Snu døgnet

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Ja som vi sliter veldig med at Elvira sover veldig lite om natta! Så må prøve å få snudd døgnet hennes. På et døgn nå har kun sovet 7 timer! Som er hele 6 timer mindre hun pleier!!! Frustrert mor som trenger søvn og vet at Elvira også trenger mer søvn, hvertfall om natta! Noen tips om å snu døgnet?

Desverre ingen tips av egen erfaring med baby, men når jeg har snudd døgnet selv så har jeg stått opp ganske tidlig uansett hvor lite jeg har sovet på natta, og gjort det noen dager til rytmen er ok igjen. Men om det funker på baby aner jeg ikke :/

Høres slitsomt ut! Eneste jeg har erfart med storesøster her ift søvn er at søvn avler søvn så i perioder med dårlige netter har jeg trillet og bysset og sørget for gode dupper på dagtid mellom aktive våkenperioder og da har etterhvert nattesøvnen kommet tilbake.

Jeg har ingen erfaringer å dele jeg heller, men lillegull her sover mindre og dårligere på natta om han sover lite og dårlig på dagen. Vi har egentlig fram til nå like før jul hatt et veldig variert sovemønster. Siden jeg ikke har noe problem og stort sett alltid har hatt anledning til å sove på dagtid, så har vi ikke gjort noe med det. Håpet ting ville snu seg selv når han nå nærmer seg 3 mnd, noe det serl veldig godt ut for! Vi hadde et par, tre netter han snudde litt igjen, men det gikk også over av seg selv. Det eneste vi gjorde var å holde på kveldsrutinene og når han var som mest våken la jeg han i senga med meg og sang litt rolig for å roe han ned. Prøvde å markere at det fremdeles var natt.

Desverre ingen tips av egen erfaring med baby, men når jeg har snudd døgnet selv så har jeg stått opp ganske tidlig uansett hvor lite jeg har sovet på natta, og gjort det noen dager til rytmen er ok igjen. Men om det funker på baby aner jeg ikke :/
Hmm funker nok ikke her. For vært dagen hun måtte stå opp tidlig. Men like lite søvn om natta for det

Høres slitsomt ut! Eneste jeg har erfart med storesøster her ift søvn er at søvn avler søvn så i perioder med dårlige netter har jeg trillet og bysset og sørget for gode dupper på dagtid mellom aktive våkenperioder og da har etterhvert nattesøvnen kommet tilbake.
Ja man skulle tro det var slik! Men de dagene hun har altfor mange timer sammenhengende søvn på dagen, så blir det verre til natta! ;( ene dagen sov hun 5 timer i strekk oppdagen og da vi det gående til natta. kanskje jeg får slite henne mer ut mellom soveøktene! Takk det var nok en god ide :)

Jeg har ingen erfaringer å dele jeg heller, men lillegull her sover mindre og dårligere på natta om han sover lite og dårlig på dagen. Vi har egentlig fram til nå like før jul hatt et veldig variert sovemønster. Siden jeg ikke har noe problem og stort sett alltid har hatt anledning til å sove på dagtid, så har vi ikke gjort noe med det. Håpet ting ville snu seg selv når han nå nærmer seg 3 mnd, noe det serl veldig godt ut for! Vi hadde et par, tre netter han snudde litt igjen, men det gikk også over av seg selv. Det eneste vi gjorde var å holde på kveldsrutinene og når han var som mest våken la jeg han i senga med meg og sang litt rolig for å roe han ned. Prøvde å markere at det fremdeles var natt.
Vært veldig lite nattesøvn her siden hun var fire uker gammel. Vi var heldig i fem netter hvor hu sov seg gjennom hele natta og da hadde hun ikke en enste sove dupp mellom 15-22:30, fordi hun ikke klarte pga små syk som plaget henne. Men ja håper hun snur døgnet selv. Tviler, uten noen tiltak .

De sier søvn avler søvn, noe som stemmer med lillesøster, men ikke i det hele tatt med storesøster.

Det eneste jeg kan tenke på og som fungerte her var å ha det helt mørkt og stille når det er natt. Bare skifte bleie når den er full, og i mørket. Og ikke gi deg! Samme rutine hver kveld med bading og pysj. Det tok et par uker med storesøster, men ble hele tiden bedre og bedre. Når hun er 3 mnd vil hun også få hjelp av hormonproduksjonen sin til å ha riktig døgnrytme.

Stå på! Det retter seg til slutt. Ingen dager eller netter er helt like, så kanskje det blir bedre allerede i natt. Jeg har vært der selv, og det er tungt! Så føler med deg.
Lykke til!

Vært veldig lite nattesøvn her siden hun var fire uker gammel. Vi var heldig i fem netter hvor hu sov seg gjennom hele natta og da hadde hun ikke en enste sove dupp mellom 15-22:30, fordi hun ikke klarte pga små syk som plaget henne. Men ja håper hun snur døgnet selv. Tviler, uten noen tiltak .

Får håpe dere finner ut av det :) Det er slitsomt når det står på, ingen tvil om det.

Back
Topp