Snus?

Kath91

Forelsket i forumet
Hva syntes dere om snus mens man prøver?
Snus i forholdt til røyk? Minsker det kjangsen for å bli gravid like mye?
Kytter dere snus mens dere prøver, eller venter dere til dere blir gravid, eller kytter dere ikke i det heletatt?

Noen meninger/erfaringer e.l?

Jeg bruker snus, og har ingen planer om å slutte før jeg sitter med bevis på at jeg er gravid. Skal innrømme at jeg er altfor avhengig til å greie å slutte før det :p samtidig vet jeg at jeg greier å kutte det ut på dagen, når jeg må, det har jeg nemlig gjort før :-)

Jeg snuser, dom som jeg var begynte jeg igjen etter laaaangt opphold mai i fjor. Jeg snuser til jeg sitter med positivt test i hånda. Da slutter jeg på dagen.
Når jeg ble gravid med prinsessa mi sist, kasta jeg snusen den dagen jeg testa positiv. Hadde ingen problemer med å slutte, og VET jeg klarer det neste gang også.

Om det har noen påvirkning på fertiliteteten har jeg ikke så mye peiling på. Men snus er jo ikke bra. Men jeg ble gravid med prinsessa når jeg gikk på snus, så hvorfor skal jeg ikke bli det denne gangen tenker jeg.....

Snus er uansett ikke bra, men velger å snuse frem til spiren sitter. Dom som jeg er!!!

Jeg snuser også.. vil tro det ikke har noe innvirkning på fertiliteten. Har forsøkt å slutte mange ganger, men tydeligvis vil jeg det ikke sterkt nok, for det går ikke, svak som jeg er. Tror nok jeg skal klare å slutte den dagen jeg får positiv test, for da er det jo ikke bare meg det går ut over, og tenker at det dermed er lettere å slutte.

Jeg sluttet den dagen plussen var tydelig på testen :) Og ble gravid på første forsøk. Kommer antagelig til å begynner igjen etter amming for så å slutte igjen neste gang jeg blir gravid :)

Har slutta å snuse "skikkelig" snus, men blir av og til ei boks med Onico, ein snus utan tobakk og nikotin. Vitsen er på ein måte vekk, men så er eg så vand med å ha noko å putte opp i lippa no og då, så då dug den. Var så sur når eg holdt på å slutte at eg veit ikkje om eg tek sjansen på å la sambuaren gå gjennom den fasa igjen ;)

Slutta å snuse i september i fjor når vi startet med prøvingen...men begynte dessverre igjen 2 dager etter inngrepet etter MA'en...
Har snust til i går, men har klart meg hele dagen i dag uten, og skal nok klare resten av det forhåpentligvis 9 mnd lange svangerskapet.... Tror nok også da at jeg bare skal holde meg unna snusen...vi får se, jeg har iallefall snuse-pause på ubestemt tid....

Nikotin påvirker fruktbarheten. Sædkvaliteten hos menn som røyker eller snuser er dårligere, men det er også slik at eggkvaliteten hos kvinner kan forringes og at det kan være vanskeligere for egget å feste seg. Nikotinen kan også hindre kroppen i å slippe egg, men dette er i de værste tilfellene. Dette kommer av at nikotin trekker sammen blodårene og skaper dårligere gjennomstrømning. Livmoren vi få mindre tilførsel av næringsstoffer og oksygen, slik at sjansen for abort er større. Det er anbefalt at de som gjennomgår IVF kutter nikotinen. Men slapp av, gjør det som er naturlig for deg, stress har trolig større innvirkning enn nikotin på fruktbarheten...

Krysén skrev:
Nikotin påvirker fruktbarheten. Sædkvaliteten hos menn som røyker eller snuser er dårligere, men det er også slik at eggkvaliteten hos kvinner kan forringes og at det kan være vanskeligere for egget å feste seg. Nikotinen kan også hindre kroppen i å slippe egg, men dette er i de værste tilfellene. Dette kommer av at nikotin trekker sammen blodårene og skaper dårligere gjennomstrømning. Livmoren vi få mindre tilførsel av næringsstoffer og oksygen, slik at sjansen for abort er større. Det er anbefalt at de som gjennomgår IVF kutter nikotinen. Men slapp av, gjør det som er naturlig for deg, stress har trolig større innvirkning enn nikotin på fruktbarheten...

Heldigvis rører ikke mannen min noe som helst nå. Jeg har heller ikke rørt noe siden vi startet prøvingen! Det er egentlig naturlig for meg å ikke røre noe slik nå som vi prøver, men etter en litt for lang - litt for stressende og slitsom periode (snakker måneder her), så har suget komt mer og mer snikende, det endte med at jeg gav meg selv "lov" til å kjøpe meg en boks mild snus i dag!

Som du sier, tror jeg også at stresset rundt dette kanskje er vel så dårlig som selve snusen. Det blir lite snusing på meg, har bare kjøpt boksen for å ha den, slik at jeg skulle bli kvitt de konstante tankene om det! Tatt noen i dag, og ble roligere rundt det hele med en gang! =D

Nå som jeg gav meg selv "lov", har jeg ikke like lyst på hele tiden, jeg vet jeg kan når jeg vil - da gidder jeg ikke akkuratt nå. 
Litt som ei jeg kjenner sa om sovetabletter - det at hun hadde de i nattbordskuffen hjalp veldig mye, da viste hun at hun KUNNE dersom hun trengte. Hun rører de nesten ikke, men sover veldig mye bedre!

er samme med røyk, ja det har en innvirkning på fertiliteten. pga nikotinet... 
snus har mange av de samme virkestoffene som røyk og vil tro alle vet at røyk har innvirkning på fertiliteten. 

for å si det sånn den blir ikke bedre av å snuse og røyke... 

er samme med røyk, ja det har en innvirkning på fertiliteten. pga nikotinet... 
snus har mange av de samme virkestoffene som røyk og vil tro alle vet at røyk har innvirkning på fertiliteten. 

for å si det sånn den blir ikke bedre av å snuse og røyke... 

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp