snuppa har vondt i magen

ellasMamma

Andre møte med forumet
Hei. Har over en tid nå sett at min datter på snart 4 mnd får lett vondt i magen. Lurer på om hun kan reagere på laktose og slikt?
Hun får bare smerter, ingen diaré og lite gulping. Vi gir minifom til hvert måltid (så lenge jeg husker det). Hun bruker og få 1 flaske mme (nan) på kvelden.
De siste dagene har jeg ikke gitt henne mme for og se om dette kan hjelpe. Det ble bedre. Jeg holder meg selv unna alt av melkeprodukter.
Gjør en del forskjellige triks for å unngå at hun svelger luft. Hun sitter og ammer, raping, sykling og mye magetrening :)
Men nå i kveld skulle jeg prøve og gi henne en flaske mme, 2 timer senere våknert hun og hadde kjempevondt igjen.
Er det mme'en som gir henne vondt?
Blir litt fortvilet. Har hatt problemer med å få henne til å sove på natta pga magevondt. Hun er våken nesten hele natta og surker, kniper, presser og hyler. Det har pågått i 6-7 uker nå.
Jeg er en svært sliten mamma for tiden :( vet ikke hva jeg skal gjøre.. Plis hjelp meg

Mme er mye "tyngre" for magen enn mm, så kan være at a reagerer :/ har du prøvd malt oppi?
Ellers får du kjøpt melkefri mme på apoteket som du kan prøve, er en god del dyrere, men hvert å prøve :)

Kjøpte neocate på apoteket, den er melkefri og soyafri. Men ella vil ikke ha den. Spytter det rett ut. Så aner ikke hva jeg kan gjøre for og få henne til og ta den erstatningen

Hun fikk være hos sin farmor en natt, der fikk hun bare nan1 erstatning. Kom hjem og hadde ikke vondt i magen. Så ammet jeg, 4 timer senere hadde hun kjempevondt igjen. Så det er noe med melka mi... Kjenner at jeg blir veldig frustrert. Hver gang hun får vondt så begynner jeg og grine fordi jeg vet at det er av meg hun får vondt.. Har lyst å gi opp ammingen. Synes det er fælt når lille får så vondt... Selv om jeg ikke har spist noe som skulle gi henne vondt...

Kan det være at hun svelger for mye luft ved amming? Kan jo høre at luften rumler i magen hennes når hun spiser.
Jeg stopper og prøver og få henne til å rape, men d kommer ingenting. Å så blir hun forbannet fordi hun er jo sulten. Legger henne ned til puppen igjen, hører fortsatt at hun svelger luft.
Virker ikke som at hun har feil sugeteknikk.
Jeg forstår ikke hva jeg skal gjøre. Tenkte jeg skulle ringe HS i morgen å høre om dem har noen tips. Eller om dem anbefaler og slutte med ammingen.
Jeg er bare veldig nede nå, føler at jeg påfører datteren min smerte. Føler meg som udugelig fordi jeg ikke kan gi henne mat fra meg lengre. Uff, nå syter jeg veldig, trenger bare å få ut litt.
Mannen min ser ikke ut til å forstå hvordan dette føles.

Og det som er rart er at hun får vondt fra 00.00 - 03.30 HVER natt... Samme tidspunkt hver eneste dag. Virker jo som kolikk, men hun har ikke vært plaget med det tidligere...

Da kan det jo være at det er noe annet hun reagerer på :/
Kål, løk, frukt osv... ring HS og få litt veiledning :-)
Det blir bedre etter hvert!

Fått time hos fastlege i morgen, og så skal vi til manuellterapi på fredag. Håper og få has på dette nå..

Kan være andre ting enn melk hun reagerer på.
Egg feks. Det kan også gi magevondt.
Eller kål/løk som nevnt over.

Har hun noe utslett eller eksem?

Høres veldig lurt ut med time hos legen og manuellterapeut.
Time hos hs kan også være lurt, de kan jo (bør kunne) mest om amming og ting som kan gi magevindt

Ja, men jeg spiser bare brød for øyeblikket. Med skinke på.... Litt lei.

Ja, hun fikk eksem for 2 uker siden.

Legen sa at vi skulle prøve laktulose for og få renset systemet litt til lillesnupp:) så får se om det hjelper noe:)
Gleder meg til manuellterapien :D

Da har vi vært hos legen og der fikk vi lite til svar på problemet. Hun ga oss tips om laktulose. Så vi har kjøpt det og begynt med en liten dose. Problemet er at jeg fikk beskjed om å gi små mengder vann iløpet av hele dagen. Å det gikk fint første gangen. Etter det ville hun ikke ha vann. Hun får frysninger og blir sint når hun får vann. Spytter det rett ut igjen:p tydeligvis ikke noe godt. Noen tips til hvordan jeg får henne til å drikke litt vann?

Back
Topp