Snus.....

Baby2016tru

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Flere som savner snusen sin?

Jeg ble gravid i juni som endte i SA og gikk da over til Onico snus. Nå er jeg gravid igjen(6+3), men sniker til meg en snus(zyn) annenhver dag ca.. Føler meg så skyldig og dum, men samtidig så vanskelig å slutte!! Noen flere som synes det er vanskelig?

Leste på Preglife at i denne tiden er det særs viktig å avstå fra alkohol, nikotin og tobakk.. Skammer meg...
 
Flere som savner snusen sin?

Jeg ble gravid i juni som endte i SA og gikk da over til Onico snus. Nå er jeg gravid igjen(6+3), men sniker til meg en snus(zyn) annenhver dag ca.. Føler meg så skyldig og dum, men samtidig så vanskelig å slutte!! Noen flere som synes det er vanskelig?

Leste på Preglife at i denne tiden er det særs viktig å avstå fra alkohol, nikotin og tobakk.. Skammer meg...
Ikkje skam deg. Du gjer ditt beste :)
Eg begynte å snuse då eg var 20 (slutta å røyke) så har snusa i 10 år og aldri prøvd å slutte. Eg tok 1 snus etter positiv test. Deretter slutta eg. 15 dagar uten nikotin no. Om eg greier det så klarar du det :thumleft eg benytta meg av Onico fram til helga, no gjer den mint lukta meg så kvalm at eg slutta med den og. Men! Leitar endo av vane etter snusboksen når eg skal gå nokon plass, eller etter mat. Haha. Men har så stor motivasjon i magen at eg klarar fint å holde meg vekke:Heartred masse lykke til!
 
Flere som savner snusen sin?

Jeg ble gravid i juni som endte i SA og gikk da over til Onico snus. Nå er jeg gravid igjen(6+3), men sniker til meg en snus(zyn) annenhver dag ca.. Føler meg så skyldig og dum, men samtidig så vanskelig å slutte!! Noen flere som synes det er vanskelig?

Leste på Preglife at i denne tiden er det særs viktig å avstå fra alkohol, nikotin og tobakk.. Skammer meg...

Du er flink! Absolutt ikke lett å slutte! De siste få klarer du fint å kutte.:Heartred

Jeg har sluttet å røyke 2ganger siden mars. Pga svangerskap. Men begge endte i SA, og i fortvilelsen av å ha mistet begynte jeg igjen.

Skikkelig dumt, jeg vet det. Men følte litt at røyken var "det eneste jeg hadde igjen".
Jeg kjemper hver dag nå (på svangerskap nr 3 i 2020) for å holde meg unna nikotin, og føler meg skikkelig dritt de dagene jeg ikke har klart det.

Men vi kommer til å klare det!
Jeg heier på deg!
:wav
 
Du er flink! Absolutt ikke lett å slutte! De siste få klarer du fint å kutte.:Heartred

Jeg har sluttet å røyke 2ganger siden mars. Pga svangerskap. Men begge endte i SA, og i fortvilelsen av å ha mistet begynte jeg igjen.

Skikkelig dumt, jeg vet det. Men følte litt at røyken var "det eneste jeg hadde igjen".
Jeg kjemper hver dag nå (på svangerskap nr 3 i 2020) for å holde meg unna nikotin, og føler meg skikkelig dritt de dagene jeg ikke har klart det.

Men vi kommer til å klare det!
Jeg heier på deg!
:wav
Feel you. Jeg er i mitt fjerde svangerskap.
1. Svangerskapet sluttet jeg tvert (tok en røyk etter positiv test og kastet resten) - og fikk datteren min. Frisk og rask :)
2. Svangerskapet kom brått på og jeg var inne i en stressende tid på jobb osv. Klarte ikke å slutte. Tenkte at det sikkert kom til å gå bra - unnskyldning på unnskyldning... Endte i SA i uke 6.
3. Svangerskap - Bare fire mnd etter SA og pulsen på høygir. Fremdeles mye på jobb og mye stress hjemme og med tanken på SA sist. Kuttet drastisk men klarte ikke å slutte... MA i uke 9.
4. Svangerskap nå... 7 uker på vei nå, and still Going strong. Denne gangen tar jeg ingen sjanser med nikotinen. Selv om jeg aldri kan vite hva grunnen til sa og MA var - så vet man jo at det er uheldig. Så nå kuttet jeg tvert, som med første svangerskap. En røyk etter positiv test og røykfri siden.

