Snur seg på magen om natta

Hoppsideisjohei

Forelsket i forumet
Flere? Uansett om jeg legger han over på ryggen igjen så har han snudd seg neste gang jeg ser inn til han. Han er en sterk gutt som kan ligge lenge på magen... og når han våkner ligger han på magen og kikker rundt seg. Men det er anbefalt at de skal sove på ryggen. Gutten har ikke funnet ut hvordan han skal snu seg tilbake på rygg selv. Noen synspunkter? Evnt gode råd? 
 
Jenta mi snur seg også. Hele tiden! Starta med å feste dyna i madrassen slik at hun ikke klarer det, men nå har hun blitt for sterk. Hun sover best uten dyne også. Nå har jeg begynt og legge dyna ved siden av henne (ikke helt opp til ansiktet) med det ene beinet oppå dyna. Da klarer henne ikke å snu seg utrolig nok. hehe.. Men skal finnes sånne soveposer med seler på siden. slik at de kan snu seg til sidene, men ikke lenger. Hørt om en som lagde det selv også. Håper du finner ut av det. syns det er skummelt når de små sover på magen.
 
Jeg har brukt en slik pose med seler på på mine to første barn. Det funket veldig greit. Høres litt ille ut å binde fast barna, men de trivdes veldig godt med det, og jeg synes det var veldig trygt. Barna bør jo sove på ryggen til de har fylt 1 år, hjelper ikke at de kan snu seg tilbake til magen slik som mange tror. Jeg kjøpe min pose på barnas hus, de er testet og er helt trygge. Men går jo an å lage selv også, men pass på sikkerheten mtp strikket osv. :)
 
Det skal jeg undersøke  Tok det opp med HS i dag. Hun mente at siden han var så sterk nå så var det greit... men kjenner at jeg engster meg endel for å la han sove på magen. Vet at det ikke er anbefalt.
 
Back
Topp