Snur seg i søvne

Frkmy

Betatt av forumet
Lillingen her har de siste nettene begynt å snu seg over på magen og løfter hodet i søvne, og der ligger han og klager til jeg må komme og snu han riktig vei igjen, xx ant ganger ila natta [emoji23][emoji51]Akkurat som om han bare ikke klarer å la være å øve på dette også i søvne [emoji23] Flere av deres småttinger som også gjør sånn?

Lillingen her har de siste nettene begynt å snu seg over på magen og løfter hodet i søvne, og der ligger han og klager til jeg må komme og snu han riktig vei igjen, xx ant ganger ila natta [emoji23][emoji51]Akkurat som om han bare ikke klarer å la være å øve på dette også i søvne [emoji23] Flere av deres småttinger som også gjør sånn?
Småen her er stor på push-ups i sengen. Og i vognen forsåvidt.

Her og, gjerne også med rompa tilværs, men virker som at han ku gjør det når han begynner å bli sulten, da kaver han som regel en del ‍♀️

Sniker fra juni gruppen. Kjenner igjen dette fra førstemann. han hadde lært seg å snu over på mage og gjorde også dette i søvne. Varte noen uker frem til han hadde lært seg å snu seg tilbake andre veien og da stoppet det. Neste fase var derimot kjipere syntes jeg, da han begynte å reise seg og gjorde også dette om natten men klarte ikke å legge seg ned igjen... [emoji30] Heldigvis gikk også dette over [emoji6]

Min snur seg og til tider, han sutrer og til jeg kommer å snur hn.
Men helt tilfeldig når [emoji28]

Skulle akkurat til å lage en tråd om det samme:D

Jenta mi er nå straks 6 måneder og de siste ukene har hun begynt å snu seg på magen i senga, og nå sist hadde hun rullet over i vår seng (har sprinkelseng med åpen side mot vår seng), rullet videre i senga vår ut mot sengekanten. Hørte henne gråte og da jeg gikk opp på soverommet hang hun med hodet utenfor sengekanten, men hadde ikke falt ned. Enda!:eek: Skikkelig ekkelt!

Egentlig synes jeg det er verst at hun snur seg på magen og blir liggende med nesa ned i madrassen. What to do??

Jeg legger nå dyna vår slik at hun ikke kan rulle utfor sengekanten, og har begynt med babymonitor på ipad/mobil slik at jeg hører hvis hun begynner å kave når jeg er nede på stua.

Andre gode løsninger?? :confused:

Frøkna har snudd seg til magen i en måneds tid (men kun til høyre side, og ikke tilbake!). Men hun har ikke begynt å gjøre det om natta enda. Men det kommer vel! 5 mnd.

Snur seg sikkert 8 ganger hver natt og våkner. Våkner ca hver time.. og masse når hun holder på å sovne. Slitsomt

Hun vil gjerne ligge å sove på magen, snur seg hver kveld når hun skal legge seg til å sove på magen, og vi snur henne tilbake.Til slutt legger hun seg på siden og sover sånn ei stund.Men om hun våkner på natta så snur hun seg på magen med en gang ,men hun legger hode til ve siden så hun får puste bra fordet .Men det er og når hun er sulten,når hun har fått mat legger vi henne på rygg igjen.Hun kan snu seg tilbake på rygg,men gjør det somregel på ugunstige plasser i senga( dvs det er lite plass til å snu seg ).

Legger han i babynestet, åpent nederst for han er jo alt for stor. Eneste måten han ikke snur seg på
Samme løsning her. Etter ei uke med ca 0 søvn på oss begge gav jeg opp tilvenning med å sove på magen for nå. Hos storesøster varte dette bare i noen dager, hun sov mye bedre etter at hun godtok å sove på magen og våkna ikke hvert 45 min slik som lillebror

Mi har snudd seg ei stund. Sover på magen i hodeenden av senga med rompa til værs. Perioden før hun kontrollerte rullinga var slitsom da hun satt seg fast i sprinklene på senga hele tida...

Snur seg sikkert 8 ganger hver natt og våkner. Våkner ca hver time.. og masse når hun holder på å sovne. Slitsomt

Jepp samme her. Men i natt merket jeg at han søkte nærhet, han snudde seg på magen og lente hodet inn til armen min da jeg la meg og lå og snuste på meg [emoji173]️ Da smelta jeg totalt og lot han sove i armkroken min hele natta. Faktisk sov vi bedre begge to, ingen forsøk med å snu seg! Lille ville bare være nær mamman sin[emoji173]️[emoji173]️

Jepp samme her. Men i natt merket jeg at han søkte nærhet, han snudde seg på magen og lente hodet inn til armen min da jeg la meg og lå og snuste på meg [emoji173]️ Da smelta jeg totalt og lot han sove i armkroken min hele natta. Faktisk sov vi bedre begge to, ingen forsøk med å snu seg! Lille ville bare være nær mamman sin[emoji173]️[emoji173]️
Jeg har også endt opp med å la henne sove inntil meg mot slutten av sove tiden. Har fungert fint her også :) men vil helst ikke st det blir fast soving der

Jeg tok et helseteppe som et bredt belte over magen hennes og festet under madrassen på hver side. Ikke stramt, men akkurat så fast at hun ikke fikk trangen til å snu seg. Funka veldig bra☺️

Back
Topp