snrtefulle kynnere uke 28.

Love To Be Mom <3 :)

Betatt av forumet
hadde skikkelig kynnere inatt. måtte ringe føden for ble litt redd for tidlig fødsel. Men heldigvis etter et par timer roet det seg og jeg fikk sove. våkna idag og får kynnere med en gang jeg rører meg nesten føles det ut som. flere som har vært plaget med det? vet at kynnere ikke skal være vondt men jeg syns det er vondt jeg altså :P sikkert forkjell fra person til person....

Jeg er veldig plaget av det. Kan vare i flere timer, og det er så vondt. Målt cervix, og den var lang og lukket. Flere ting som kan være utløsende, både uvi og bakterieinfeksjon i skjeden. Kan være greit å ta det opp med lege/jordmor. :)

Jeg er veldig plaget av det. Kan vare i flere timer, og det er så vondt. Målt cervix, og den var lang og lukket. Flere ting som kan være utløsende, både uvi og bakterieinfeksjon i skjeden. Kan være greit å ta det opp med lege/jordmor. :)

Takk for svar :) ja det var skikkelig vondt inatt da kom det uansett hva jeg gjorde liksom. men har hørt det ikke skal være vondt :confused:
får kanskje prøve å kontakte lege imorgen hvis det ikke gir seg :)

Takk for svar :) ja det var skikkelig vondt inatt da kom det uansett hva jeg gjorde liksom. men har hørt det ikke skal være vondt :confused:
får kanskje prøve å kontakte lege imorgen hvis det ikke gir seg :)
Jeg var på kontroll i dag, og fikk beskjed om å ringe føden og komme inn for sjekk om det blir skikkelig ille. Er jo bedre å ringe en gang for mye. ;)

Men hvis kynnerne er ikke spesielt vonde, men magen strammer seg skikkelig og blir som ball og det skjer veldig ofte i løpet av dagen, jeg føler nesten den spenningen hele tiden i de suste tre-fire dagene, er det fortsatt kynnerne eller det er noe annet?

Men hvis kynnerne er ikke spesielt vonde, men magen strammer seg skikkelig og blir som ball og det skjer veldig ofte i løpet av dagen, jeg føler nesten den spenningen hele tiden i de suste tre-fire dagene, er det fortsatt kynnerne eller det er noe annet?
Det er også kynnere og er helt vanlig. Livmoren øver seg. :)

Det er også kynnere og er helt vanlig. Livmoren øver seg. :)
Så fint! :)Jeg har vært bekymret. De kynnerne har paget meg hele tiden denne uka og har økt på, magen forandrer fasongen når det spenner seg ektra kraftig og jeg føler de både dag og natt:eek: tross at jeg ikke gjør noen som helst ting hverken fysisk eller mentalt. Men da får jeg i allefall slippe å bekymre meg.

I enkelte tilfeller er kynnere vondt, srl om de liksom "bare skaø bære ubehagelige". Jeg må puste meg gjennom noen av mine liksom O.o

Mine vonde og regelmessige kynnere har i alle tre svangerskapene kortet ned livmorhalsen for tidlig.
Så hvis du er urolig, ta heller en tlf for mye enn for lite..

Viktig å ta en telefon hvis man er usikker . Jeg har også slitt mye med dette i mine svangerskap. Denne gangen har jeg fått oppfølging i form av å måle livmorhalsen hver 2-3 uke å det har reddet svangerskapet. Har klart å slappe av i tro om at det går bra denne gangen å :-) viktig å slippe den bekymringen

takk for svar! Smertene og kynnerne roet seg ned etter den natten. Men kommer tilbake om jeg går eller rører meg mye. har hatt litt ferie fra jobb og da roet deg seg veldig. har jobbet 100% til nå, nå er jeg uke 33. så denne uken sykemeldte jeg meg 50%. det hjelper på. og var nettopp på kontroll med ul og alt så veldig bra ut. ikke tegn på at noe vil starte for tidlig eller noe. bare vanlig med litt smerter og ubehag med to så tette og siden sist var det keisersnitt så livmoren er litt ekstra sårbar :)

Mine vonde og regelmessige kynnere har i alle tre svangerskapene kortet ned livmorhalsen for tidlig.
Så hvis du er urolig, ta heller en tlf for mye enn for lite..

Samme her. Jeg fikk vonde kynnere tidlig i svangerskapet, men det var først i uke 27 at jeg ble innlagt med ekstra vonde kynnere/premature rier og forkortet livmorhals. Fikk påvist GBS, noe jeg aldri hadde hørt om før. Fikk riehemmende og lungemodningssprøyte. Ble lagt inn i uke 31 av samme grunn, men fødte ikke før dagen etter termin likevel. Jeg holdt meg veldig i ro frem til termin, så vet ikke hvordan det hadde vært om jeg hadde jobbet på den tiden.

Har og ein del ubehagelige Kynnere. Holder på ett par timer før det roer seg. Og det kan like gjerne starte av og ligge på sofaen uten og vore aktiv. Er 30 uke i morgen. Hadde nokk reist til legen om det ikkje var Nr 3. Men det var ikkje så vondt og mye med dei første 2. Så begynner ofte og lure litt. Hvertfall ekkelt når det kommer mangen etter hverandre. Og dei verste minner mye om rier i start fasen.

Back
Topp