Snu seg i søvne

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Hva gjør jeg når poden prøver å snu seg i søvne? Han kan enda ikke snu seg fra rygg til mage når han er våken. Snur han til rygg igjen flere ganger, men rekker så vidt å blunke så ligger han i en kveil igjen, som en omvendt C med begge armene på den ene side og hodet langt bakover. Gir smokk og selv om han sover, i håp om at han vil holde seg på rygg. Men akk nei... Tenker at han kommer til å få vondt i nakken av å ligge slik over lengre tid. Dessuten er jeg veldig redd for krybbedød. Leste på Landsforeningen Uventet Krybbedød at man skal legge dem på ryggen når de skal sove men om de snur seg på siden i søvne kan de ligge sånn å sove. Klarer liksom ikke helt stole på at det er i orden. Noen av deres barn som gjør dette nå? Hva gjør dere?

Last edited:
Min gjør det. Vi har laget et "rede" under lakenet så det blir vanskeligere å snu seg.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Hvordan gjorde du det? Han ligger på lammeskinn som er under lakenet. Endte nå med at han begynte å grine fordi han ikke kom rundt etter å ha prøvd gjentatte ganger. Så da tok jeg han opp og ga han ei flaske i håp om at han sover tyngre etterpå.

Sniker litt. Har en sånn sønn jeg og, og jeg investerte i en sovepose med seler sånn at han ikke kan snu seg. Ble en helt annen verden etterpå. Han ligger i ro og sover faktisk bedre. Trodde han kom til å protestere på å bli bundet fast, men har ikke vært et problem her. Anbefaler det virkelig

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Har en sånn sønn jeg og, og jeg investerte i en sovepose med seler sånn at han ikke kan snu seg. Ble en helt annen verden etterpå. Han ligger i ro og sover faktisk bedre. Trodde han kom til å protestere på å bli bundet fast, men har ikke vært et problem her. Anbefaler det virkelig

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app
Ja, det hørtes ganske lurt ut. Hvor fikk du tak i en sånn?

Gutten min snur seg over på siden når han sover - ikke fordi han vil over på magen, men fordi han liker best å sove på siden. Har ikke noe problem med å la han ligge sånn, jeg hadde vært mye mer skeptisk til å binde han fast!

Han klynker/klager høylytt i søvne og da tolker jeg det slik at han gjerne vil helt rundt. Han klarer ikke komme til ro i denne stillingen. I natt holdt jeg hånda oppå dyna når han prøvde å rulle og etter et par-tre forsøk ga han opp. Men så var det på ny en time senere og da gjorde jeg det samme igjen. Jeg trenger søvnen om natten, for han begynner å bli mer krevende på dagen. Sikkert forskjellig løsninger som fungerer på ulike barn. Noen barn kan pakkes inn når de er urolige, mens andre fungerer det ikke på.

Jeg surret bare ei pølse av hånkle på hver side og la under lakenet:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi brukte pose til storebror da han kom til det stadiet :) Han ble raskt stor nok til å snu seg begge veier.

Back
Topp