snudd døgnet ift maten

Buebe0708

Elsker forumet
Vesla her har alltid spist dårlig på dagen, men den siste mnd har det tatt av. Hun drikker mere og mere på natta og spiser deretter lite på dagen. HS sa vi ikke skulle gjøre noe med det siden vektoppgangen hadde vært lite.

Vektoppgangen nå er grei, hun legger på seg det hun skal, men hun spiser fortsatt lite på dagen (1,5porsj grøt, noen skjer middag, maks 100ml mme) og masse på natta (2-3flasker a 180ml). Jeg mener at så lenge hun spiser så mye på natta så spiser hun ikke mere på dagen...

Men hvordan skal vi få minsket mengden på nattan? Hun er virkelig sulten for vi kan høre magen rumle... Spør jeg hs så får jeg bare til svar at vi ikke kunne avvenne henne før hun var opp i 3-4 fulle måltider av annet enn mme på dagen.... Litt rådvill her og temmelig trøtt.

Trenger ikke å avvenne helt, få redusert til 1 flaske bør jo kanskje holde... (for nå)

Noen med tips og råd? Selv om dette er nr 3 så har vi ikke vært bort i dette før...
 
Redusere mengden melk hun får så hun bare får nok til å roe seg igjen å får sove kanskje? Da kanskje hun spiser mer på dagtid og også hopper over et par av nattmåltidene etterhvert.
 
får prøve det... blir noen tunge netter framover :-( Til det har gått seg til...
 
Hvordan går det? har samme problemet her for tida. Holder på å venne ho til mme og mat på dagen, siden pappa permen begynner nå og jeg skal jobbe. Har gått fint lenge, men i det siste har ho våkna og spist pupp hele natta igjennom. HS sa vi måtte snu døgnet tilbake. Så jeg må amme ho max hver 3-4 time, og så må pappaen ta ho å få ho til å sove de andre gangene hun våkner. Har gjordt det en natt so far, og det gikk relativt greit. Om ho har spist så mye mer på dagen i dag vet jeg ikke. Men litt mer tror jeg. Satser på å snu det litt etter litt. Var ikkje gjordt på en natt sa HS... jippi :p
 
Vi har klart å redusere til 2 flasker hvor hun får maks 100ml hver gang. Hun drikker det opp, men vi gir ikke mer. Noen netter er bedre enn andre. I natt våknet hun hver time etter 2.30. Litt slitsomt å måtte gå innom så mange ganger. Ofte roer hun seg ikke før vi tar henne opp.

På dagen har hun nå 4 fulle måltider med fast føde. Hun nekter all melk på dagen.
 
Ja, er noen tøffe netter! men satser på at det går seg til. Har fått mat "bare" hver 4 time i natt, hjelper på natt for natt. Håper det hjelper enda mer i helga, for på mandag skal jeg på jobb. Så da trenger jeg litt søvn først. Og vist pappaen skal ha alle de slitsomme nettene kommer han ho til å vere most på dagen aleine med ho
 
Fra hun legger seg til 1. flaska går det ca 4,5 timer. Så går det 3,5 timer og så skal hun ikke ha mat på 5 timer. Tenker mange ganger at kunne hun ikke hatt den lange økten etter flaska nr 1...
 
Vi har klart å redusere til 2 flasker hvor hun får maks 100ml hver gang. Hun drikker det opp, men vi gir ikke mer. Noen netter er bedre enn andre. I natt våknet hun hver time etter 2.30. Litt slitsomt å måtte gå innom så mange ganger. Ofte roer hun seg ikke før vi tar henne opp.

På dagen har hun nå 4 fulle måltider med fast føde. Hun nekter all melk på dagen.
Drikker hun vann på dagen da?
 
Ja, hun drikker masse vann. Nok våte bleier med andre ord ;)
 
Back
Topp