Snuppa har fått

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Øyekatar!!? Er det mulig?

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff stakkar lille:(Masse god bedring..
Vi har bare vasket av med våt klut, og brukt saltvanns dråper, for å rense. Er det noe annet man kan gjøre?

Vi har bare vasket av med våt klut, og brukt saltvanns dråper, for å rense. Er det noe annet man kan gjøre?

Sniker litt fra juli. Guttungen hadde også litt når han var liten. Dryppa litt morsmelk i øyekroken og vasket med klut fra innerst til ytterst.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Det er ganske vanlig på disse små. Fordi tårekanalene ikke alltid et helt utviklet, sånn at det ikke drenere øyet. Lillesnuppa her har det også. Og storebror hadde det når kan var baby. Men vask med saltvann, så går det snart over:-)

Har også bare dryppet en dråpe morsmelk, og da var det borte to dager etter:)

Jeg drypte noen dråper morsmelk etter hvert måltid en dag. Så var det borte. :-)

Som flere sier, det er helg vanlig!

Min ble tettere med morsmelk, sikkert fordi den er litt fyldig. Men det gikk helt bort ved at vi renset med en Mesoft fuktet med saltvannsdråper og så drypper med litt saltvann etterpå.

Husk å bruke en egen Mesoft/klut til hvert øye, og for all del tørk FRA YTTERST TIL INNERST, det stimulerer tårekanalen.

Signerer det mamitica sier at det er veldig viktig å tørke ytterst og inn mot innerst. Gjør du omvendt så drar du mer bakterier ut i øyet. God bedring :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk for tips!!:-) Dere er super gode å ha!!:-) Har dryppet både morsmelk og saktvann etter at jeg har vasket med en litt fuktig klut fra ytterst til innerst. Håper det blir borte snart:-)

Signerer det mamitica sier at det er veldig viktig å tørke ytterst og inn mot innerst. Gjør du omvendt så drar du mer bakterier ut i øyet. God bedring :-)

Mulig jeg er trøtt nå kl 04.50 med puppen på snei: min gutt har litt lett øyerusk/katarr fra tårekanalen og til midtstilt pupill. Jeg har en flaske med saltvann jeg kan rense med. Jeg skal da tørke fra midtstilt pupill og inn mot tårekanal/neserygg? Motsatt..? :p

Mulig jeg er trøtt nå kl 04.50 med puppen på snei: min gutt har litt lett øyerusk/katarr fra tårekanalen og til midtstilt pupill. Jeg har en flaske med saltvann jeg kan rense med. Jeg skal da tørke fra midtstilt pupill og inn mot tårekanal/neserygg? Motsatt..? :p

Alltid fra ytterst til innerst/tårekanalen ja :-) tårekanalen er det siste du skal tørke borti, da det er der bakteriene kommer i fra :-)

Alltid fra ytterst til innerst/tårekanalen ja :-) tårekanalen er det siste du skal tørke borti, da det er der bakteriene kommer i fra :-)

Tusen takk for informasjonen! Skal innrømme at jeg kanskje hadde gått i fellen ved å gjøre motsatt :o Tenkte kanskje at vesken fra tårekanalen ville gjøre det bedre/rense , ikke at bakteriene kom derifra :o Thanx :D :D

Hvordan gikk det med dere? Tok det lang tid før det ble borte? :)

Det gikk bort etter et par dager, eneste som funka var morsmelk:-)

Back
Topp