snur ser når han skal sove...

kinemorB

Glad i forumet
Noen som sliter med samme??

soving på dagen har blitt skikkelig styr:( han nekter plent å ligge på ryggen.. må snu han fra magen ørtogførti ganger.. han blir illsint og sovner veldig skjeldent .. mengden søvn på dagen har minsket noe helt enormt, noe som igjen gjør at han blir en del sutrete:/

vet man får kjøpt slike poser å putte babyen i, men vil han ikke klare å snu seg inni den uansett??

noen som har noen andre gode tips?

Natten går foreløpig fint, der slokner han som regel momentant og "glemmer" vel at han kan snu seg..

Råd taes imot med takk:)

Gutten min har sovet på magen siden han var ca 4-5 mnd, jeg har bare latt han sove slik. Sover sånn på natten også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Mie har begynt slik på kvelden....gud hjelpe meg hvor mange ganger jeg var oppe å snudde henne... Hun vil helst sove på siden og da er det lett for at hun bikker over. Slike poser skal fungere da, har sett på en den kan man feste til senga så barnet ikke kommer rundt =)

JAAA! Han sover på siden hver natt, i natt snudde jeg han fra mage til rygg 3 ganger selv om han sov. Våknet ikke av det, men er jo litt slitsomt i lengden å stå opp flere ganger om natta. Til nå har jeg hatt sammetrullet teppe/stort håndkle med strikk rundt på hver side av han ved beina, det holdt i et par uker, men nå må jeg ha han i pose. Jeg tør ikke la han sove på magen siden jeg er livredd for krybbedød. Har ikke problemet på dagtid(enda).

Veslegutt holder på med det samme her;) I natt når han var sulten og jeg skulle ta han opp av sengen stod han der på alle 4:P På dagtid sovner han til slutt, men styrer lenge på. Han på magen, vi inn og snur:P Han sovner ikke på magen her ser det ut til,og kan ikke si jeg er så gira på det heller.
Enn så lenge går det greit, men blir det verre bør vi vurdere en pose eller noe her også kanskje. Hmm

JAAA! Han sover på siden hver natt, i natt snudde jeg han fra mage til rygg 3 ganger selv om han sov. Våknet ikke av det, men er jo litt slitsomt i lengden å stå opp flere ganger om natta. Til nå har jeg hatt sammetrullet teppe/stort håndkle med strikk rundt på hver side av han ved beina, det holdt i et par uker, men nå må jeg ha han i pose. Jeg tør ikke la han sove på magen siden jeg er livredd for krybbedød. Har ikke problemet på dagtid(enda).

Hva pose har du? Er den tynn? Han er så varm av seg...

Samme er også. han våknet og gråt av det, så her bruker vi sovepose med seler.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jenta mi stortrives på ryggen/på siden da. MEN, vi har pose fra Ikea (den tynneste) og den kommer hun seg ikke rundt i. Trenger ikke å feste den med noe, hun ligger pal i den :)

Tror ikke jeg hadde giddet å snu babyen min tilbake om natten når hun klarer å snu seg selv rundt og vil sove sånn.. Her sover hun på siden, men finner henne sjeldent på magen.. Du kan jo prøve pose, og se om det blir bedre:)

Har en liten som er helt lik. Han har sovet best på magen siden han ble født. I det siste snur han seg over på magen. Snur han et par ganger før jeg legger meg selv, men han snur seg over på magen innen kort tid. På dagtid er jeg ikke inne å snur i det hele tatt. Kun de to gangene jeg er inne før jeg legger meg. Veldig sikker på at han sover på magen store deler av natten også, men det hjelper ikke å snu han. Han snur seg på magen og ryggen akkurat som han selv føler for. Har hørt noen har brukt sovepose, så du kan jo eventuelt kjøpe en rimelig en for å se om det fungerer, istede for å kjøpe en dyr for ingen nytte.

Det sies også at når de snur seg selv, skal det ikke være sååå farlig å sove på magen

60% avslag på "sovepose" på babybanden.no. Kjempe fine :) koster 199,- nå. Det er også kjempe rask levering. Bestilte en vogn der en natt til tirsdag fikk den onsdag formiddag :))

60% avslag på "sovepose" på babybanden.no. Kjempe fine :) koster 199,- nå. Det er også kjempe rask levering. Bestilte en vogn der en natt til tirsdag fikk den onsdag formiddag :))

hvor lang er den?? den så litt kort ut:/ han er jo så lang han her...

min lille rampunge liker IKKE å sove på magen :/ han blir liggendes å suse, så begynner han å gråte.. foreløpig har jeg rullet en annen dyne å lagt på den ene siden.. han klarer heldigvis bare rulle til 1 side enda... MEN tror jeg skal teste en slik en pose uansett.. så kanskje han bare gir opp å prøve å snu seg med tiden:)

min lille rampunge liker IKKE å sove på magen :/ han blir liggendes å suse, så begynner han å gråte.. foreløpig har jeg rullet en annen dyne å lagt på den ene siden.. han klarer heldigvis bare rulle til 1 side enda... MEN tror jeg skal teste en slik en pose uansett.. så kanskje han bare gir opp å prøve å snu seg med tiden:)
Prøvde meg på pose fra IKEA nå. Selv om jeg ikke er så begeistret for at glidelåsen ikke er skjermet på toppen, redd den skal gnage på dobbelthaka( :P ) Hatt det to netter nå, og må si meg rimelig fornøyd i grunn. Sover roligere enn før. Har fremdeles sammenrullet teppe på sidene, for på morningen i dag klarte han nesten å snu seg på magen. Har ikke klyper på fordi posen ikke er bred nok. Det funker hvertfall foreløpig :)

hvor lang er den?? den så litt kort ut:/ han er jo så lang han her...

Går i cm, ser de har en som er 110cm i blå hvertfall . Den jeg bruker mest er faktisk 70 cm og passer perfekt til gutten her og han er 70 cm! :)

Men må gå til anskaffelse av en ny nå 110 cm

Går i cm, ser de har en som er 110cm i blå hvertfall . Den jeg bruker mest er faktisk 70 cm og passer perfekt til gutten her og han er 70 cm! :)

han min var 71,5 på mnd kontrollen.. da bør jeg kanskje ta den andre? :/

Back
Topp