Snus under svangerskapet.

Frøken S

Elsker forumet
Jeg trenger litt hjelp og råd fra gravide kvinner[:)] Kanskje mest fra de som er i samme situasjon som meg, men alle er velkomne til å si sin mening!

Er ikke gravid enda, men håper på en positiv test om 2 uker.
Jeg snuser daglig (ikke noe sånn jentesnus, men General. Ekstra sterk porsjon vel og merke..), og vet ikke om det kan være skadelig for barnet i magen? Flere som snuser/har slutta i forbindelse med svangerskap? Evt andre som har innspill?

Regner med at det stiller på lik linje med røyking, men vil høre hva dere sier også[:)]

Snus inneholder mer nikotin enn røyk, og er på den måten enda verre. Det går også fortere over i blodet, og holder seg der lengre jo høyere konsentrasjonen er. 

Nei, nei, du kan ikke snuse når du er gravid. Det er ikke bra for beibisen.
Jeg snuste selv før vi begynte å prøve, og hadde snust General porsjon i 8 år...Begynte å trappe ned med miniporsjon (selv om det er tøysesnus) og snuste bare "ordentlig" snus i helgene. Så begynte jeg å variere med å snuse Onico på dagtid på jobb og mini når jeg satt hjemme på kvelden og når jeg drakk alkohol. Brukte et par måneder på å trappe ned. Vet ikke hvor lurt det er å slutte cold turkey hvis man ikke er helt nødt.
Nå er jeg helt avvent og snuser bare Onico. Det er ikke det samme, men det hjelper veeeldig å ha noe under leppa som svir litt. Er veldig glad for at jeg kom av nikotinkjøret før jeg ble gravid, så jeg slipper å styre med det nå [:)]

Back
Topp