Snus....

arw1

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som snuser? Har dere klart å slutte? Sluttet å røyke i august og skulle bare bruke snus i en overgangsfase... Den ble litt lang den fasen kan man vel si :D

Nei, men mannen sluttet nettopp å snuse.. helt til jeg fant ut at han hadde snus denne uka igjen.
Sku sett ei som ble forbanna :P

(Hormoner ja..)

Jeg snuser sånn av og til, men ikke etter at jeg fikk positiv graviditetstest. Snuset før jeg ble gravid med førstemann også, men sluttet når jeg fikk positiv test :) Nå snuset jeg ikke hele tiden, så for meg var det lett å slutte.

Håper det blir like lett for meg å slutte!! Kjenner jeg gruer meg, men SKAL klare det :D

Om spira skulle klore seg fast er jo det en Veeeeeldig god grunn å slutte ;)

Røyka fram til positiv test, da var det slutt på minuttet :) Sånn var det sist også, og jeg klarer meg utmerket godt :D Røykte ikke så mye da, max 5 om dagen. Hadde sikkert vært verre om jeg røykte 20 om dagen... Men det er hvertfall ikke noe problem for meg å slutte :)

Røyka frem til jeg ble gravid med eldstemann. Klarte å slutte umiddelbart, men fikk god hjelp av kvalme og hypersensitiv luktesans :)

Ja og har klart å slutte! Håper jeg iallefall... Kjøpte ikke ny boks forrige helg, og var tom på søndag - men tankene er jo der. Men motivasjonen for ikke å fortsette er jo absolutt til stede
:)

Jeg snuser, og sluttet nå når testen var positiv. Men jeg sliiiter! Sutter på idiotisk onicosnus i en overgangsfase..

Hei, jeg har snusa en boks til dagen i 7 år... Har prøvd å slutte flere ganger men får det ikke til. Nå må jeg jo bare få det til. Har snust en halv boks siden forrige søndag da jeg fikk posetiv test så egentlig synes jeg at jeg har vært flink. bruker forsåvidt onico jeg også men har en eller to skikkelige snuser til dagen enda. Orginal da vel å merke, jeg har alltid snuset ekstra sterk så det er to styrkegrader ned. Men tenker at når den siste halve boksen min er tom skal jeg kun bruke onico.

Her går det en box på 3-4 dager, så det er ikke så ille, men vanskelig nok å slutte for det om.... Men jeg SKAL SKAL SKAL og MÅ !!

jeg snuste til jeg var ca 12 uker på vei, veldig avhengig. Fant heller ikke ut at jeg var graid før i uke 8. Jeg gikk over på onico, den er uten tobakk og nikotin. Bruker det fortsatt, men veldig lite.

Jeg sliter også med å slutte med snus.. Kutta røyken for et år siden til fordel for snus (tror ikke jeg hadde greid det uten).. Men hvordan er det med graviditet og snus egentlig? Det lurer jeg på.. Vet om mangen som har bytta ut røyk med snus når de har blitt gravide og trodde egentlig at det ikke var så gale jeg?

Jeg sliter også med å slutte med snus.. Kutta røyken for et år siden til fordel for snus (tror ikke jeg hadde greid det uten).. Men hvordan er det med graviditet og snus egentlig? Det lurer jeg på.. Vet om mangen som har bytta ut røyk med snus når de har blitt gravide og trodde egentlig at det ikke var så gale jeg?

Det er vel ikke anbefalt akkurat..... ??!!
Nikotin går jo i blodet og da selvfølgelig til fosteret.

Nei det er vel selføgelig ikke anbefalt, men i forhold til røyk tenker jeg på? Har alltid hatt oppfatning av at da er snus "bedre", og som sagt, så mange gravide som snuser nå til dags, så har jeg ikke tenkt over at det var veldig fy fy.. Trodde også at det var tjæren (i røyk) som var skadelig jeg, ikke nikotinen? Så må jeg jo bare legge til at forskere ennå ikke har greid å bevise at snus er helseskadelig, derfor står det på boksen: "KAN være helseskadelig" og ikke "ER helseskadelig", som på tobakk og røyk.. Ikke skyt meg, prøver ikke å rettferdiggjøre snus, jeg ønsker bare litt mer info om dette emnet (om det er noen som vet?) siden jeg snuser selv, og SeLvfølgelig vil slutte om det er "så ille" i forhold til hva jeg hadde oppfatning av!:) (Misforstå meg rett og beklager dårlig ordlegging!:P)

Det er "liksomsnus". Ser ut som, lukter som, smaker som snus. Men er bare basert på havre, kakao, aroma og smakstilsetning. Altså ingen tobakk. Gjør jo ikke susen akkurat, men kan lure hodet sitt litt når du er nøden ;) onico heter den og fåes kjøpt i alle kiosker og butikker hvor de ellers har snus, og ligger i snus skapet med all annen snus :)

Åååh så flott! Tusen takk, da skal jeg jammen prøve det!:) visste ikke at det fantes engang..

Vel, det er mange flere giftstoffer i røyk, så røyk er farligere en snus. Men nikotin tar opp plassen til oksygenet i blodet slik at en hele tiden går med litt for lite oksygen i blodet. Det er derfor folk som ikke har snuset før blir svimmle og dårlige når de prøver. Det jeg vet er at lite oksygen i blodet ikke gir de beste vekstvilkårene for barnet, men det eneste de har funnet ut er at dette kan gi et barn som er mindre en det burde være.

vi som snuser vet at vi føler oss med ett mer avslappet når vi får nikotin, dette er den "dop" effekten nikotin gir. Men sannheten er at hjerterytmen faktisk øker for å prøve å kompensere mot for lite oksygen til hjernen. Jeg vet ikke hvor bra dette er for barnet?

Uansett så er det nok bedre å snuse en å røyke men jeg kan ikke annet en å anbefale for både meg selv å andre å prøve så godt vi kan med å trappe ned til svakere snus sorter, å eventuelt gå over på onico i en overgangsfase. det er ikke alle matvareforetninger som har Onico men bensinstasjoner har den.

Back
Topp