Snus og amming

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen her som snuser mens dere ammer? Jeg slutta å snuse når jeg ble gravid, men kjenner nå at i enkelte tilfeller hadde det vært så sinnsykt digg med en pris. Men jeg vil ikke utsette vesla for det, om det går over i melken. Har lest at hvis man tar en snus rett etter amming, så er det ingen problem. Hvordan gjør dere det evt, og har barnet ditt reagert på det?

Hvis man "må" røyke/snuse eller drikke alkohol bør man gjøre det rett etter amming så stoffene forsvinner ut av melken før neste amming. Da er det jo viktig at du vet det går 2-3 timer til neste amming da, det er jo ikke alltid det gjør det med små babyer.

Mener å ha lest at nikotin etter røyk er i blodet/melken i 2 timer. Mener at ved snus er det mer. Og så er det vel andre stoffer i snusen enn nikotin også. Jeg ville ikke gjort det.

I følge ammehjelpen er nikotinprosenten i melken høyere enn i mors blod, og det tar 7,5 time før all nikotin er ute av melken. Så. Det beste er vel å droppe det helt, for babyens del. Og for din egen, for den saks skyld. ;)

I følge ammehjelpen er nikotinprosenten i melken høyere enn i mors blod, og det tar 7,5 time før all nikotin er ute av melken. Så. Det beste er vel å droppe det helt, for babyens del. Og for din egen, for den saks skyld. ;)
Åh da må jeg huske helt feil!!! Lurer på om jeg blander med tiden man puster ut giftstoffer etter røyk...

Det ville jeg virkelig prøvd å styrt unna!!:)
Håper du tar det rette valget for deg og den lille;) Lykke til:)

Jeg starta på igjen noen uker etter fødsel. Fikk aldri fullamma da. Men pga det tillot jeg meg å ta en snus når jeg visste det var lenge til neste amming(det var da snakk om mange timer). Hvis jeg hadde fått fullamma hadde jeg venta så lenge som mulig, helst til det var slutt på amming. :)

hvis du har holdt deg så lenge ikke begynn igjen! Hilsen en med erfaring, begynte igjen etter nr en og det er jo såååååå dumt. Etter nr to har jeg holdt meg unna og godt er det. Men jeg skjønner absolutt savner ;) lykke til :)

De anbefaler jo og amme fordiom du suser/røyker! så vis du absolutt må så er det beste og gjøre det rett etter du har ammet.. ikke slutt å amme ihvertfall fordiom du snuser/røyker :) håper du klarer og hold deg da for alles skyld :)

De anbefaler jo og amme fordiom du suser/røyker! så vis du absolutt må så er det beste og gjøre det rett etter du har ammet.. ikke slutt å amme ihvertfall fordiom du snuser/røyker :) håper du klarer og hold deg da for alles skyld :)
Det samme fikk jeg beskjed om, jeg røyka. Var dum som startet opp igjen etter å ha holdt meg hele svangerskapet! Denne gangen skal jeg ikke begynne igjen!

Ikke begyn igjen nå som du har slutta! Ja, jeg vet det er fristende, jeg tenker på snus stadig vekk selv om det er noen år siden jeg slutta.
Men det er ikke bra for deg, så hold deg unna. Tar du én er det vanskelig å ikke ta flere.

Jeg sluttet, men hadde såååå lyst på snus, så kjøpte nikotinfri, men det ble jeg lei av, og da ble det mer naturlig å slutte. Kjøper sikkert en boks om det blir uutholdelig igjen!

Jeg kjenner følelsen, var dum å kjøpte Onico som "lørdagskos" mens jeg er gravid (den er nikotin og tobakk-fri, kun grønnsaker og slike saker i den), og suget kom plutselig tilbake...
Men det stemmer som de sier, det tar rundt 7 timer for stoffene å forlate kroppen din.
Jeg tør ikke smile og le når jeg snuser, og ler mer enn noen gang før nå, uten, så tror ikke jeg noen gang går tilbake - pluss "snushulene" man får i munnen kan jo lede til ulegelige hull i tannkjøttet...
Tror ikke jeg tør begynne igjen etter amming!

Back
Topp