Snusing...

Veronika ✨

Blir kjent med forumet
Heisann! Trenger litt tips til hvordan jeg skal klare å slutte med snus.. Fannt nylig ut jeg er gravid (5+0), og jeg har kuttet ned fra en boks om dagen til å ta 3 snuser om dagen. Jeg vil jo såklart slutte helt, men dette var mye vanskeligere enn jeg trodde.. Spesielt siden jeg ikke føler meg gravid :banghead: noen som har vært igjennom det samme, som har noen gode tips til meg? :(
 
Heisann! Trenger litt tips til hvordan jeg skal klare å slutte med snus.. Fannt nylig ut jeg er gravid (5+0), og jeg har kuttet ned fra en boks om dagen til å ta 3 snuser om dagen. Jeg vil jo såklart slutte helt, men dette var mye vanskeligere enn jeg trodde.. Spesielt siden jeg ikke føler meg gravid :banghead: noen som har vært igjennom det samme, som har noen gode tips til meg? :(

Jeg er avhengig av røyk. Trodde det sko bli så lett å slutte når jeg fikk positiv test men der tok jeg feil. Har også kuttet ned ganske mye. Jeg skal til legen på tirsdag så håper hun kan gi meg noen tips er så uvirkelig at jeg har et lite frø inni meg. Krysser fingrene får at vi begge klarer å slutte helt :)
 
Sluttet med en gang jeg mistenkte graviditet. Selv før positiv test. Gikk over til nikotinfri og tobakksfri snus og når den boksen var tom lot jeg bare være. Har vært snusfri i 30 dager nå. Kjenner jeg til suget i blant, så tenker jeg bare på lille i magen <3
 
Onico fungerer helt greit, men har man snust en "fastere" snus som feks Skruf slim fresh som er den mest solgte til jenter tidligere er ikke Onico noe man automatisk føler fungerer. Prøv det ut uansett.

Dette er mine beste tips:

1. Kast alt av snus. Eller gi det til noen andre som snuser. Ikke etterlat noe spor annet enn en tom boks man eventuelt kan lukte på. Dette fungerer faktisk.
2. Sørg for å ha pastiller av noe slag i nærheten. Tyggis funker også. Du savner nikotin, men man savner enda mer å ha noe under leppa. Derfor kan man på en måte bruke tyggisen under leppa.
3. Hver gang du kjenner at du må ha en snus, drikk vann!
4. Hold deg opptatt. Trening funker også.
5. Last ned appen Slutta om den fortsatt er tilgjengelig. Den er ganske smart.

Jeg har selv snust i 10 år og vet hvor vanskelig det er å slutte. Jeg håper det ordner seg for deg. Husk at belønningen er så stor!! Mamma røyka når hun var gravid med meg på 80-tallet og jeg har kronisk bronkitt pga dette.
 
Har ikke de akkurat funnet ut at snus er like farlig som røyk under svangerskapet?

Ingen dømming her, jeg slet med den kommende storebroren, men når alt kommer til alt handlet det for min del om å klare å leve med seg selv viss konsekvensene ble brutale. Dødfødsel, tidlig fødsel osv.. Kreft i bukspyttkjertelen som man som regel oppdager alt for sent..
 
Du må rett og slett bare la være å snuse. klart det vil bli tøft, men når suget kommer må du tenke på at du har ansvar for at barnet ditt skal ha det best mulig i magen din. Da er det rett og slett ingen alternativ å snuse. Lykke til!! You can do it!!
 
Jeg vet hvordan det er! Sniker fra september forresten hihi! Jeg fant ut at jeg var gravid på julaften, og slutta på dagen, eller, dagen etter tok jeg meg de to siste. Var da 3+4. Jeg hadde så fryktelig lyst på snus de første dagene, men så kom kvalmen, og trøttheten, og lysten gikk bort. Da jeg hadde passert de magiske 12 ukene så hadde jeg lyst på igjen og kjøpte onico, men det funka ikke for den var så "løs" :p Er nå 26 uker og har enda lyst på en gang i blant, men hadde aldri gjort det. Jeg var på ultralyd og så i både uke 7,8,9, og det er allerede et lite foster, så man kan faktisk ikke være egoist, selv om det er fryktelig vanskelig.

Så mine tips, bit tenna sammen rett og slett. Det er helt jævlig, og jeg føler med deg, men det er en gyllen sjanse til å slutte! :D skal prøve å holde meg snusfri selv etter fødsel, men vi får se om jeg sprekker etter ammeperioden. Tvi tvi! :)
 
Tenk på baby, vil du se babyen få skader av din avhengighet? Titter inn fra desember 16, sluttet faktisk på dagen jeg fikk positiv test :) et tips, prøv onico snus!
 
Du må rett og slett bare la være å snuse. klart det vil bli tøft, men når suget kommer må du tenke på at du har ansvar for at barnet ditt skal ha det best mulig i magen din. Da er det rett og slett ingen alternativ å snuse. Lykke til!! You can do it!!
Dette er fasiten!
 
Jeg fant ut på torsdag at jeg var gravid. Sannsynligvis 4 uker på vei nå. Litt usikker på når siste mens var. Nettopp blitt dumpet og har røyka og snusa som en helt den siste måneden og drukket alkohol samt tatt medisin. Som sagt jeg ante ikke jeg var gravid da jeg har tatt pille vær dag! Nå har jeg brukt onico i 2 dager. Kjenner jeg er skikkelig sugen spesielt på en røyk. Men jeg klarte når jeg gikk med nr 1 så jeg vet jeg klarer det denne gangen å...
 
Sniker fra desember16:happy: mitt tips er at du rett og slett bare må bite tenna sammen og slutte brått og brutalt.
Jeg snuste da jeg ble gravid med første mann. Sluttet helt opp samme dagen jeg fikk positiv test. Det var ikke lett, men tanken på den lille i magen gjorde det verdt det! Hadde lyst på snus absolutt hver dag!! Jeg snuste ganske mye, nesten en boks om dagen.. Begynte med tyggis, drops og pastiller. Hadde det med overralt og tok det hver gang jeg fikk lyst på snus.
Kombinert med vijen gikk det faktisk å bare slutte på dagen.
Når jeg var ferdig med graviditeten og amming hadde jeg fortsatt lyst på snus hver dag, så gjorde blemmen med å begynne igjen. Har nå brukt snus i nye to år når jeg ble gravid igjen. Da var det samme opplegget - bare slutt med en gang jeg hadde mistanke om at jeg var gravid.

Jeg er helt sikker på at du klarer å slutte - du må bare være streng med deg selv og ikke tillate noen utskeielser. selv om suget er der lenge går det faktisk lettere for hver dag - lykke til:)
 
Back
Topp