Så kjære trådstarter: Som jordmor sa til meg når jeg trengte råd etter MA: Neste gang må du gå all in eller ikke i det heletatt. Man er ikke halvveis gravid - man gjør det med hele seg. Kroppen går igjennom en hel masse endringer og den og spiren trenger at du spiller på lag med den. Nei, jeg sier ikke dette for å gi deg dårlig samvittighet. Jeg sier det som motivasjon. Been there. Forstår deg såå godt - men du må finne en substitutt.. <3. Ei venninne av meg puttet kjøkkenpapir under leppa :p En annen venninne tok extra med mint-smak. :) Mange muligheter for å lure avhengigheten.
 
Flere som savner snusen sin?

Jeg ble gravid i juni som endte i SA og gikk da over til Onico snus. Nå er jeg gravid igjen(6+3), men sniker til meg en snus(zyn) annenhver dag ca.. Føler meg så skyldig og dum, men samtidig så vanskelig å slutte!! Noen flere som synes det er vanskelig?

Leste på Preglife at i denne tiden er det særs viktig å avstå fra alkohol, nikotin og tobakk.. Skammer meg...
Føler med deg. Jeg er så avhengig av snusen. Men slutta helt på dagen når testen var overraskende positiv. Klarte å slutte alle 3 gangene. Humøret er ikke på topp, men det går. Lykke til, du gjør ditt beste :D
 
Feel you. Jeg er i mitt fjerde svangerskap.
1. Svangerskapet sluttet jeg tvert (tok en røyk etter positiv test og kastet resten) - og fikk datteren min. Frisk og rask :)
2. Svangerskapet kom brått på og jeg var inne i en stressende tid på jobb osv. Klarte ikke å slutte. Tenkte at det sikkert kom til å gå bra - unnskyldning på unnskyldning... Endte i SA i uke 6.
3. Svangerskap - Bare fire mnd etter SA og pulsen på høygir. Fremdeles mye på jobb og mye stress hjemme og med tanken på SA sist. Kuttet drastisk men klarte ikke å slutte... MA i uke 9.
4. Svangerskap nå... 7 uker på vei nå, and still Going strong. Denne gangen tar jeg ingen sjanser med nikotinen. Selv om jeg aldri kan vite hva grunnen til sa og MA var - så vet man jo at det er uheldig. Så nå kuttet jeg tvert, som med første svangerskap. En røyk etter positiv test og røykfri siden.

Så kjære trådstarter: Som jordmor sa til meg når jeg trengte råd etter MA: Neste gang må du gå all in eller ikke i det heletatt. Man er ikke halvveis gravid - man gjør det med hele seg. Kroppen går igjennom en hel masse endringer og den og spiren trenger at du spiller på lag med den. Nei, jeg sier ikke dette for å gi deg dårlig samvittighet. Jeg sier det som motivasjon. Been there. Forstår deg såå godt - men du må finne en substitutt.. <3. Ei venninne av meg puttet kjøkkenpapir under leppa :p En annen venninne tok extra med mint-smak. :) Mange muligheter for å lure avhengigheten.

Du har helt rett, man vet ikke hva årsaken er, og det er best å være på den sikre siden
Takk for at du delte, og takk for motivasjon :Heartred

Og ikke minst, GRATULERER med uke 7 :Heartred
 
Flere som savner snusen sin?

Jeg ble gravid i juni som endte i SA og gikk da over til Onico snus. Nå er jeg gravid igjen(6+3), men sniker til meg en snus(zyn) annenhver dag ca.. Føler meg så skyldig og dum, men samtidig så vanskelig å slutte!! Noen flere som synes det er vanskelig?

