Snur seg!?

Cindrella

Forelsket i forumet
Når er det vanlig at babyen snur seg og legger seg tilrette for fødsel? ligger i seteleie her, kjente jeg ble litt bekymret for gyn ble litt paff, overrasket virket det nesten som... Noen som vet ;)?

Lurer jeg også på.. Her har hun ligget i sete lenge og gjør det fortsatt. På hver kontroll blir det sagt "de har god tid og plass til å snu seg mange ganger enda".. Lurer litt på hvorfor hun bare ligger i sete og ikke veksler på...

Her har mini ligget med hodet ned siden uke 28. Hvis babyen ikke har lagt seg med hodet ned innen uke 34, så vil den trolig aldri gjøre det - og da får man vel keisersnitt om man ønsker det.

Her har mini ligget med hodet ned siden uke 28. Hvis babyen ikke har lagt seg med hodet ned innen uke 34, så vil den trolig aldri gjøre det - og da får man vel keisersnitt om man ønsker det.

Aldri si aldri. Svigersøstra mi fikk gutt i august i fjor, og der var de usikker på om han ville snu seg ned. Tre dager før termin snudde han seg og ble født på termindato :)

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Uke 36 har jeg også hørt, men de kan jo snu seg helt frem til fødselen, ingen av mine to har festet seg og dermed i prinsippet vært mobile fram til fødselen, men de valgte begge å komme med hodet først, lillerusket ligger i seteleie nå, men har jo god tid til å snu seg enda, blir spennende å se, mange jentebabyer på min side som har valgt å komme med rompa først ;)

Aldri si aldri. Svigersøstra mi fikk gutt i august i fjor, og der var de usikker på om han ville snu seg ned. Tre dager før termin snudde han seg og ble født på termindato :)

Nei selvfølgelig finnes det unntak, det er fult mulig at de snur seg med hodet ned seinere også ;) Det er bare mindre sjanse for det.

Er 32 uker idag og da står det på min side her inne at det er nå baby begynner å få det trangt og gjerne ligger seg med hodet ned. Men samtidig er det vel store variasjoner innenfor dette. Og noen setter seg til med rumpa :-)

Her lå nr to med rumpa ned til uke 35-36 sist. Vanlig at babyene til fleregangsfødende har litt bedre plass og derfor gjerne kan legge seg litt senere med hodet ned en førstegangsfødende.:)

Her lå nr to med rumpa ned til uke 35-36 sist. Vanlig at babyene til fleregangsfødende har litt bedre plass og derfor gjerne kan legge seg litt senere med hodet ned en førstegangsfødende.:)

Det har jeg også hørt :)

Nei selvfølgelig finnes det unntak, det er fult mulig at de snur seg med hodet ned seinere også ;) Det er bare mindre sjanse for det.

;)

Jeg er veldig sikker på at hu her har logge med hode ned så å si hele tiden, men på søndag ble det andre boller. Nå kjennes det ut som rompa ligger ned :p

jordmora mi sa at det var normalt fra uke 30 å til noen dager før termin.
Viss mann ser på bilda mnd for mnd så ligger babyen ned fra uke 30.. Vet ikke om det har noe sammenheng.

Back
Topp