Snu døgnrytme

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Snuppa har tydeligvis laget seg en døgnrytme. Og sover godt 11-12 timer med to ammingen, og sovner direkte. Problemet er at natta starter mellom fem og seks...

Sliter med å vekke henne på dagen.

Noen tips?

Hvorfor skal du snu døgnrytmen allerede?? Her starter også ofte natta tidlig, men tenker det går seg til etterhvert som lille blir mer våken. Og ser ikke poenget i å prøve å endre søvnmønsteret til en nyfødt. Selv om man ønsker at lille er mer våken så kommer tidsnok den tiden. og tenker du har et luksusproblem med at babyen sover i forhold til de som sliter med urolige barn og de som ikke vil sove.

Skjønner godt behovet for og snu døgnet litt når du har flere barn. Går det an og holde babyen våken lenger på kvelden? Her er det natt fra kl 2230-2300. Til kl 0600 ca. Men er 2 måltid mellom det og mat kl 0600. Så føler eg er heldig men kunne godt sovna tiligere på kvelden :p må opp kl 0700 men jentene så det er ikkje så krise om han vokner før

Det er vanskelig å snu døgnet når de er så små, men la henne feks ligge naken i stua en stund.. Det pleier vi men det er for å roe henne ned hvis hun er urolig - men hørt at det funker begge veier hvis du skjønner ☺
Hun her har plutselig begynt å bli mer trøtt når tidlig kvelden nærmer seg, så bruker laaaang tid på bleieskift så hun våkner skikkelig og får spise godt etterpå (er jo et kjent fenomen det der at de sovner ved puppen osv)...

Men for deres del da, hvis dere feks hadde fått henne til å starte kvelden/natta rundt 20-21 tiden så er dere skikkelig heldige iallefall ☺ da ved å gradvis snu døgnet... Så sakte at ho ikke merker det sjøl liksom... ting tar tid:P her er det ikke natta før halv tolv :P våkner en gang som regel mellom 3 og 4 for mat, også er det amming (og søling :P) av og på etter et par timer før vi står opp.

Også tenker jeg at det går seg jo til etterhvert ☺

Hvorfor skal du snu døgnrytmen allerede?? Her starter også ofte natta tidlig, men tenker det går seg til etterhvert som lille blir mer våken. Og ser ikke poenget i å prøve å endre søvnmønsteret til en nyfødt. Selv om man ønsker at lille er mer våken så kommer tidsnok den tiden. og tenker du har et luksusproblem med at babyen sover i forhold til de som sliter med urolige barn og de som ikke vil sove.
Trenden er at hun våkner i halv fem tida og sovner igjen når jeg må opp med de andre. Hun er veldig urolig på dagtid og sover bare korte dupper (ned i 15min) da og helst i mine armer. Jeg må følge opp de andre barna på ettermiddagen.

Jeg må rett og slett snu litt på døgnet hennes for å få nok søvn i hverdagen når jeg ikke har noen som kan bære på snuppa på dagen...

Det er vanskelig å snu døgnet når de er så små, men la henne feks ligge naken i stua en stund.. Det pleier vi men det er for å roe henne ned hvis hun er urolig - men hørt at det funker begge veier hvis du skjønner ☺
Hun her har plutselig begynt å bli mer trøtt når tidlig kvelden nærmer seg, så bruker laaaang tid på bleieskift så hun våkner skikkelig og får spise godt etterpå (er jo et kjent fenomen det der at de sovner ved puppen osv)...

Men for deres del da, hvis dere feks hadde fått henne til å starte kvelden/natta rundt 20-21 tiden så er dere skikkelig heldige iallefall ☺ da ved å gradvis snu døgnet... Så sakte at ho ikke merker det sjøl liksom... ting tar tid:P her er det ikke natta før halv tolv :P våkner en gang som regel mellom 3 og 4 for mat, også er det amming (og søling :P) av og på etter et par timer før vi står opp.

Også tenker jeg at det går seg jo til etterhvert ☺
Det med å være naken i stua er sikkert ikke dumt. Mellomste elsket (gjør det ennå) massasje, kanskje vi skal innføre ettermiddag rituale med det?

Hadde vi fått drøyt "legging" til åtte hadde det vært supert!

Back
Topp