Leste på Preglife at i denne tiden er det særs viktig å avstå fra alkohol, nikotin og tobakk.. Skammer meg...


Jeg har både røyka og snusa, litt begge deler av og på. Men slutta å røyke (igjen) 1.januar, fortsatte med snusen. Det gikk veldig fint:) Slutta å snuse dagen etter positiv test, så har vært uten ca.4 uker, det var veldig vanskelig i starten, kjøpte inn tyggis som jeg putta oppi på samme måte som snusen, funka faktisk, det gjorde jeg de første to ukene, så ble formen litt passe så da gikk suget liksom over av seg selv. Savner det å ta seg en snus i pausen på jobb, eller etter middag:angelic:
Jeg vet det er vanskelig, du må bare være bestemt nok så klarer du det:)
 
Ikkje skam deg. Du gjer ditt beste :)
Eg begynte å snuse då eg var 20 (slutta å røyke) så har snusa i 10 år og aldri prøvd å slutte. Eg tok 1 snus etter positiv test. Deretter slutta eg. 15 dagar uten nikotin no. Om eg greier det så klarar du det :thumleft eg benytta meg av Onico fram til helga, no gjer den mint lukta meg så kvalm at eg slutta med den og. Men! Leitar endo av vane etter snusboksen når eg skal gå nokon plass, eller etter mat. Haha. Men har så stor motivasjon i magen at eg klarar fint å holde meg vekke:Heartred masse lykke til!
Takk for hode ord og stort grattis til DEG! Så flink du er, klapp på skuldra, virkelig!

Jeg bytter på de to onico som finnes, bare for å ha noe i leppa i det minste:bag: ja snusboksen skal alltid være med:hilarious:
 
Komplett avhengig av Onico her også Sluttet med nikotin i det den andre streken ble synlig på testen. Dag 2-4 var fysisk verst, nå er det kun savn etter vanen som henger igjen. Men som flere skriver over her, verdens beste motivasjon er inne i magen ❤️
 
Sluttet en mnd før vi begynte prøving med både førstemann og lille i magen. Når vi skulle prøve på førstemann hadde jeg snusa fast i nesten 11 år, men klarte å slutte på dagen. Motivasjonen var baby :Heartred Følte meg dum som startet etter ammeslutt med datteren vår, men var vanskelig å stå imot når mannen snuste. Han sluttet også til prøvingen med begge to :)

Onico har aldri hjulpet meg, det har faktisk gjort det verre. For min del må det være alt eller ingenting.
 
Er onico helt trygt å bruke når man er gravid? Jeg har snust det i 1 år men slutta med det og når jeg ble gravid, men hvis det ikke er farlig så kunne jeg tenkt meg en onico etter middag for å være helt ærlig..
Skummelt hvor avhengig man blir av bare vanen å putte noe under leppa..
 
De første 3-4 dagene var helt grusomme, sluttet helt og kjøpte ikke nikotinfritt alternativ. Humøret var dårlig og samboeren fikk gjennomgå stakkar. Nå merker jeg at jeg savner snus mest når jeg sitter på kontoret, så jeg har kjøpt meg en boks onico som jeg har liggende der for hjemme klarer jeg meg overraskende fint (savner litt morgensnusen bare) hvis jeg tar tyggis etter middag for eksempel. Håper savnet går helt bort og at jeg ikke føler behov for å starte igjen etter amming.

Småspiser en del da for snus har jo pleid å erstatte mat/snacks hvis jeg bare har vært litt fysen, men jeg skal jo legge på meg litt i løpet av de neste månedene uansett så det får gå bra!

Onico, bortsett fra den hvite boksen som heter pure white (inneholder ginseng), er helt trygt å bruke og det hjelper meg en del. Tyggis hjelper og om man ikke har onico tilgjengelig!
 
Alle fra onico skal være trygge, også pure white. Men det finnes andre merker som inneholder både koffein og ginseng.
 
Back
Topp