det er til, sånn egentlig :nailbiting: Blir veldig spennende når den tid kommer, og jeg er spent på utviklingen dette året.

:dummy: 2 år og 6 måneder

Vi har entret "Kaptein Sabeltann"-fasen fullstendig, og jeg elsker det! Var selv en ihugga fan, og å se hans entusiasme når han ser de mange filmene og fekter med sin nyanskafne kårde vekker barnet i meg. Vi må nok avsted til Kristiansand om ikke lenge :hilarious:Levere fra oss smokk og se et show. La gutten leve ut drømmen.

Utover det er han blitt mer og mer språklig anlagt denne karen, og det er morsomt å oppleve bedre og bedre kommunikasjon. Vi fikk høre fra barnehagen om at han var blitt oppgitt her en dag og sa: "Dette går ikke an. Er det mulig?" Ellers forteller de om hvor mye energi som bor i denne gutten, og at han herjer villmann på diverse puterom og gymsaler. Dermed opplever de det samme som oss. En duracell kanin som tidvis kan være litt veslevoksen, og smittet av utsagn fra både oss og storesøster, og andre ganger en liten bajas (som er blitt et av hans mange kallenavn, og han bruker det også om seg selv) :hilarious:

Back
Topp