2 år og 7 mnd
Prøvedagboka blir pottetreningsdagbok
Vi er en uke inni pottetreninga, og det går så det suser. Hun skjønte raskt greia, og fra slutten på dag én gikk hun frivillig og alene på potta og tisset. Nå bæsjer hun også uten problemer, og jubler mens hun danser rundt potta. Veldig digg å ha et bleiebarn mindre, og både gøy og flaks at hun tok det så kjapt. Håper dette vedvarer og at barnehagen spiller på lag og heier på bleieslutten de også. Kan ikke se for meg noe annet, ettersom de har eget rom med både potter og doer på hennes avdeling.
straks 11 mnd
Herrefred. Nå er småen straks en ettåring, og klar for barnehagen i august. Rakker'n så fort det går. Elsker det og lar meg samtidig skremme litt av hvor fort det går. Gutten som ikke kunne krabbe for knappe to måneder siden, er nå blitt rask på labben. Morsomt å se utviklingen, ettersom frøkna aldri krabbet er jo dette første gang vi får sett fra "stadie til stadie" på nært hold. Han ordner seg selv fra liggende til sittende stilling og tilbake. Reiser seg gjør han også. Så godt å ha på plass all denne manøvreringen før bhg-start. Han har vært frustrert over å ikke mestre, så nå er det stor stas og blid gutt som klarer mye selv. Han er blant de yngste på sin avdeling, og dermed kunne de fleste andre krabbe og gå på besøksdagene. Nå kan han også være med og bevege seg fra A til Å. Misforstå meg rett. Det hadde gått helt fint om han ikke hadde kunnet det ved start i bhg, men gjør absolutt ingen ting å ha det på plass heller.