Snu seg

Min snur seg bare fra mage til rygg. Øver fælt på rygg til mage, men har ikke helt knekt koden ennå.
 
Min gutt på 9 mnd snur seg bare fra rygg til mage. Mulig han kan andre veien, men han viser ingen interesse i å prøve =)
 
Her snur han seg fra rygg til mage ofte. Han har snudd seg fra mage til rygg også, men det virker mer tilfeldig.
 
Min snur seg bare fra mage til rygg. Øver fælt på rygg til mage, men har ikke helt knekt koden ennå.

Samme her :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Men snur de seg med vilje da, eller er det mer tilfeldig? Min snudde seg også fra mage til rygg, veldig tidelig, men fikk beskjed fra helsesøster og fysioterapeut at det ikke var bevisst og at de som regel alltid lærer å snu fra rygg til mage først?
 
Virker som om det er bevisst, men hun gjør det ikke så ofte, så kanskje det er uhell... Hmm. Ikke godt å si :p
 
Min snur seg bare fra mage til rygg. Øver fælt på rygg til mage, men har ikke helt knekt koden ennå.



Men snur de seg med vilje da, eller er det mer tilfeldig? Min snudde seg også fra mage til rygg, veldig tidelig, men fikk beskjed fra helsesøster og fysioterapeut at det ikke var bevisst og at de som regel alltid lærer å snu fra rygg til mage først?

Nei det kan stemme det.. ;) han snurrer rundt så fort han ligger på magen, så er ikke sikkert det er så veldig meningen.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Min også bare ligger der. Hender han vipper over når han ligger på magen. Ikke bevisst enda da.
 
Min har en tendens til å tippe rundt når han ligger på magen, men det ser ikke ut til å være med overlegg, akkurat :p Siden mandag har han helt plutselig prøvd veldig å komme seg over på mage fra rygg. Det er samme vei han vrir seg hver gang, og han får snudd rundt i hofta, men høyrearmen blir liggende i veien som en veldig effektiv dørstopper og sutregenerator ;) Han er 17 uker i dag, straks 4 måneder.
 
Min har en tendens til å tippe rundt når han ligger på magen, men det ser ikke ut til å være med overlegg, akkurat :p Siden mandag har han helt plutselig prøvd veldig å komme seg over på mage fra rygg. Det er samme vei han vrir seg hver gang, og han får snudd rundt i hofta, men høyrearmen blir liggende i veien som en veldig effektiv dørstopper og sutregenerator ;) Han er 17 uker i dag, straks 4 måneder.

Akkurat samme greia var det med armen her og, men plutselig gikk det! :D
 
Min snur seg heller ikke men hs sa at de ikke begynte å se på om de snur seg før de blir 6mnd..
 
Her har han snudd seg fra mage til rygg men kun 4 ganger så er nok ikke noe han kan lenger. Det han derimot er ekspert på er å 'åle' seg bakover når han ligger på ryggen. Spenner beina i gulvet og flytter seg. Og når han ligger på magen så 'åler' han i sirkel. Så her er tydeligvis fokuset hans på å forflytte seg og ikke å snu seg.
 
Her har han snudd seg fra mage til rygg men kun 4 ganger så er nok ikke noe han kan lenger. Det han derimot er ekspert på er å 'åle' seg bakover når han ligger på ryggen. Spenner beina i gulvet og flytter seg. Og når han ligger på magen så 'åler' han i sirkel. Så her er tydeligvis fokuset hans på å forflytte seg og ikke å snu seg.

Her åler og roterer mini også :D Helsesøster sa det var ganske vanlig at de begynte med rundt 4 måneders alder!
 
Oi da skal jeg være stolt for junior ble nettopp 3 mnd.

Ja, det kan du være da :D Her begynte han vel også med det rundt 3 mnd. Han drev veldig mye med det før han lærte å snu seg, å det gjorde han rundt 3,5 måneder. Nå er det ikke like mye av det lenger. Mest spennende å snu seg rundt! Hehe.
 
Back
Topp