Snus/ røyk

Vestlandsjentaa

Blir kjent med forumet
Det er ikke så lett å slutte med snus! Jeg hadde endelig klar å slutte å røyke og brukte ca 5 snus per dag. Så fikk jeg positiv test og prøver å kutte ut snusen tvert. Klarte det ikke helt da, så jeg tok en snus i går før jeg la meg. er det flere som brukte snus før svangerskapet her? Har dere kuttet ut alt på dagen? Har noen gått over til nikotinfri snus, funker det?
 
Jeg har snust mye og sterkt i ca 6år. Har alltid klart å slutte med det samme, må bare stå i det. Gå en tur eller tygg tyggis. Suget varer som regel bare et par minutter i slengen. Har vært gravid to ganger tidligere, men endte i SA. Har også vært den idioten som har begynt på igjen... Men min erfaring er at etter 3-4 dager så er du over verste kneika :)
 
Jeg sluttet å røyke for 1,5 år siden og gikk over til snus.
Sluttet å snuse da vi bestemte oss for å bli prøvere. Hadde en uke som var tøff og humøret mitt var skikkelig dårlig, takk og lov for tålmodig samboer, hehe! Syns det var verre å slutte å røyke.
 
Jeg slutta med røyk da jeg ble gravid for 13 år siden.. men startet etter fødsel med begge to:inpain: idioti!! Slutta å røyke for 7 år siden, men begynte med snus i stede... her ryker det lett en boks om dagen... siden vi prøver blir det nå slutt! Tok den siste snusen i dag, og kaller den livets siste! Bortkastede penger og helse... vet det blir hardt! Men må bare stå i det. Mitt beste råd er å ikke lete etter erstatninger, bare kutt på dagen og få det gjort! Nikotinfri snus trigger bare suget etter nikotin er min erfaring! Ha drikkeflaske med tut og slutt på når du kjenner suget.. hjalp i alle fall her sist jeg slutta! Dette klarer vi :dance008
 
Jeg snuste før og har sluttet to ganger, så har litt erfaring. :happy: Første gang gikk jeg over til nikotinfri snus og syntes det gikk veldig bra! Var ikke så vanskelig å holde seg unna vanlig snus. Men jeg begynte jo på igjen etter ca 6 mnd. Andre gang sluttet jeg tvert av. Det var hardere i begynnelsen, men nå vil jeg si at jeg virkelig har SLUTTET, og er helt kvitt avhengigheten.

Hvis du synes det er vanskelig å slutte helt tror jeg det kan hjelpe med nikotinfri snus. Da får du fortsatt den lille svien i leppa og følelsen av at det er noe der. Og nå er jo det viktigste at du klarer å slutte fort og holde deg unna mens du er gravid. Skjønner at du synes det er vanskelig, men håper du klarer å finne nok motivasjon i at det er viktig for den lille som vokser i magen! Masse lykke til! ❤️
 
Sliter med det samme, snakker med legen å han sa at vis jeg går ned til en mildere snus så går deg fint.
Jeg skal slutte for all del, men frem til jeg vet om det er liv laga inni der så var det bedre at jeg tok meg en snus en stress.
 
Back
Topp